Annons:
Etikettböneämnen
Läst 1747 ggr
Migoff
2008-11-07 20:23

Ge uttryck för bön

På vilket sätt ger du bäst uttryck för bön? Sjunger du, skriver ner, ber högt eller något annat?

OBS. Jag vill inte att icke-kristna ska skriva i den här tråden eftersom frågan endast rör kristna. Dessutom är jag himla trött på att bli påhoppad pga. min tro. Jag trodde att man skulle slippa det på en sådan här sida, men men.

Annons:
Migoff
2008-11-07 20:23
#1

Personlingen så sjunger jag hälst ut min bön :)

Maria
2008-11-07 20:26
#2

Bönen för mig är om kvällen. Aftonbönen är den viktigaste. Sedan är det på morgonen på bussen.

Jag är den stillsamma, tysta, ensamma, typen som helst ber helt för mig själv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Santhe
2008-11-07 21:17
#3

Jag ber allt som oftast. Genom sång, lovsång, taizé, egna små sånger som ges i stunden oftast via glädje. Även med tysta böner. Ber högt gör jag oftast när jag är själv.

Mina böner handlar oftast om tacksamhet.

kajsa56
2008-11-08 11:02
#4

bön är liksom innuti hela tiden… iaf i min ande som hela tiden prisar Gud. Tillsammans med mina vänner i kapellet är det lovsång och bön högt och lågt. Sjunger gärna mina böner vid pianot ibland.. osv osv.. läste nånstans att - vara tacksam är en gudstjänst - och det tycker jag stämmer bra!

Margareta
2008-11-10 14:58
#5

Jag både sjunge roch ber inom mig och högt. Det finns nog inget sätt som är bättre eftersom det är så olika situationer.

Jag älskar lovsång och gemensam tillbedjan i stora sammanhang.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

rackartyg
2008-11-11 00:51
#6

KRISTNA SKALL STÄNDIGT VARA I BÖN.

Annons:
Margareta
2008-11-11 13:40
#7

Tänk rackartyg att vi är överens på den punkten, det känns trevligt.

Varje kristen mår bäst av att vara i ständig bön. Ren praktiskt innebär det att småprata antingen med Fadern eller med Sonen eller med den helige Ande i sin vardagliga syssla. även när man sitter och svara på trådar här på Jesus iFokus..

För min del beror det på situation vem jag samtalar med.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Kefa
2008-11-16 15:51
#8

Tehilim - Psaltaren är en underbar bönbok, gärna sjungandes med mycket kavána - inlevelse.

Och som #7 skrev så går det att ständigt vara i bön. Även om man inte sjunger hela dagen, så kan man genom Guds ande hela tiden vara i djup förtrolig intimitet.

Välsignelser.

Maggie89
2011-03-02 23:08
#9

Jag gillar böneböcker!

Annars så gillar jag tyst bön för mig själv den mesta av tiden.

Lidan
2011-03-03 00:34
#10

Ber till o från. Dock mest på nätterna,Ibland spontant på dagen, pratar  /samtal men då när jag är själv

På nätterna då känner att jag har fokus att be

sjunga är inte min grej

Be högt i i bönegrupper , är jag för blyg för

Woodland
2011-03-03 19:35
#11

Glad

Underbart att läsa hur ni har det/hur ni gör!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: