Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1125 ggr
Kvasar
2008-10-30 17:33

Vad är jag?

Har länge funderat vilka moraliska regler och ramar jag lever inom, om de platsar i någon speciell religion eller om de helt enkelt bara är mitt sätt att leva och se på saker och ting. En kompis som jag brukar diskutera religion med har nämligen påpekat flera gånger att jag är väldigt kristen i mitt sätt att leva, även om jag själv kallar mej agnostiker. Så jag satt mej ner och skrev lite kort hur min moral och livsstil ser ut, och jag kom fram till att:

jag bemöter andra med respekt och hoppas andra gör detsamma för mej, gör de inte det så ser jag till att göra något åt saken. Jag förväntar att andra har samma värderingar, och därför tycker jag, att dem som är ute efter att vara respektlösa kan hålla sig hemma. Om jag tror mig ha upplevt något övernaturligt så är jag inte den som nekar vad som just hänt utan ser på saken med ett öppet sinne. Jag stjäl inte. Dödar inget såvida inte de gäller överlevnad. Jag håller mig utanför sånt som jag inte har att göra med, är jag inte inbjuden har jag inget där att göra.

Så ja vill gärna höra eran reflektion på saken, de är ju ändå ni som kan sånt här.

Tack på förhand

Annons:
rackartyg
2008-10-30 22:28
#1

Vadå vem är du?

Du är en normal väluppfostrad tjej/ kille.

Sunt förnuft och vanligt vett har ingenting med kristendom att göra, snarare tvärtom.

Är du kristen är du beredd att döda.
Kolla tillbaka lite i den kristna historien…

Kvasar
2008-10-31 08:41
#2

De är faktiskt så att ja egentligen sk*ter i vad/vem/hur jag är, så länge jag trivs med de… Skrev ner det här för att se reaktionen i forumet.. Det är en sammanfattning av de elva satanistiska reglerna enligt LaVey.  Jag skrev ihop det i ett stycke och ändrade ord som terräng till område och magi till övernaturligt etc.

Men de är skönt att höra att jag är en normal och väluppfostrad pojke.

cheers

Upp till toppen
Annons: