Annons:
Etikettinspiration
Läst 18537 ggr
Maria
2008-11-20 20:32

Betydelsefulla Bibelord

Har ni några Bibelord som betyder mycket för er?

Jag tycker mycket om: Ordspråksboken, 3:e kap, vers 5.

Förtrösta på Herren av allt ditt hjärta,

och förlita dig icke på ditt förstånd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
mumsan
2008-11-20 23:11
#1

En tacksam bibelvers, då kan man slappna av!Flört

Santhe
2008-11-21 08:14
#2

Oj det finns så många.

Matt 7:3

Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga.

Denna vers gör mig till en bättre medmänniska. Det är så enkelt och se vad alla andra gör för fel. Då kan de vara bra att ta en titt på hur man själv beter sig. Endast Jesus är den perfekta människan men det hindrar inte att jag kan arbeta med mig själv varje dag.

Matt 6:34

Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.

Tänk om jag kunde leva efter detta. Då skulle mycket ångest försvinna.

Heb 13:2

Glöm inte att visa gästfrihet, ty genom gästfrihet har somliga fått änglar till gäster utan att veta om det.

Underbart, blir glad av denna vers. Särskilt med tanken på att änglar inte bara är himmelska varelser utan kan uppträda i mänsklig skepnad.

Matt 18:20

Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem.

Tänker på denna vers när vi blir för få till vår betagrupp (alpha-fortsättning)

#0

Vilken härlig tråd. Ett sånt skönt sätt att starta dagen. Tack!

kajsa56
2008-11-21 16:47
#3

ja de finns massor.. men ett är lite speciellt för mig, Apg 16:31 "Tro på Herren Jesus så blir du frälst, du och din familj" - det är ett löfte som jag tänker stå på resten av livet och jag förväntar mig att Gud ska uppfylla sitt löfte till mig också.

Emaljoh4
2008-11-30 21:08
#4

Jag tycker

Matt 11:28-30

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Kiowa
2008-12-03 06:03
#5

1 korintsier brevet kap 13

Där förklaras den kärlek som kristendomen skall stå för, men som ingen kristen jag hit in tills har träffat kan leva upp till…

Sedan vill jag ta med Matteus 7:1-5 för att förtydliga dess innebörd.

Maria
2009-02-06 20:22
#6

Jag har ytterligare några verser som står mitt hjärta nära: Lukas kap.6 vers 31-38.

Dessa ord är svåra att leva efter men jag försöker dagligen (med mer eller mindre framgångFlört)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
maaro
2009-02-07 10:01
#7

Det finns många men här kommer några som hjälper mig:

Ordspråksboken 14:29 Den tålmodige är full av insikt, den hetsige ökar sin dårskap. Den ger mig mera tolamåd med mina barn och maken, bla.

Psaltaren: Psalm 23:1-6. De orden är så underbara, man vet att Gud hjälper än, att inget ska fattas, att Han finns när man behöver honom och när man minst anar det.

BattleBitch
2009-02-09 13:54
#8
"Var starka och frimodiga, var inte rädda eller förskräckta för dem. Ty HERREN, din Gud, går själv med dig. Han skall inte lämna dig eller överge dig."
5 Moseboken 31:6
rallykillen
2009-02-16 23:57
#9

bibeln???? den e ju så himla lång??? hur pallar ni???+

JesusKrister
2009-02-17 09:54
#10

Jesus sade till sina lärjungar: Gån upp på Oljeberget, jag kommer efter på moped.

Maia
2009-02-17 16:02
#11

#9 Man tar en liten bit i taget, Rallykillen. Det är faktiskt en kioskvältare.

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Upp till toppen
Annons: