Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1615 ggr
Alexandraa
2008-11-05 10:58

I himlen

Jag håller i skrivande stund på med en artikel om astrologi och skulle vara mycket tacksam och jag fick en infallsvinkel av vad kristna anser om just astrologi? Struntprat? Något man kan tro på även som religiös? Jag är nyfiken, berätta!

Tack på förhand!

Annons:
rackartyg
2008-11-07 12:32
#1

Oj vad många svar du har fått.

Kristna tror väl att spådom är djävulens verk?

Dom kanske inte vågar svara… av rädsla=)

Kvasar
2008-11-07 15:59
#2

prova samma fråga i forumet "utomjordiskt", där kan du få flera svar! :)

Alexandraa
2008-11-07 19:17
#3

Haha jag prövar det, tack så mycket!

Migoff
2008-11-07 20:16
#4

Vi kanske inte vill dela med oss av våra tankar och känslor till sådana som bara hånar oss!

Maria
2008-11-07 20:30
#5

#1

Det kanske inte alltid är så lätt att svara på vad Kristna tycker som "grupp" i denna fråga. Du behöver inte ha förutfattade meningar bara för att svaren är få.

Slälv tycker jag ämnet är spännande men tar det med en "nypa salt" Jag är fisk som lever med ett lejon och det ska tydligen inte fungera. Sedan kan mycket stämma in på de olika stjärntecknen men som sagt att tro på detta är en annan sak. DETTA ÄR MIN PERSONLIGA ÅSIKT KANSKE JAG BORDE TILLÄGGA.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Santhe
2008-11-07 21:21
#6

För mig verkar det knasigt att vi är 6 miljarder människor och ska vara indelade i 12 olika typer.

ska tillägga att jag kan inte mer om astrologi än det man kan läsa i tidningar. Och så enkelt kanske det inte är.

Annons:
kajsa56
2008-11-08 11:04
#7

på frågan om vilket tecken jag är född i brukar jag svara korsets tecken! astrologi lämnar jag därhän…

Medlem
2008-11-08 11:05
#8

#1 Jag förstår inte varför du skriver dina inlägg med en otrevlig ton. Först trodde jag att du hade emot kristendomen men sedan när du skrev om islam så var det samma sak. Jag har full respekt för de som är emot religioner, men man kan samtala med andra utan påhopp och nedvärdering. Både kristna och muslimer (verkar som om jag är den enda här) på detta forum har bemött dina inlägg/frågor med respekt och tolerans och du bara fortsätter att nedvärdera och håna oss. Kanske du gör det omedvetet men jag uppskattar om vi håller oss till en mer vuxen och respektsfull nivå.

Jag ber TS om ursäkt för jag gått off topic.

rackartyg
2008-11-10 11:10
#9

#8

Hur du uppfattar mina inägg har jag lite svårt att ta ansvar för.

Medlem
2008-11-10 16:12
#10

#9 Det är fler med mig som uppmärksammat din otrevliga ton, speciellt mot den kristna tron, och fler har börjat avstå från att svara på inlägg pga hån och sarkasm som de blir bemötta med. Läs #4.

rackartyg
2008-11-10 20:58
#11

#10

Jag kan inte se att #4 är riktat till mig.

Jag tvingar ingen att svara på mina inlägg.. eller?

Medlem
2008-11-11 11:16
#12

#11 Gissa vem som håller en nedvärderande ton mot kristna här, inte svårt att lista ut faktiskt.

Nej man är inte tvungen att svara på frågor/inlägg men en del kör med att pressa andra att svara på frågor, och gör man inte det , ja då skäms man eller så vågar man inte av rädsla …. enligt dig.

Margareta
2008-11-11 13:44
#13

Jag uppfattar rackartygs inlägg i #1 som allmänt och inte personligt mot någon. Då är det enligt våra Skrivregler, som är väldigt allmänt skrivna jämfört med andra forum här på iFokus.

Ämnet Jesus iFokus är så pass kontroversiellt för många att vi som känner honom redan måste vara lite tålmodiga mot er andra som ännu inte lärt känna honom.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
rackartyg
2008-11-11 13:46
#14

#12

Jag kan faktiskt inte lisa ut vem DU anser har en nedvärderande ton.
Det måste ju stå för dig?

Sen tycker jag att du är väldigt dömande.

Medlem
2008-11-11 14:36
#15

#14 Man är inte dömande om man lägger stora vikten vid tolerans och respekt.

Upp till toppen
Annons: