Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3415 ggr
cqroline
11/8/08, 9:59 PM

Är jag en syndare?

Hej, tänkte bara fråga dig som ser detta;

Genom din magkänsla, tror du att jag är en syndare som kommer ställas inför rätta när min tid kommer?

Annons:
Emaljoh4
11/8/08, 10:12 PM
#1

Jag vet inte hur du är som person, vad du väljer att göra i ditt liv, hur du behandlar dina medmänniskor! Så jag kan tyvärr inte ge dig svar på din fråga!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Maria
11/8/08, 10:14 PM
#2

Konstig fråga tycker jag.

Jag tror att om man gör sitt bästa och försöker vara en god människa så är det gott nog…

Jag tror att man själv känner i sitt inre vad som är synd och inte…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kajsa56
11/9/08, 11:24 AM
#3

enligt Bibeln så är vi alla syndare och behöver nåd och räddning från Gud. Alla kommer att få stå inför Gud en dag - det kommer ingen av oss undan. Beroende på vårt liv och våra val kommer vi att dömas olika. .. därför är det bäst för oss alla att få det rätt ställt med Gud redan i detta livet.

cqroline
11/9/08, 1:55 PM
#4

#3 eheh. precis.

Margareta
11/10/08, 3:21 PM
#5

Om synd betyder skild från Gud - så vet du svaret.

Frågar jag mig själv så är jag en syndare.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Ijin
11/10/08, 6:56 PM
#6

Man är väl en syndare om man tycker det själv… Annars tycker man ju att man har gjort rätt och inte är det? Man dömmer sig själv, man ska inte låta andra göra det åt en!

Annons:
mayolica
11/10/08, 8:10 PM
#7

jag är ingen syndare.

~ mayolica ~

cqroline
11/10/08, 10:46 PM
#8

#5 Oh no, kan då konstatera att jag ligger närmre synd än Gud. x')

Margareta
11/10/08, 11:09 PM
#9

Det är rätt enkelt att svara på den frågan. Endast Jesus har levt ett liv på jorden fritt från synd.

Däremot har han (sonen) lovat att den som vänder sig till honom och får sin synd förlåten kan umgås med Gud Fadern.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Maramoll
11/19/08, 6:02 PM
#10

Med den frågan bör du vända till Gud!

Maria
11/19/08, 9:40 PM
#11

Jag tror ingen människa är fri från synd, däremot tror jag på Guds överseende…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Angelia61
11/28/08, 5:19 PM
#12

Nej! Du är ingen syndare! Ingen av oss är syndare! Vi gör bara våra misstag i livet för att utvecklas.

Gud älskar oss alla oavsett vad vi har gjort! Och förlåter oss allt dumt vi har gjort! För Gud är god och förlåtande! Inte dömande!

Det har vi människor fått tyvärr lära oss sedan barnaåren att vi ska vara rädda för Gud.. Det är fel! Detta är kyrkans sätt att hålla oss kvar som "troende".

krasivis
11/28/08, 6:49 PM
#13

Ja du är en syndare tills dess du bett Jesus om förlåtelse för det du har gjort. Där börjar ditt nya liv. Men frågan är om du därefter klarar att leva syndfritt. Men möjligheten finns att åter krypa till korset.

Jo man kan göra misstag, men synden kan vara ett val. Ex att ta emot dom där extra pengarna som kassörskan gav tillbaka fel och inget säga. Eller den där löngnen för att klara situationen.

Conrad ( På Krasivis dator)

Annons:
Lidan
12/1/08, 1:29 AM
#14

Tycker att gör misstag rätt ofta.Idag efter Gudstjänsten o fikat blev jag irriterad över att någon inte sa hejdå när jag skulle gå.

Det som stör mig mest är att jag inte känner personen så noga

att jag tog i för hårt"han där säger inte hejdå!!"

känns lite som om jag får ringa o be om ursäkt.

Nu gick nog min besvikelse ut över den här killen.

För att tex grannar i huset jag bor inte besvarar hälsningar,

att andra låssas som o det regnar när man möter några på stan,personer man tidigare pratat med i någon kyrka.

Sen har jag fått lära mig i den här stan så kan man bo i årtal utan någon hälsar på,"för man är ju inte från stan"

en kultur som är utbred bland kristna,icke kristna.

Idag tog jag i.Den här kille var fullt upptagen i en diskussion med någon jag avbröt på ett bryskt sett.

Skäms

Dax att säga förlåt

Kiowa
12/2/08, 10:27 AM
#15

Att synda betyder att missa målet.
Ordet synd kommer från svensk jakt där mitten på tavlan kallas synden.

Är ditt mål att bli rik på andras bekostnad och du klarar av det så har du inte syndat, då har du träffat mitt i.

Ijin
12/4/08, 4:23 AM
#16

#15 Helt underbart! Så då alla som siktar på att följa bibeln missar, så syndar dom medans andra som inte gör det inte syndar;) Cheers!

bettis69
12/5/08, 9:41 AM
#17

Vi är alla syndare

Upp till toppen
Annons: