Annons:
Etikettkyrkan
Läst 3600 ggr
rallykillen
12/17/08, 1:29 PM

Jordskalvet i Skåne = ett tecken??

Vad tror ni?? Tror ni Messias är på väg tillbaka?

Annons:
Betlehem-89
12/17/08, 1:54 PM
#1

Absolut.

Margareta
12/17/08, 2:37 PM
#2

Visst kommer han tillbaka - att jordskalvet i Skåne är tecknet är jag däremot inte lika säker på.Flört

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Maria
12/17/08, 7:18 PM
#3

Jag tror att Messias kommer tillbaka med lite större "dunder och brak" om man säger så…

Inte ett litet ett jordskalv i Skåne, haha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Betlehem-89
12/17/08, 9:02 PM
#4

#2 och framför allt #3, hur kan ni vara så säkra på det?
Det som är så fantastiskt med Jesus är ju att han, trots Herrens Storslagenhet och Allsmäktighet, föddes i ett enkelt stall och levde under enkla omständigheter! "Ett litet jordskalv i Skåne" kanske är början på något nytt och fantastiskt, precis som "ett litet stall i betlehem" ?! Jag tycker det är en aning arrogant och högfärdigt att avfärda det sådär!

Lidan
12/18/08, 12:47 AM
#5

Vad jag förstår förekommer jordkallv i sveriger ,men att vi som regel inte känner av det.

Ett teckan på att Jesus kommer tillbaka Nja

HolyFool
12/18/08, 12:50 PM
#6

Det här var en lite skojig fråga.

Visst kommer Jasus tillbaka och visst kommer tidpunkten närmare men att tolka en liten jordskalv i Sverige som ett tecken är att dra alldeles för stora växlar.

För att få ett litet perspektiv så ska jag referera DN idag:

På jorden inträffar:

  • 8000 jordskalv med en magnitud under 2 varje dag
  • 1000 jordskalv med en magnitud mellan 2 och 3 varje dag
  • 6200 jordskalv per år ligger mellan 4 och 5 på richterskalan
  • 800 mellan 5 och 6
  • 120 mellan 6 och 7
  • 18 mellan 7 och 8
  • 1 mellan 8 och 9

Så låt oss ta det lite lugnt med de eskatologiska tolkningarna.

Annons:
rallykillen
12/18/08, 2:29 PM
#7

#6 och varför skulle inte detta jordskalvet kunna vara så unikt då?
dagen innan så kände jag i mina böner ett starkt varslande om att något skulle hända. Jag är övertygad om att världen inte är densamma efter denna dag! Jag vet inte var, men någonstans på jorden i denna stund befinner sig Han, Herren!

Betlehem-89
12/18/08, 2:53 PM
#8

#7 jag var med om en liknande upplevelse! Jag kände absolut på mig att något var på väg att hända, och när skalvet kom förstod jag direkt att det var en större, bakomliggande faktor. Jordens plattor rör sig, och vem får dem att röra sig? Herren! Man kan förstås vara en besserwisser och leta upp siffror och långa listor med "bevis" emot men hur ska ni då reagera när den Rättmätige väl kommer ner och berättar för oss att Han är Jesus? Vad kommer ni göra då, kasta honom i ett psykhem? Förmodligen är den bistra sanningen så.

Maria
12/18/08, 7:46 PM
#9

#8  Dessa siffror du pratar om är ju bara fakta. Skulle de vara bevis mot vaddå???

Det är bara att konstatera att jorden lever och rör sig hela tiden och även i Sverige.

Jag tror absolut inte skalvet i Skåne hade med Gud att göra eller Messias återkomst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Betlehem-89
12/19/08, 10:16 AM
#10

#9 Ni kommer alla att bli förvånade.

Sukram
12/21/08, 7:16 PM
#11

#8 jordens plattor och jordskorpan rör sig konstant då den är plastisk så enligt dig skulle jesus vara i antågande konstant?

Betlehem-89
12/26/08, 5:17 PM
#12

#11 eftersom det är gud som skapat jorden så, ja

Sukram
12/26/08, 10:58 PM
#13

Det var visst ett jordskalv i Phillipinerna härom dagen med, är det också ett tecken på att Jesus ska återvända ?

Annons:
krasivis
12/27/08, 6:57 PM
#14

Hur skall det vara i dom sista dagarna,vad står det i bibeln?

Jorbävning på den ena och den andra platsen. Vad händer i Israel ?

Barnen skall sätta sig upp mot sina föräldrar, det kan vi också se.

Oro i Indien och andra platser.

Ekonomiska krisen. Enligt "nutida" profetsior, skulle det komma en kris först (1992) Sedan skall folk tro att det är frid och fröjd, som det har varit tills nu. Den här krisen skall vara värre än den förra. (Wilkerson i boken synen) Skriven före 1992. Han skriver också om miljöarbetet att man skall skjuta det åt sidan. pga att försöka klara ekonomin, det har vi redan hört om.

Vi skall se tidstäcken som när det blir vår.

Läs i bibeln hur det skall vara i den sista tiden och jämför med vad du ser ute i värden.  Conrad

Sukram
12/27/08, 7:24 PM
#15

#14

fast nu är ju inte jordbävningar i sig något ovanligt så varför skulle det va det denna gången?

När det gäller Indien och Israel så är det aktuella politiska händesler som säkert har sin naturliga förklaring i det politiska spel som pågår melllan länder i konflikt.

Som skeptiker så tycker jag att man alltid ska se till den minst fantastiska och övernaturliga förklaringen för den är oftast rätt.

Camillhe
4/16/09, 3:48 PM
#16

Nu har det varit ett till i skåne:D

Sukram
4/16/09, 10:49 PM
#17

#16 och Jesus kom knallandes på vägen i Osby sen eller????

Camillhe
4/16/09, 11:03 PM
#18

Det är ju en möjlighet, men jag var inte där så jag vet inte:D

Maria
4/16/09, 11:40 PM
#19

#17,18

Skrattande Fniss

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hannybee
4/17/09, 1:42 PM
#20

Jag tror att det är en början till Jesus återkomst iaf. Skrattande

Men står det inte också i Bibeln att solen ska bli svart och månen röd (eller var det tvärtom?) och en massa sådant? Dessutom ska väl antikrist träda fram också?

Så jag tror nog att det är ett tag kvar, men om man ser på alal konflikter och katastrofer i världen så en det nog inte så väldans långt kvar.

Annons:
Maria
4/17/09, 11:16 PM
#21

Personligen tror jag att det kan vara hur lång eller kort tid som helst kvar.

Världen är ju faktiskt inte mer konfliktfylld nu än den varit sedan Jesu tid om man tänker på krig och elände. Katastrofer som jordbävningar, tornados, tsunamis, vulkanutbrott etc. har hela tiden kommit också.

Inget nytt under solen så att säga…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hannybee
4/17/09, 11:31 PM
#22

#21 Nej, jag håller med egentligen… Om att världen är med konfliktfylld nu.

Det kommer förmodligen blir ännu värre innan Jesus kommer tillbaka också.

inisklo
5/23/09, 10:47 PM
#23

7 Se,han kommer med molnen, och varje öga skall se honom,också de som har genomborrat honom,och alla jordens stammar skall brista ut i klagan för hans skull.Ja,amen.

8 Jag är A och O,säger Herren Gud,han som är och som var och som kommer,allhärskaren.

Upp 1:7-8

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤4¤

Jaa-a ingen vet när han kommer.Vi vet inte hans tids tabellet,men vi ska vara"vaken" o "redo" hela tiden..när han kommer o hämta sina egna.

Som det står i bibeln då bli det säkert ännu värre tror jag som jag kunnat tolka.

Stämmer..#21 inget nytt under solen

TSCC
5/30/09, 6:20 PM
#24

Ja, för fan! Men det är djävulen själv som kommer, så akta er…

inisklo
5/30/09, 10:32 PM
#25

#24 VADÅ AKTA..DOM SOM TRO PÅ JESUS KRISTUS HAR VÄL INGENTING,ATT AKTA SOM MAN KAN TOLKA DITT MEDD.

AKTA DU SJÄLV…

milky
6/3/09, 9:52 PM
#26

Jag skulle önska att Jesus tog en sväng inom Hjärup. Han skulle digga våra gudstjänster :)

Lilj-an
6/7/09, 12:41 AM
#27

Tips : läs " Boken om sanningen" av Ingegerd Hansson

skriven via automatisk skrift..

Annons:
Upp till toppen
Annons: