Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1702 ggr
Danelius
12/3/08, 8:20 PM

Hej! Hej!

Hej! Jag heter Daniel är tio år och är ny här! =)

Jag är kristen och är uppväxt i en kristen familj och vill veta allt om kristendomen och biblen!

Söker mig till denna sajt för att lära känna Gud och Jesus bättre!

Har ett starkt förtroende för kristendomen och har gjort så min klasskamrat blivit kristen! =)

Jag hoppas jag kan få mer förklaringar i trådar och så för har ingen bibel men "den kommer på julafton".

Så just nu vet jag typ inget om biblen direkt vad som står i den…

Men kan väl en hel del men inga direkt kapitel på minnet eller så…

Så om jag frågar om MÅNGA saker så vet ni anledningen!

Hoppas jag kommer trivas här eller så! // Danelius

Annons:
Maria
12/3/08, 9:23 PM
#1

Hej själv. I din presentation står det att du är tjej men här skriver du att du heter Daniel???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Margareta
12/4/08, 12:35 AM
#2

Tyvärr blir man tjej automatiskt om man inte själv ändrar det.

Välkommen hit Danelius

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

krasivis
12/4/08, 5:52 PM
#3

Trevligt med en i din ålderSkrattande läste att du skulle få en bibel o jul.

Jag fick min när jag var 13 år det var 1959, ett tag sedan. Jag läser inte i den alla dagar men nästan. Den börjar bli ganska sliten

Minnestexten från 1959 är, Herren är min herde ,Psalm 23. När jag känner mig orolig så läser jag hela den psalmen. (jag kan den utantill) Då förstår jag vad det betyder och oron går bort.

Danelius, läs i din bibel ofta och du skall se att det hjälper dig under livet

Lycka till och en god jul på dig önskar Conrad

(på Krasivis dator)

Danelius
12/4/08, 8:49 PM
#4

Tack så mycket! För mig blir det en svart slimbibel som jag själv valt ut! Saknas bara en väska! =) God Jul på er allihop även om det är 20 dagar kvar! XD

Betlehem-89
12/18/08, 3:12 PM
#5

Hej Danelius!
Jag är också ny här. Vi kanske kan mejla? Det skulle vara roligt att få höra om kompisen som du har öppnat ögonen på.

/b89

devildaughter
12/18/08, 7:55 PM
#6

Hej Daniel!

Kul att du också hittat hit, till fanatiker.ifokus.se och att du blivit hjärntvättad i så pass tidig ålder! Du ska se att snart går du med i kristdemokraternas ungdomsförbund och skickar hotmejl till jonas gardell du också!

Hjärtliga hälsningar

Djävulsdotter

Annons:
Margareta
12/19/08, 11:16 PM
#7

#6 Om du kommit hit för att håna oss kristna tycker jag du skall tänka om. Sajten är för dem som på ett seriöst sätt vill samtala om Jesus.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Betlehem-89
12/20/08, 4:25 PM
#8

#6 Jesus handlar inte om det, Jesus handlar om värme och kärlek och respekt.

#7 Visserligen håller jag med dig, men samtidigt tycker jag synd om dem som inte öppnar ögonen och finner kärleken och ljuset som jag själv och så många andra av mina bröder och systrar i människosläktet förenas av.

Låt oss kämpa tillsammans för välsignelsen!

Upp till toppen
Annons: