Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1463 ggr
kajsa56
2009-01-06 12:31

Tänk att en liten hund..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… kan betyda så mycket! vår lille Ludde fick sluta sina dagar igår… han lämnar ett stort tomrum efter sig!

Annons:
Maria
2009-01-06 12:48
#1

Åh vad jag känner med dig.

Har varit med om detta själv och visst kan ett litet djur betyda mer än andra tror. Vilken sorg…

Tänker på dig…

Berätta gärna om Ludde när du orkar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Margareta
2009-01-06 15:22
#2

Visst är det så att våra djur lämnar tomrum efter sig.

Man vill så gärna att de skall leva lika länge som vi!

Kram

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

kajsa56
2009-01-06 16:50
#3

tack - ja han blev 13 år, nästan 14.. så han fick ett långt liv med mycket kärlek. Han efterlämnar många minnen och har satt många märken i våra hjärtan! En liten försiktig general var han.. skällde en massa men vågade sällan gå fram till människor han inte kände.. Sista halvåret var han så döv så han hörde inte när nån kom in i huset förrns han såg dom - o då skällde han! :o) Synen var också svag, särskilt när det var mörkt. Vi har varit förberedda på detta en längre tid men det hjälps inte - han fattas oss ändå!

krasivis
2009-01-06 21:21
#4

Omkramar från oss kajsa56!! Beklagar sorgen efter er lille Ludde. Jag vet precis hur det känns…… Minnet av våra djur finns ständigt i våra hjärtan!

mumsan
2009-01-07 15:46
#5

Hej Kajsa!

Sorgligt när ens vovve går bort. Har varit med om det för några år sedan. Även vi var förberedda några år tillbaka, men när det var dags så fanns ingen återvändo. Hon finns för alltid kvar i vårat minne även om vi har en ny liten vovve. Låt det få ta den tid du behöver för att komma över sorgen. Det är o.k

Ni kanske vill skaffa en ny hund framöver igen?

Kramar mumsan

Lidan
2009-01-07 17:12
#6

Vet att sakna en hund

Men kanske värre för barnen ,vuxna barn som hade Bobob hund i 13 år  o 7mån.En Golden Retriver som fick somna in i höstas

Av dessa 13 år så fanns jag med  i 8 år av bobos liv.

Dottern hade honom hos sig på landet dom sista åren.

Där kunde han strosa omkring  som han tyckte. I stället för att bo i en lägenhet som var för varm.

Man fäster sig vid djur

Jag förstod aldrig det där förut.

"Sakna ett djur så"Tills jag lärde känna Bobo  o katter  o fler hundar som dotter skaffade sig

Jag flyttade ned till Lidköping 2000 från stockhlms förorten Tyresö o lärde känna Bobo.sen fick jag hem längtan o skulle bo någon stanns i stockholm.Nu gick det inte för min del att få lägenhet.

6 mån flyttade jag runt till 4 ställen.

Ialla fall varje gång jag såg en Golden Retriver så blev jag stående o såg efter hunden. O fick en sån längtan efter Bobo.

"va kan man verkligen sakna en hund så här"

Jo det kunde man/kan man

Bobo nåde en aktingsvärd ålder

Bobo hörde dåligt,såg dåligt ,lederna spökade så början till demens.

Förstår din saknad!

Annons:
kajsa56
2009-01-09 08:35
#7

tack för er medkänsla! nej vi kommer inte att skaffa någon ny hund på länge än.. nu ska vi lära oss att leva med den nya friheten vi fått och nyttja den på bästa sätt! Göra saker som vi inte kunde då Ludde fanns i våra liv. …

Upp till toppen
Annons: