Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1223 ggr
Maria
2009-02-07 14:04

Positivt med tro

Vad  är det mest positiva med att vara "troende" nu tänker jag givetvis Kristen eftersom detta är "Jesus i fokus". Vad är det mest positiva i livet för dig som Kristen? Vad är det mest negativa i livet som Kristen?

Konstig fråga kanske, men jag upplever både ock så att säga…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Margareta
2009-02-07 15:34
#1

För mig är det mest positiva att jag hela tiden vet att jag har Jesus vid min sida. Han finns där och älskar mig oavsett vad som händer. Jag har alltid någon att fråga om råd och får svar av den som känner mig bäst.

Detta beskrivs så enormt bra i CS Lewis bok "Hästen och hans pojke".

Det negativa vet jag inte - kanske frustrationen att det är så svårt att berätta för andra som inte känner Jesus om vem Jesus är och varför han vill komma in i alla människors liv.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

BattleBitch
2009-02-09 13:51
#2

Positiva med tron är att man får arbeta med sig själv och frambringa "andens frukter" och bli en bättre människa och vara Guds vän! =)

Negativa är väl snedvridenheten i världen idag och alal som ser ner på religion.

rallykillen
2009-02-17 00:06
#3

det är så himla jobbigt när jag får uppenbarelser. de kommer hela tiden, jesus finns i mitt kök, i mitt badrum, i min vänstra sko…

Maia
2009-02-17 15:58
#4

#3 Skojare där!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Maria
2009-02-17 18:48
#5

#3

Det där med att han finns i vänsterskon måste vara irriterandeFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lidan
2009-02-18 12:26
#6

Inget negativ med att vara kristen.Inte att man stjälv tror,men det kan kännas ensamt när ens amhöriga o vänner inte är kristna.

Men nu väljer nu förstås ens anhöriga o vänner om man vill blir kristen eller inte

Viktigt det där med att man som kristen har kristna vänner.

Frustrarande när humanister ,kändisar obehindrad får säga att kristen tro är är på hitt o löng.Tv 4 för några veckor sen efter kl.10.00

Men det är kanske en annan dikussion

Annons:
Masamo
2009-02-18 15:04
#7

#1  Varför tycker du att det är svårt att berätta för oss icketroende?

evrekaw
2009-02-18 15:26
#8

En positiv sak som faktiskt är statistiskt bevisad enligt en undersökning jag såg om i en dokumentär - den var amerikansk.

Den visade att de som var aktiva troende inom någon kyrka/samfund, de var friskare, vid högre mental vigör och de levde längre än de som inte trodde på något alls…

Inte illa va? Skrattande

Själv tänker jag mig inte döden som lika skrämmande då jag inte tror att det är slut för evigt som när man blåser ut ett stearinljus… Det är en positiv sak…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Masamo
2009-02-18 16:10
#9

#8 Ja, jag tror på reinkarnation!

Upp till toppen
Annons: