Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 4940 ggr
OlgaMaria
2009-03-10 20:00

Glädje!

Jag älskar Bibelns ord om glädje!! Tänkte skriva ner några stycken men det blev massor! Gud vill ge så mycket glädje till oss!! :) Läs och gläd dig!

1 Krön 16:27 Majestät och härlighet är inför hans ansikte, makt och glädje i hans boning.

Ps 4:8 Du har skänkt mitt hjärta glädje, mer än då man får säd och vin i mängd.

Ps 81:2 Höj glädjerop till Gud, vår starkhet, höj jubel till Jakobs Gud!

Ps 95:1 Kom, låt oss höja glädjerop till HERREN, jubel till vår frälsnings klippa.

Ps 98:4 Höj jubel till HERREN, alla länder! Brist ut i glädjerop och lovsjung!

Ps 112:1 Halleluja! Salig är den människa som fruktar HERREN och har sin stora glädje i hans bud.

Ps 149:5 De fromma skall jubla i härlighet och sjunga av glädje på sin bädd.

Jes 29:19 De ödmjuka skall få allt större glädje i HERREN, de fattigaste bland människor skall fröjda sig i Israels Helige.

Jes 44:23 Jubla ni himlar, ty HERREN har gjort det, höj glädjerop, ni jordens djup, brist ut i jubel, ni berg, du skog med alla dina träd. Ty HERREN har återlöst Jakob, han visar sin härlighet i Israel.

Jes 51:11 Så skall HERRENS friköpta vända tillbaka och komma till Sion med jubel. Evig glädje skall kröna deras huvuden, fröjd och glädje skall komma över dem, men sorg och suckan skall fly bort.

Jes 55:12 Med glädje skall ni dra ut, i frid skall ni föras fram. Bergen och höjderna skall brista ut i jubel inför er, alla markens träd skall klappa i händerna.

Jes 61:7 För er skam skall ni få dubbelt igen, och de som förödmjukades skall nu jubla över sin del. Därför skall de få en dubbel lott i sitt land, evig glädje skall de få.

Jer 31:13 Då skall unga kvinnor dansa och vara glada, unga och gamla skall glädja sig tillsammans. Jag skall förvandla deras sorg till glädje och trösta dem och glädja dem efter deras bedrövelse.

Matt 13:44 Himmelriket är likt en skatt som är gömd i en åker. En man finner den och gömmer den, och i sin glädje går han och säljer allt vad han äger och köper den åkern.

Luk 15:7 Jag säger er: På samma sätt blir det glädje i himlen över en enda syndare som omvänder sig - inte över nittionio rättfärdiga som ingen omvändelse behöver.

Joh 15:11 Detta har jag talat till er, för att min glädje skall vara i er och för att er glädje skall bli fullkomlig.

Joh 16:24 Hittills har ni inte bett om något i mitt namn. Bed och ni skall få, för att er glädje skall vara fullkomlig.

Apg 2:46 Varje dag var de endräktigt tillsammans i templet, och i hemmen bröt de bröd och höll måltid med varandra i jublande, innerlig glädje.

Apg 13:52 Och lärjungarna uppfylldes av glädje och den helige Ande.

Rom 14:17 Ty Guds rike består inte i mat och dryck utan i rättfärdighet och frid och glädje i den helige Ande.

Rom 15:13 Må hoppets Gud uppfylla er med all glädje och frid i tron, så att ni överflödar i hoppet genom den helige Andes kraft.

Gal 5:22 Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet,

Hebr 10:34 Ni led tillsammans med fångarna och fann er med glädje i att bli berövade era ägodelar, eftersom ni visste att ni ägde något bättre, något som består.

1 Petr 1:8 Honom älskar ni utan att ha sett honom, och fastän ni ännu inte ser honom, tror ni på honom och jublar över honom i obeskrivlig, himmelsk glädje.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
maaro
2009-03-10 21:21
#1

Tack för alla härliga ord!

Man blir Glad av att läsa dessa ord!

Maia
2009-03-11 14:58
#2

Vilken styrkeinjektion!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Margareta
2009-03-13 17:48
#3

Härlig läsning

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Highness82
2009-03-16 15:42
#4

Härlig läsning!=) Men du glömde mitt favoritcitat: Gläd er alltid i Herren, än en gång vill jag säga: Gläd er" Fil 4:4

OlgaMaria
2009-03-16 18:09
#5

#4 Tack för den Highness. Filipperbrevet är ju glädjens brev hela det! :D

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maia
2009-03-16 18:12
#6

#4, 5 Tack! Jag ska minsann gå hem och påminna mig om Filipperbrevets sanningar. Det behöver jag idag!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Annons:
Highness82
2009-03-16 19:23
#7

#5 Varsegod Syster!=) Och ja, jag håller med! Filipperbrevet var det första brevet som jag fattade tycke för. Men den absolut härligaste versen ifrån Paulus brev är 1 korintherbrever 13 där han bland annat skriver:

"Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanade, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Kärleken upphör aldrig."

#6 hehe ja, det gör du rätt i!=) Hela det brevet är underbart, jag känner både trygghet, glädje och frid när jag läser framför allt det kapitlet. Jag tror att Gud talar till många av oss genom den versen, därför att vi människor "skall inte säga alla" Men många människor har förmågan att alltid skapa beskymmer. Jag själv är faktiskt en av dem, men Paulus säger i det kapitlet: "Gör er inga beskymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid*. som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan* och era tankar skydd i Kristus Jesus."

OlgaMaria
2009-03-16 21:43
#8

"Gör er inga beskymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid*. som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan* och era tankar skydd i Kristus Jesus."

- jag bara njuter!! Han är så ofattbart god!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Highness82
2009-03-16 22:02
#9

#6 Ja jag håller med dig! =)  Israels Gud är Nådens, Kärlekens, Fridens, Glädjens, Förlåtelsens,  och Livets Gud! =)

Highness82
2009-03-17 00:44
#10

#8  Om du vill se en inspirerande youtubefilm som jag personligen blir väldigt inspirerad utav, så skall du se den här! Gläd er i Herren! Nick är ett bra exempel på att oavsett vad som sker i våra liv så kan vi ha vår glädje i Herren.  Jag blir alltid så glad när jag ser honom, därför att oavsett om han inte har armar och ben så är han både lycklig och trygg i Herrens famn,  Det finns andra filmer med honom på nätet där han predikar osv. :D

Upp till toppen
Annons: