Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1419 ggr
Maria
2009-03-13 20:38

Kyrkan/framtiden

Vill bara skriva lite om "min församlings initiativ" vilket jag tycker är fantastiskt bra.

Detta "lockar" alla människor oavsett åldrar och ger ett, kanske intresse för kyrkan och dess framtid.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=482110&ref=rss

Grisarna ska plöja upp ett område för odlingslotter som alla i församlingen kan söka. Intresset är jättestort.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
OlgaMaria
2009-03-13 21:15
#1

Roligt! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2009-03-13 21:16
#2

Haha… det illustrerar kanske att grisar är rena djur för kristna.. ;-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2009-03-13 21:19
#3

Visst är det glädjande… Jag blir så lycklig när människor närmar sig kyrkan/tron.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sukram
2009-03-13 23:07
#4

Hemma ska en kvinnlig präst få predika på nåder för första gången i den församlingens kyrka. Kanske ligger i tiden att kyrkan närmar sig medlemmarna så där efter 50 år motstånd.

Maria
2009-03-14 09:38
#5

#4 Ja, det är ju verkligen på tiden Skönt är att det faktiskt inte är så i de flesta församlingarna.

"Min församling" är en väldigt öppen sådan. Tar med glädje emot alla sorters människor…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2009-03-14 10:42
#6

och grisar kan jag väl tillägga…Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2009-03-24 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nu har det gått lite tid sedan grisarna kom och OJ vad människor som kommer dagligen för att "hälsa på" dessa. Mycket äldre människor som kommer dagligen och på det sättet har börjat lära känna varandra. Massor av barn också givetvis.

Intresset för odlingslotterna som ska komma har också blivit jättestort och människor som förut aldrig varit i kyrkan kommer…Det tycker jag är fantastiskt.

I vårt sekulariserade samhälle så tror jag att det är viktigt att närma sig människor (från kyrkans håll) med försiktighet och med nya friska ideér för gemenskap.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aldebaran
2009-03-24 23:46
#8

Tar ni emot grisar så tar ni kanske emot teosofer…Oskyldig

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Maria
2009-03-25 00:53
#9

JajjamensanFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aldebaran
2009-03-25 00:56
#10

Då ksall jag kika förbi där någon dag väldigt snart… Min lillkille kommer att gilla detta… Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Maria
2009-03-29 22:22
#11

Har varit och spanat på grisarna idag med. De har redan vuxit ganska mycket. Fortfarande en massa människor som kommer dagligen.

Det har även blivit klart med att området med odlingslotter kommer att utökas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

BattleBitch
2009-03-29 22:26
#12

Fy vad mysigt! Skrattande

Aldebaran
2009-03-29 22:34
#13

Hann inte med det idag…

Får ta det under veckan som kommer

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
mumsan
2009-03-31 22:34
#14

Vilken toppenbra grej!

Upp till toppen
Annons: