Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1400 ggr
Aldebaran
2009-03-16 16:47

Livsfrågor

1. Vem är jag?

Jag är en del av Det Eviga. Droppen i havet och ändå hela oceanen. En gnista av Gud, bunden av materiens hjul för att utvecklas till fullkomlighet enligt Den gudomliga planen

2. Varifrån kommer jag?

Kommen från det fullkomliga som en ofullkomlig del, skall jag genom kretsåtergången i materien åter och åter inkarnera i den fysiska världen, för att lära och växa och i Tidens Fullbordan uppgå som en Fullkomlig del i Det Fullkomliga.

3. Varför är jag här?

För att lära de läxor jag inte kan och samla de erfarenheter jag behöver för att gå vidare framåt på utvecklingens långa väg mot fullkomligheten

4. Vart går jag?

När alla möjligheter är uttömda för denna gång här på jorden, läggs den fysiska kroppen av som en icke längre tjänlig klädnad och Jag drar mig tillbaka till den andra sidan för att assimilera erfarenheterna från mitt jordeliv

5. Varthän?

I min Faders Hus finns det många boningar och Jaget får det mått av salighet som jag på min utvecklingsnivå kan uthärda, tills en gång slutmålet är nått och Jag går upp i Det Ofattbara Ljuset.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
[GunillaF]
2009-03-16 18:37
#1

Exakt så tror jag också att det är!Skrattande

krasivis
2009-03-16 22:58
#2

#1 Men inte jag!

Jag tror på Jesus Gud och Den Helige Ande. Och ett liv efter detta i himlen tillsammans med dom tre nämnda.

Conrad

Aldebaran
2009-03-16 23:00
#3

Kanon!!  då är det ju bra å riktigt för dig.. Å det är ju det som är huvudsakenGlad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Upp till toppen
Annons: