Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1418 ggr
Asfaltsblomma
2/24/09, 3:44 PM

Den gamla syndakatalogen ...

Jag var på ett möte/undervisning förnågra dagar sen där Pastor Stanley Sjöberg talade. Han är ju både känd och en av pingsts företrädare. Det han sa var kanon. Ämnet var: Är du besviken på Gud/församlingen? Många kom, men inte alla gick därifrån med högt buret huvud. Sånt gillar jag, när det rör om, när vi tvingas tänka om, se vilka förändringar vi behöver göra inom oss själv mm. Bl a "rev han sönder" den gamla kända "syndakatalogen" som frikyrkligheten och i synnerhet pingst använt sig flitigt av. Det var underbart att höra och jag tror att det kommer att hända mycket under kommande generationer, när allt dömande är borta. Sorgligt att säga så, men tror det är sant. Kristna ungdomar idag har en helt annan attityd mot sina medmänniskor än äldre generationer, tack och lov. Visst tror jag på väckelse, men inte förrän vi sopat rent i våra egna hjärtan och kan se på våra ALLA församlingsvänner från ALLA olika kyrkor och ALLA människor utanför vår gemenskap med kärlekens ögon. Bromsen för väckelse är inget utanför, det sitter inne i oss. Gud bara väntar att vi ska börja leva ut hans egentligt enda bud: Älska din nästa som dig själv.

Annons:
Margareta
2/24/09, 4:19 PM
#1

Bra tycker jag - att detta kommer upp. Jag har själv växt upp i en tradition där man inte fick hänga tvätt på söndagar.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

evrekaw
2/24/09, 6:28 PM
#2

#0 Amen…

Älska din nästa så som dig själv…

Döm icke och ni skall icke bli dömda…

                                  KramSkrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Maria
2/24/09, 7:03 PM
#3

Kan bara hålla med er andra…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: