Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2234 ggr
OlgaMaria
2009-02-28 00:04

Är så glad!

Det brukar inte hända så spektakulära saker på våra ungdomsträffar. Vi bor i en mellanstor (mellanliten?) stad och det är inte så jättemånga ungdomar i kyrkan.

Igår kväll bad jag, min man, och ett annat ungt par tillsammans. Vi bad att få se frälsning och under och tecken. Vi var så trötta på att se lite frukt.

Ikväll var ungdomsgruppen på ett Ungdomens Hus, som är en fritidsgård som kommunen har. Vi är där en gång i månaden. Det var ett gäng där som vi haft kontakt med tidigare, mest unga killar varav många är muslimer.

Tyvärr var jag inte med ikväll, men en muslim som är runt 18 år hade kryckor - han hade vrickat foten. Han fick höra om helande och när de andra bad för honom så blev han helt helad på sekunden!

Wow jag är så glad. Gud är så god och svarar verkligen på bön!

Är så nyfiken på hur allt detta kommer utvecklas nu. Tänk vilken ingång det är när någon blir helad! Hoppas att många ska bli frälsta!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Maia
2009-03-01 21:10
#1

Underbart, TheresiaW. Vilket härligt bönesvar!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

OlgaMaria
2009-03-01 21:22
#2

Tack för att du delar min glädje! :D

Be gärna en bön att han ska få uppehållstillstånd eller att han ska få mod att stå för sin tro även hemma i Irak. Han sa att han gärna vill bli en kristen men att han behöver uppehållstillstånd isåfall, för om han får åka hem till Irak skulle hans föräldrar döda honom om han blivit kristen.

Det är så häftigt - det visar att han ser det som ett beslut för livet, inget man tar för att det känns bra och ångrar sig nästa dag!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

BattleBitch
2009-03-01 21:56
#3

Hoppas att det går vägen så att de får stanna i Sverige. Det gör så ont att veta alla som lider för sin tro i andra länder.

Jag vet en andlig syster till mig som suttit 7 år i fängelset för sin tro i Eritrea, hon är bara 16 år… Så fruktansvärt hur de behantlar troende kristna människor! =(

Berätta gärna hur det går för pojken!

Margareta
2009-03-07 00:03
#4

Hur går det?

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

OlgaMaria
2009-03-07 00:49
#5

:)

#3 Vad hemskt att höra! Det är verkligen förskräckligt hur man behandlar människor…

#3-4

De var hemma hos oss i onsdags. Den här killen och tre andra. En av dem har en stark tro på Islam så de andra vågar inte visa sitt intresse så tydligt men min man säger att de visat det mer när han inte är med. Det var härligt hur som helst. De är störtroliga! En av killarna bad för våra vänners bebis och han blev så rörd. Han bad både till Allah och Jesus! :) De är i kyrkan nu. Jag åkte hem vid 22 och de kom efter det. Får se hur det går. Men de har en väldigt bra kontakt med min man och en annan kille så det är ju jättebra! Det känns väldigt bra med dem - i alla fall de tre som visat tydligt intresse. Gud har ju verkligen uppenbarat sig för dem och jag ber att han ska fortsätta göra det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Margareta
2009-03-07 00:52
#6

Flört

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
maaro
2009-03-09 21:40
#7

Jag ska be för att killen får stanna och att han och de andra killarna tar i mot Jesus i sina hjärtan!

OlgaMaria
2009-03-10 00:06
#8

Tack! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2009-03-17 22:49
#9

Vi har köpt biblar på kurdiska och arabiska till dem! :)

Ikväll var min man (Martin) och en annan kille (Jimmy) på fritidsgården och träffade dem igen. Kovan, som blev helad i foten förut, hade ont i ryggen idag. Martin och Jimmy bad och han blev helt bra! Martin sa att han kunde känna hur någon kraft bara kom över ryggen när de bad.

För ett par veckor sen hade en annan av killarna ont i ryggen och han blev också bra när de bad! :)

Tre av dem har varit jätteöppna hela tiden. Den fjärde är/var en riktigt trogen muslim så han har varit mer skeptisk. Ikväll verkade han riktigt berörd. Jesus verkar på honom!

Kovan sa att han hade problem att sova förut men att han bara bett "Tack Jesus, tack Jesus, tack Jesus…" och då bara somnade han! :D

De sa att de skulle komma till kyrkan imorgon. Det är nåt kvällsmöte. :D

Det är så roligt vad Gud gör. Hoppas att han ska ge dem uppehållstillstånd nu också. Det är så fina killar!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sukram
2009-03-17 23:27
#10

Ursäkta men jag vill kräkas när jag läser sån dynga. Är ni stolta över att ni håller på med kvacksalveri (påstådd healing) och utnyttjar utsatta människor för att omvända dem från "hedendom" till er kyrka?Skrikandes

Aldebaran
2009-03-18 01:10
#11

Hej Surkram. Vad pratar du om nu??? Tror att dessa muslimer vet vad dom själva ger sig in på. Dessutom är inte steget så långt som vi tror mellan Isalm och oss Kristna.

Abarham, Moses och Jesus är mycket omtalade i koranen och är stora profeter även för en muslim. Så Jesus är direkt ingen okänd profet för en muslim. Kristna räkan Jesus som sin senaste profet medans muslimerna har Mohammed.

Nu en liten historielektion. Abraham fick 2 söner Isak och Ishmael. den förstnämda blev ju Israels stamfader (påsätt och vis även vår stamfader) Ishmael belv arabernas och sedemera muslimernas stamfader.

Nu slutligen en liten varning, ni bör vara väldigt betänkliga när ni lägger den kristna tron i deras händer. Mycket pågår i deras huvuden det är långtifrån alltid det faller bra ut i slutändan. Dessutom kan det bli fel och splittringar inom familj, släkt och vänner. Jag har sett detta i flera fall…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Camillhe
2009-03-18 02:20
#12

Kristna räknar INTE Jesus som sin senaste profet. Att vara kristen betyder att man valt att följa Jesus. Att man tror på att Han lever än idag och är med oss ständigt. Jesus var Guds son och Gud som blev människa. En profet är en "vanlig" människa som fått tilltal av Gud.

Highness82
2009-03-18 09:29
#13

#0 Vilket härligt vittnesbörd TheresiaW. Jag tror att Jesus gör mycket för det muslimska folket, jag läste en bok som hette "hon kastade slöjan" och som handlade om en muslimsk flicka som kom ifrån en välbärgad familj. Under hela sitt liv så hade letat efter Gud men aldrig riktigt funnit honom.  Vad jag förstog så föddes hon även förlamad, och hade aldrig kunnat gå, och hon bad till Allah på olika ställen där han skulle hela henne, men hon blev aldrig helad. Så en dag hörde hon en röst som sade åt henne att läsa verserna om Isa i Koranen. Och det hela slutade med att hon blev helad av Jesus, och kristen.  Hennes familj uteslöt henne, och dem ville till och med döda henne.  Den boken är väldigt intressant, men också väldigt sorglig! :(

Här kommer ett vittnesbörd ifrån en fd. muslimsk kille som fann Jesus.  Den är verkligen värd och se, och denna berättelse går rakt in i hjärtat på mig!

Men jag skall be för din vän TherisiaW, Killen skall stanna i Sverige, inget snack om saken!

Annons:
Highness82
2009-03-18 09:30
#14

Del två av Afsins vittnesbörd!

OlgaMaria
2009-03-18 10:13
#15

#10 Ja, jag är stolt över Jesus och att han bor i mig och att han stadfäster sitt ord med under och tecken! :)

Du skulle sett killens ansikte när han blev helad i foten. (Jag såg inte men min kompis Annica berättade.) Med Martin och Jimmy bad och blundade så fick killen ett ansiktsuttryck som att han aldrig varit med om något så förvånande förut. Han spärrade upp ögonen och bara gapade. Genast tog han av sig bandaget och märkte att han var helt bra i foten! Vadå påstådd healing????

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aldebaran
2009-03-18 11:15
#16

#12 whatever…..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Sviskon
2009-03-18 16:01
#17

Varför har kristna en så stark drift att omvända folk? Kosta vad det kosta vill!! Skitsamma om det blir problem i deras familjer och hela släkter… Vet ni egentligen hur mycket skada ni orskar med erat fb. självgoda beteende? Ni har en så stark hållning till er käre Jesus så att om ni någon gång får tvivel så rasar hela ert misserabla liv fullständigt ihop….

OlgaMaria
2009-03-18 16:40
#18

#17 Om Jesus vore en seriefigur skulle jag också ha svårt att förstå det.

För övrigt tycker jag det är lite konstigt att det är okej att nämna djävulens namn tre gånger i samma mening idag i Sverige men om man talar om Jesus nån gång ibland är man fanatisk. Märkligt!

Visst kan det bli problem med familj och släkt om man blir kristen. Men ska man förbjuda folk att bli kristna för det? Ska vi inte värna om religionsfriheten istället? Det är väl upp till var och en vad man vill tro på!?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2009-03-18 17:11
#19

#18 Visst ska vi värna om religionsfriheten. Absolut, men man ska ta det mycket försiktigt med dessa vilsna muslimska ungdomar i ett annat land.

De behöver så mycket stöd och uppmuntran i början och har förmodligen både hopp inför framtiden som en längtan hem.

Att då "konvertera" mitt upp i alltihop kan bli kaotiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aldebaran
2009-03-18 17:45
#20

Jag nämnde detta lite längre upp i mycket trevligare ordalag än mr Sviskon. Det blir det väldigt ofta, har själv sett detta flera ggr. Har varit med i olika föräldravandringsgupper i olika omr här i Gbg under ca 15 år så jag har sett en hel del av den här verksamheten. Sedan när det blir problem och tragedier i släkterna så är ni plötsligt uppslukade av jorden. Då blir det jobbigt å hotfullt å då e det inte lika roligt och upplyftande längre. Sedan att det kanske funkar i några fall å kanske i ditt fall ovan, men i många fler fall är det familjetragedier som utspelar sig….

Å lustigt att du pratar om religionsfrihet i ett kristet land där ni är ute och försöker konvertera muslimer att bli kristna.. Hmmmm?

Lite längre upp står det om när han bad till Allah så hände inget men när han vände sig till våran religion så blev han frisk. Vi talar ju om samma gud här.. Gud, Jehova eller Allah…Du menar alltså på fullt allvar att han inte skulle lyssna om du inte blir kristen? Vilken religionsfrihet… Hmmmm igen!!

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
Medlem
2009-03-23 17:47
#21

#13 Jag har sett klippen och kan tala om för dig att killen ljuger på ett eller annat sätt. Det finns mycket i det han sade om islam som inte stämmer med vad islam lär.

#19 Du tror att muslimer är vilsna och de tror att ni är det :-)

Aldebaran
2009-03-23 18:00
#22

Jag tror ju inte att han menar att muslimer är vilsna i sin tro. Utan att många kommer hit och är vilsna för att dom befinner sig i ett land långt ifrån där dom vuxit upp. Samt att dom kommit hit under tråkiga omständigheter. Vilsna i den bemärkelsen.. Det sista dom behöver då är ju att någon kommer å talar om för dom att Jesus är vägen..Tro på honom så ordnar sig allt..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Medlem
2009-03-23 18:09
#23

#22 Vi muslimer tror också på Jesus. Att Jesus var vägen för bani Israel förnekar vi muslimer inte. Alla profeterna var vägen till sanningen :-)

Aldebaran
2009-03-23 18:18
#24

Precis, så tror även jag..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Maria
2009-03-23 20:13
#25

#21 Jag menade heller givetvis inte att muslimer är vilsna utan att man är vilsen när man kommer som flykting till ett annat land, oavsett tro.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aldebaran
2009-03-23 23:12
#26

som jag sa…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Medlem
2009-03-24 11:22
#27

#25 Ok trodde det handlade om den andliga delen som alltid uppfattas så som jag skrev. Jag tycker att staten gör enorma insatser genom för att ta hand om dessa flyktingar. Det finns dessutom islamiska föreningar som också tar på sig ansvaret. Att stödja dessa personer för att konvertera de sedan till kristendomen tycker jag bara är en absurd handling.

#24 Man ska inte utnyttja folk när de befinner sig under tråkiga omständigheter.

Annons:
Sviskon
2009-03-25 10:16
#28

Det är en asburd handling. Man kan ju undra varför driften är så stark att man måste ut och konvertera folk bara för att man tillhör en hallelujaförening?

Maria
2009-03-25 10:21
#29

Jag kan i och för sig förstå att man vill sprida sin egen tro. Eftersom den ger en själv så mycket men man får ju faktiskt se till omständigheterna och sansa sig i vissa situationer.

Själv är jag ganska lågmäld med min tro. Inte för att jag skäms eller inte står för vad jag tycker utan mer att min tro är på det personliga planet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Medlem
2009-03-25 10:55
#30

Jag har förståelse för att man bör missionera, men inte på detta absurda sätt. En tro som utnyttjar svaga och utsatta människor är inte värd att anamma tycker jag.

BattleBitch
2009-03-25 11:12
#31

#27

Intressant tanke du tog upp, så har jag aldrig sätt det.

Men jag tycker att du har rätt! De sanna kristna skall kännas igen på sin tro och framförallt sin kärlek!

Camillhe
2009-03-25 11:48
#32

Jesus valde att hela en av de här pojkarna. Det var Hans val och ingenting vi människor styr över. Vi på det här forumet vet ingenting om de här pojkarnas situation eller tankar, eller vad de behöver i sina liv. Har man förtröstan på Gud litar man på att Han hjälper och leder dom i framtiden.

Alla människor har rätt att själva välja sin religion. Och om pojkarna senare väljer bort kristendomen igen står det dom fritt.

Den icke tolerans mot kristen tro som sprider sig mer och mer på forumet, är oerhört tragisk. Så många hävdar att vi är dömmande och trångsynta, men det är ju precis det ni gör mot kristna. Vi får inte praktisera vår tro eller prata om den utifrån hur vi tror, men alla som tror på helt andra läror (även om dom vill kalla sig kristna) får predika fritt utan motstånd.

BattleBitch
2009-03-25 11:54
#33

#32

Nu drar du lite väl på växlarna va…

Vem har bevis för att det var Jesus som botade? Hur vet du med vilken kraft det gjordes?

Jag är oxå Kristen, men kan tycka att det är fel när man värvar människor genom att "bota" dom … Då finns inte tron, och hoppet där utan bara en önskan att bli frisk!

Camillhe
2009-03-25 12:15
#34

#33 Vad gjorde Jesus i NT som fick människor att tro på Honom?

Botade Han inte människor, utförde underverk etc?

Man värvar inte människor genom att bota dom. Men en del människor kommer till tro genom att dom blir helade.

Men jag förstår att det ställer till det för dig, för du tror väl inte att Jesus gör under idag?

Annons:
Medlem
2009-03-25 12:18
#35

Om Jesus (jag tror på honom som en helig och stor profet) verkligen helar människor så borde väl han hela alla som tror på honom, inte sant? Varför väljer han att hela en pojke och lämnar resten? Och att påstå att muslimer behöver veta om Jesus är bara trams. De vet mer om Jesus än alla andra, och tror på honom och försvarar honom mer än vad kristna gör. Vad jag är emot är således sättet att omvända folk. Utsatta människor behöver först livsnödvändigheterna så som mat och medicin, om de sen VILL lära känna hjälparnas tro så är det upp till dem. Inte skall man räcka en brödbit/en healing i ena handen och tron i den andra hand. Jag vet att avsikten är att frälsa andra men för det mesta går det genom felaktiga sätt.

Varför får du inte praktisera din tro? Det råder religionsfrihet i Sverige och var och en kan utöva sin religion och prata om den om man vill. Men det blir en annan sak om den utövande börjar pådyvla andra genom att utnyttja de svaga och hjälplösa, då handlar det om lurendreieri med andra ord. "Tar du emot min hjälp får du anamma min tro" det är en sak som jag är absolut emot. Tron måste komma djupt från hjärtat efter man studerat och ifrågasatt färdigt den.

Medlem
2009-03-25 12:21
#36

Varje profet/sändebud gjorde underverk för att låta sina folk tro på att dom är utsända från Skaparen. Själv tror jag inte på att Jesus gör underverk idag. Han gjorde det under sin tid på jorden, det är slut med det iom att han inte finns bland oss längre. Profeternas underverk existerar inte idag. Det är ett faktum.

Camillhe
2009-03-25 12:23
#37

#35 pojkarna var knappast tvingade att umgås med de kristna. Varför Han helar ibland och inte alltid kan ingen svara på. Jag är övertyugad om att pojkarna hade både mat och medicin vid behov, och tillgång till detta utan att behöva tro på Jesus som en del av treenigheten.

BattleBitch
2009-03-25 12:24
#38

#34

Visst gjorde han det, men varför? Under det första århundradet, på apostlarnas tid så var en av andens gåvor att bota sjuka. Vid den tiden så tjänade andens gåvor ett syfte, att ge Gud ära och så var de ett tecken på att den nybildade kristna församlingen hade Guds godkännande och välsignelse. Men sen när församlingen väl hade blivit befäst och nått mogenhet var det dess tro hopp och kärlek som visade att den var godkänd av Gud, inte några mirakulösa gåvor.

1 Korinthierna 13:8 Kärleken upphör aldrig. Men vare sig det finns gåvor till att profetera, skall de tas bort, eller tungotal, skall det upphöra, eller kunskap, skall den tas bort.

Matteus 7:15-23 Se upp för de falska profeterna, som kommer till er i fårakläder men invärtes är rovlystna vargar. 16 Av deras frukter skall ni känna igen dem. Aldrig plockar man väl vindruvor från törnen eller fikon från tistlar? 17 Likaså frambringar varje gott träd fin frukt, men varje dåligt träd frambringar värdelös frukt; 18 ett gott träd kan inte bära värdelös frukt, inte heller kan ett dåligt träd frambringa fin frukt. 19 Varje träd som inte frambringar fin frukt blir nerhugget och kastat i elden. 20 Av deras frukter skall ni alltså verkligen känna igen dessa människor.
21 Inte var och en som säger till mig: 'Herre, Herre', skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min himmelske Faders vilja. 22 Många skall säga till mig på den dagen: 'Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn?' 23 Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig, ni som utövar laglöshet.

Matteus 24:24 Ty falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt vilseleda även de utvalda.

2 Moseboken 7:8-11 Jehova sade nu till Mose och Aron: 9 "Om farao talar till er och säger: 'Gör ett under', då skall du säga till Aron: 'Ta din stav och kasta ner den framför farao.' Den skall bli en stor orm." 10 Så gick Mose och Aron in till farao och gjorde precis som Jehova hade befallt. Alltså kastade Aron ner sin stav framför farao och hans tjänare, och den blev en stor orm. 11 Men farao kallade också på de visa männen och trollkarlarna; och även de, Egyptens magiutövande präster, gjorde detsamma genom sina magiska konster.

Så i våra dagar så är kännetecknet på de sanna kristna kärlen. Gåvorna att bota sjuka, driva ut demoner och profetera har försvunnit, och de som utövar såna saker kommer Jesus inte att kännas vid när han kommer!

Camillhe
2009-03-25 12:25
#39

#36 nej självklart kan du inte tro på underverk eftersom Jesus enligt din tro bara var en profet. Men enligt min tro är Han i högsta grad verksam än idag och Guds son. Han lever med oss i vår vardag och vi kan ha en relation med Honom om vi vill det.

Camillhe
2009-03-25 12:27
#40

#38 Varför skulle gåvorna ha försvunnit? Jag diskuterar gärna dina bibelverser men bara en i taget. Så välj en av ovanstående så tittar vi på den.

Medlem
2009-03-25 12:28
#41

Jesus uppväckte en död till liv, varför uppväcker han inte de döda om han verkligen utför mirakel än idag? Mat och medicin som jag tog upp var bara ett exempel. I Afrika tillämpas en sådan missioneri genom att ge fattiga mat och medicin och samtidigt pådyvla de med den kristna tron. Det är fel. Jag är av den bestämda åsikten att om man vill anamma en religion så skall man studera och ifrågasätta den först. Jag vägrar acceptera en tro genom att bli hjälpt av religionens utövarna.

Annons:
Medlem
2009-03-25 12:32
#42

Jesus verkar bara göra en relation med de som tror på att han är Guds son. Han är  ointresserad av att göra en relation med mig trots böner och sömnlösa nätter.Varför han helade en muslimsk pojke och inte de som tror på att han är Guds son är bara en gåta.

Camillhe
2009-03-25 12:33
#43

Det är väldigt ovanligt att samfund sänder ut missionärer som har i uppgift att "pådyvla" den kristna tron.

Men visst finns det fundamentalistiska samfund, absolut.

Men oftats sänds missionärer ut som hjälparbetare och det finns aldrig något tvång om att de som behöver hjälp behöver lyssna på predikningar om kristen tro eller liknande. Hjälp ges vilkorslöst.

Camillhe
2009-03-25 12:35
#44

#42 Om du vill ha en relation med Jesus så kan du få det precis när du vill. Men om du tror att Han är en död profet som inte KAN ha en relation med dig, så gör du det omöjligt för er båda. Vi har vår fria vilja och bestämmer du dig för att be Jesus visa dig vem Han är, kommer Han att göra det.

Medlem
2009-03-25 12:45
#45

#44 Jag trodde inte på Gud förut, tillbringade många sömnlösanätter för att bli vägledd. Hörde av kristna att jag borde be till Jesus så skulle han "kontakta mig", det gjorde jag och jag kände inget förutom mardrömmar varje natt jag hade bett till Jesus.  Jesus var inte mer än en människa som meddelade sitt folk om Skaparens vilja. Jesus kunde/kan inte göra något av sig själv.

Ac 2:22
Ye men of Israel, hear these words: Jesus of Nazareth, a man approved of God unto you by mighty works and wonders and signs which God did by him in the midst of you, even as ye yourselves know;

Han sade;

Joh 5:30
I can of myself do nothing: as I hear, I judge: and my judgment is righteous; because I seek not mine own will, but the will of him that sent me.

Hur kan han utföra mirakel än idag förstår jag inte.

Nej jag vet inte om han är död nu eller inte. Det är något ointressant för min tillbedjan av Skaparen. Jesus är och kommer inte att hjälpa mig.

BattleBitch
2009-03-25 13:25
#46

#40

Ja just ja, en vers i taget var det ja.

1 Korinthierna 13:8 Skrattande

De gåvorna togs bort för att de inte längre hade ett uppsåt. Den större gåvan som skulle vara kännetecknet för sanna kristna var kärleken :)

BattleBitch
2009-03-25 13:29
#47

#45

Be till Jehova, Gud att hitta de sanna Kristna, så kommer han att vägleda dig om du verkligen vill finna sanningen!

:)

Medlem
2009-03-25 14:50
#48

#47 Hitta de sanna kristna? Kristendomen är inte en sanning för mig. Jag är redan vägledd tack och lov :-)

Annons:
BattleBitch
2009-03-25 14:53
#49

#48

Jaha, då måste jag ha läst fel… :-)

Medlem
2009-03-25 14:56
#50

#49 :-D

Camillhe
2009-03-25 16:32
#51

Ok battlebitch Jag startar en ny tråd om Andens gåvor

BattleBitch
2009-03-25 16:42
#52

Super! :)

Upp till toppen
Annons: