Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 4996 ggr
OlgaMaria
3/10/09, 7:24 PM

Tacka Jesus!

Vad har du att tacka Jesus för?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
maaro
3/10/09, 9:23 PM
#1

Jag tackar Jesus för mina älskade barn och min make, Tack Jesus för att du och de finns i min närhet!

OlgaMaria
3/10/09, 11:58 PM
#2

Ps 149:5 De fromma skall jubla i härlighet och sjunga av glädje på sin bädd.

Det här gjorde Jesus till verklighet i mitt liv. Jag var deprimerad av och till och från mellanstadiet tills jag var 22. Det släppte aldrig sitt grepp om mig ordentligt. På våren när jag var 22 höll jag på att tappa min tro men tog till slut en ordentlig tid i bön med Gud där jag berättade precis hur jag kände. Han mötte mig då och även om inte allt blev bra då så kunde jag gå vidare - med Gud.

I början av hösten när jag var 22 hände en jättejobbig grej och jag kände sån skam inför Gud. Men jag var på nåt möte. Kände innan att jag inte skulle åka dit, pga skam, men sa till slut till Gud - du får skicka hem mig om du inte vill ha med mig att göra. Jag började lovprisa.. och efter en stund bara visste jag att Jesus stod framför mig i sin fysiska närvaro. Jag kunde inte se något - men jag visste med hela mig! Denna vetskap varade i 20 timmar. Jag sov 2 timmar den natten och jag mindes inte när jag slutade be eller när jag började be sen när jag vaknade. Det var omöjligt att göra något annat än att vara helt koncentrerad på Jesus och tala med honom. Jag upplevde hur Jesus först bara talade förlåtelse och försoning till mig i många timmar. Han bara upprättade mig och jag bara grät ut all sorg och skam. Sedan talade han bara kärlek i många timmar och jag talade min kärlek till honom. Sedan de sista timmarna var det som att han hejade på mig och sände mig - gå nu, du klarar det, gör min vilja, be, älska mig, var mitt barn, vittna om mig, gå nu, gör det! Och jag sa ja, ja, ja, ja, ja!! :D

Sen efter 20 timmar ungefär så bleknade den där vetskapen bort. Jesus hade besökt mig ett tag! Ett bra tag! :)

Det häftiga… eller det näst häftigaste efter detta då - var att efter detta var jag så otroligt glad. När jag skulle sova så låg jag i min säng och bara skrattade. Jag skrattade mig till sömns. Sen när jag vaknade på morgonen så märkte jag Glädjen och jag bara skrattade i flera minuter. Nästa kväll var det samma sak, och nästa morgon. Detta pågick utan avvikelse i en hel månad! Vilket glädjerus!! De närmsta månaderna spenderade jag många timmar varje dag tillsammans med Jesus. Jag brukade ligga på sängen och krama mina kuddar och bara säga till honom att jag älskade honom. Sen dess har jag inte varit deprimerad. Känns som jag blivit mig själv. Jag är ju en glad person! Jag känner mig som mig själv när jag är så här glad, som jag är för det mesta. Men alla dessa år av depression.. det stal mig själv ifrån mig kan man säga.

Ps 149:5 De fromma skall jubla i härlighet och sjunga av glädje på sin bädd.

Jesus är helt enkelt outstanding! Älskar honom såå mycket!!

En rolig detalj är att under den perioden när jag brukade be bland kuddarna i min säng så var det en man som bad för mig och han sa typ "jag ser dig, bland en massa kuddar, med Jesus, och du säger att du älskar honom… skratt… fortsätt med det.. säger Jesus.. skratt". Haha.. han hade nog inte fått en sån profetisk hälsning förut, men det kunde inte vara mer rätt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tvillingsyster
3/11/09, 12:20 AM
#3

Vilken härlig vers….. sjunga av glädje på sin bädd.

Jag tackar Jesus för den trygghet som finns i Hans omsorg även när jag har fått släppa taget om det 'jag vill'.

felixifokus
3/11/09, 12:23 AM
#4

:-D

Maria
3/11/09, 12:29 AM
#5

Jag tackar för att jag aldrig är ensam…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
3/11/09, 12:30 AM
#6

#3 Åh vad underbart det är att Hans omsorg är så stor! :D

#4 Hej Felix! Vilket fint smajl du har! :D

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
felixifokus
3/11/09, 12:48 AM
#7

Ja, jag får allt ta och tacka honom för mitt ärliga leende.

Men visst hade du samma känsla som en nyförälskad de där dagarna :)

OlgaMaria
3/11/09, 12:14 PM
#8

Oh yeah!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

maaro
3/11/09, 2:20 PM
#9

Vilken härlig upplevelse du har varit med om Theresia WGlad

OlgaMaria
3/11/09, 4:05 PM
#10

#5 det är ett helt fantastiskt tacksägelseämne!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lidan
3/11/09, 11:16 PM
#11

Det finns mycket!

Som att jag blev beviljad skuldsanering,fick studielåneavskrivna

känslan av att jag inte är ensam.Att det löst sig med datorer fast jag har alldrig haft råd att köpa,så har det funnits några som haft någon beg, jag kunnat ta över.När jag kände mig ensam så fick jag kontak med kristna via nätet.

MM

OlgaMaria
3/12/09, 12:50 PM
#12

#11 :) Vad underbart!

Jag har också fått oerhört mycket. Möbler, bebiskläder och andra bebissaker, två barnvagnar, spjälsäng m.m. m.m. :) Tack Jesus!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

maaro
3/12/09, 2:18 PM
#13

#11 Vad underbart att du känner att du inte är ensam plus att du har fått så mycket hjälp osv.

Jag tackar Jesus för att jag har så många goa härliga Kristna vänner(syskon)

För att han hjälper en ekonomiskt i bland när man behöver det, eller att en vän bjuder en på fikat på stan när man nästan inga pengar har osv. tack Jesus för att du finns hos mig!!!!

Annons:
mumsan
3/12/09, 4:03 PM
#14

Är tacksam för att jag inte lever ensam utan med en man,

har alltid god mat,

kan handla det jag behöver,

har underbara kristna vänner och en församling att gå till,

Framförallt så finns Jesus där för mig hela tiden,

en mycket bra Betakurs om församlingen - Lifetrax!

Listan kan göras lång……Glad

Tvillingsyster
3/13/09, 12:34 AM
#15

Jag vill också tacka Jesus för att jag har så god livspartner.

najtan
3/14/09, 8:22 PM
#16

Jag vill tacka jesus för att han väglett mig. Har börjat sjunga i kör och åxå börjat med djupmeditation. Är inte speciellt religiös, men känner att något nytt kommit in i mitt liv. Känner mig rik och lugnare.

Aldebaran
3/22/09, 12:19 AM
#17

Fick ni alla dessa saker av Jesus?? Det var inga fysksa person som gav er möbler, bebiskläder, datorer etc etc utan det var Jesus???

Inte illa…  Kan han hjälpa mig med TV-licensen tro?? Flört

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Highness82
3/22/09, 3:19 AM
#18

#17 Det kan han säkert, Jesus kan allt!:D

Jag vill tacka för min mamma, för att Jesus gav mig mina fina vackra katter. Jag vill tacka Jesus för livet och all vacker natur som skapats genom honom och till honom! :D Jag till även tacka Jesus för att han har gett mig meningen med livet, och ett himmelskt hopp!   Sedan vill jag tacka för friden, kärleken och glädjen som Jesus ger mig. 

Theresiaw  ett sådant härligt vittnesbörd!=)  Jag blev glad bara genom att läsa det!=)  Jesus är verkligen bäst!:D

Sviskon
3/22/09, 3:37 AM
#19

#2  Herre gud. Du verkar ju behöva psykhjälp!

Pendlar mellan depression och skratt Manodepressiv kallas det. Känner skam inför Gud?? Dom här halleluja mötena verka verkligen torka era hjärnor.. Det finns verkligen fundamentalister bland kristna…

Ni springer som en skock viljelösa får och Jesus skall vara eran fåraherde.. Sedan inbillar ni er att han dog för era synder för 2000 årsedan..Herregud så patetiskt…

Aldebaran
3/22/09, 11:45 AM
#20

#19 mmmm du gillar inte kristna personer va? Man kan ju undra vad som hänt i ditt liv kompis. Du är ju ganska så provocerande i ett par trådar här nu…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
OlgaMaria
3/22/09, 3:01 PM
#21

#19 isåfall har jag världens bästa manodepressivitet - har varit på den glada sidan i 3½ år nu :) ha det bra!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sandalphone
3/25/09, 1:03 PM
#22

Så ni menar att man ska tacka Jesus för matriella ting också?? Ska jag kanske då tacka Jesus för den lägenhet jag sitter i just nu eller ska jag tacka min moster som såg att den va till salu eller min mor som tog ett storlån eller mäklaren som hade en rapp käft???

Aldebaran
3/25/09, 2:08 PM
#23

Jo, enl. vissa så skall man tacka Jesus för allt in i absurdum…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Aldebaran
3/25/09, 2:39 PM
#24

Och det är ju bara en halvmiljard (antalet kristna) som kan tacka Jesus av över 6 miljader mäsnniskor, som får klara sig bra ändå och till stora delar gör det åxå. det bevisar ju att det funkar även utan Jesus..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

BattleBitch
3/25/09, 2:57 PM
#25

#24

Vad menar du med klarar sig bra?

Utan Jesu död så skulle alla vara dödsdömda ..

Aldebaran
3/25/09, 5:31 PM
#26

#25 Va???  Tar du inte i lite nu? Jisses va kristendom verkar ha spårat ur i vissa fall…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

sandalphone
3/25/09, 5:46 PM
#27

#24. Tror inte att alla skulle vara dödsdömda om inte jesus dog. Hade han levt längre så hade vi ju bara haft mer visdoms ord.

Annons:
BattleBitch
3/25/09, 7:00 PM
#28

#26

Ahh, du kanske inte tror på bibeln? Tog förgivet att du var kristen. Sorry!

Aldebaran
3/25/09, 7:03 PM
#29

Står det i bibeln att vi alla skulle varit dödsdömda om inte Jesus blivit korsfäst?

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

BattleBitch
3/25/09, 7:12 PM
#30

#29

Ehhh… Ja!

Hur läser du bibeln egenligen? Läser du den?

Aldebaran
3/25/09, 7:33 PM
#31

Var står det någonstans?

Vidare ang. vad som står i Bibeln, är inte det en tolkningsfråga?

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

BattleBitch
3/25/09, 7:39 PM
#32

#31

Tolkning hit o tolkning dit … Nej, att skylla på tolkningar är bara feghet att man inte vill läsa vad som står utan man skyller på att man kan tolka "som man vill"… Men icke… Hade det vart Guds mening hade han kunnat strunta i Bibeln…

1 Moseboken 3

17 Och till Adam sade han: "Eftersom du lyssnade till din hustrus röst och åt av det träd om vilket jag gav dig denna befallning: 'Du skall inte äta av det', skall marken vara förbannad för din skull. Under smärtfylld möda skall du livnära dig av den alla dina livsdagar. 18 Och törnen och tistlar skall den frambringa åt dig, och du skall äta växterna på marken. 19 I ditt anletes svett skall du äta ditt bröd tills du vänder åter till marken, för av den är du tagen. För stoft är du, och till stoft skall du vända åter."

Detta var människans dom… Utan Jesus död som löste Adams synd så hade vi aldrig haft möjligheten till Evigt liv…

Aldebaran
3/25/09, 8:23 PM
#33

Mmmm jag som esoteriker och teosof tolkar texten i GT så här.

Adam betyder människa och Eva moder.

Adam och Eva levde som ickefysiska personer i "paradiset"

När dom då blev utslängda ur paradiset och fick "kjortlar utav skinn" så betyder det för mi att dom helt enkelt blev fysiska tagna av stoftet för att återvända till stoftet. Dvs, det fysiska stoftet. Din själ/monad/ande lever ju vidare. Av jord är du kommen och jord skall du åter vara som dom så vackert säger på begravingar.

I dom gamla esoteriska Vedaskrifterna finns detta beskrivet. Dom två första raserna på vår planet var astrala/eteriska dvs ickefysiska.

Dom två raserna kan vi kanske tolka som adam och eva när sedan vi fick kjortlar utav skinm så fick vi fortsätta att utvecklas på det fysiska planet. Vilket vi åxå gör nu

Dessa två finns ju även i vikingarnas asatro undernamnen:

Lifthrasir: make till Liv. De var de enda överlevande människorna efter Ragnarök

samt:

Liv: överlevde Ragnarök med sin make Liftrasir. Genom dem fortsatte människosläktet.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

BattleBitch
3/25/09, 8:35 PM
#34

#33

Seriöst? Du driver med mig va?

Eller är du hög?

Annons:
mumsan
3/25/09, 10:12 PM
#35

Ämnet var att tacka Jesus för allt vi har fått/ att glädja sig åt och jag blev frisk i min högra tumme. Kunde inte ens hålla en mugg med kaffe. Hade mycket värk och fick använda en tumortos. Nu behöver jag den inte mera. Underbart att slippa vara handikappad!Glad

Aldebaran
3/25/09, 11:00 PM
#36

MMM DET VAR JU SNÄLLT SAGT AV EN SK. GOD KRISTEN…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Aldebaran
3/25/09, 11:01 PM
#37

#35 Du bad till Jesus å den försvann alldeles av sig själv?

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Sviskon
3/25/09, 11:09 PM
#38

#37… Battlebictch är en Jehova.. Ingen ide att ödsla tid på en sådan…Dom tror att hele sakpelsen skedde för ca 5000 årsedan och vi alla härstammar ifrån det.. Som jag sa.. du kastar pärlor för svin…..

OlgaMaria
3/26/09, 8:44 AM
#39

BattleBitch har rätt, oavsett hur man väljer att tolka skapelseberättelsen.

Att vi alla skulle blivit dödsdömda utan det Jesus gjorde för oss på korset är grundkurs i kristen tro.

Rom 6:23 Ty syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår Herre.

Rom 3:23 Alla har syndat och saknar härligheten från Gud,
Rom 3:24 och de står som rättfärdiga utan att ha förtjänat det, av hans nåd, därför att Kristus Jesus har friköpt dem.
Rom 3:25 Honom har Gud, genom hans blod, ställt fram som en nådastol,* att tas emot genom tron. Så ville han visa sin rättfärdighet,* eftersom han hade lämnat ostraffade de synder som förut hade blivit begångna,
Rom 3:26 under tiden för Guds tålamod. I den tid som nu är ville han visa sin rättfärdighet: att han själv är rättfärdig, när han förklarar den rättfärdig som tror på Jesus.

#35 Vad härligt! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

BattleBitch
3/26/09, 9:48 AM
#40

#36

Du gör narr av skapelseberättelsen och gycklar med Gud, Adam, Eva, & Jesus… Det är hädelse!

Hoppas att du förstår att du uppfattas som en dåre med dina påhitt!

Aldebaran
3/26/09, 11:03 AM
#41

#40 Hädelse? Trodde att man kunde tolka bibeln på olika sätt. Och jag gör inget narr av skapelseberättelsen.. Å Jehovas uppfattas inte som dårar av alla ni springer runt och knackar dörr hos?

Om jag uppfattas som en dåre av Pingstvänner och jehovas vittnen så överlever jag det, känner mig inte nämnvärt ledsen för det.

Det var ju intressant det sviskon skrev om vad som hände då han lämnade eran förening, vad som hände.. Otroligt faktiskt..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
Sviskon
3/26/09, 11:10 AM
#42

hahahaha  hädelse?? Nu tar du väl i BB?? Men Aldebaran du är i gott sällskap, nästan alla utanför jeohavs clowner är hädare…Jag vet hur dom är..

BattleBitch
3/26/09, 11:16 AM
#43

#41

Du väver in fantasier och illusioner som gör att man tror att du är påtänd.

Det du skriver är hädelse mot Guds ord.

Aldebaran
3/26/09, 11:20 AM
#44

För någon miljard eller så, världen över är det inga fantasier..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Sviskon
3/26/09, 11:25 AM
#45

Hädelse mot guds ord??  Nu pratar du som en muslimsk fundamentalist… Sluta larva dig nu BB, du är bara patetisk…

Sviskon
3/29/09, 12:36 AM
#46

Jag vill tacka Jesus för min fin whiskey jag så smått smuttar på ikväll…Skål Jesus Oskyldig

maaro
4/10/09, 5:56 PM
#47

Jag vill Tacka Jesus för att Han dog på korset för min och din skull. Tack Jesus för all smärta som du stod ut med, Jag älskar Dig!

Sviskon
4/10/09, 11:21 PM
#48

E inte det lite ego att tro att han dog på korset för din skull för 2000 årsedan? Hur kan man ens tro på något sådant skitprat…?

Annons:
Hannybee
4/11/09, 8:48 PM
#49

Allt. ^^)

maaro
4/11/09, 10:40 PM
#50

# 48 För mig är det inget skit snack att Jesus dog, jag tror på honom. Om du nu inte gör det så är det din sak, men man behöver inte vara sarkastisk, detta är ju ett forum som handlar om Jesus!

[akumas7]
4/19/09, 3:12 AM
#51

Jag tackar Jesus och Gud för den hjälp jag fåt i dena svåra tid, jag har fåt hjälp från alla håll som på bestellning. :)

liselotta
4/19/09, 5:05 PM
#52

Det hånas lite här om där att man tackar Gud för små ting och materiella ting osv. Jag är hellre tacksam en gång för myckett än en gång för lite.  Bara att vara tacksam blir man glad av, man riktar in sig på det som är rikt och positivt i livet istället för alla negativa saker som finns. Om det är Gud som jag tackar så skadar det ingen. Men jag får ett rikare inre liv.

Jag tackar Gud för mitt hus, mitt jobb, min man som älskar mig och mina vänner. Jag har det verkligen bra och jag älskar Jesus.

Sviskon
4/20/09, 1:56 AM
#53

Först vill jag hälsa till mamma å pappa!!  

mariech
4/20/09, 2:43 AM
#54

Jag vill tacka Jesus för att jag fick slippa ångesten som jag trodde skulle äta upp mig inifrån och bli galen…och att saker har löst sig på så bra sätt som det gjort, barn mår bra och vi runt omkring. Jag är så tacksam för den inre frid jag har nu som jag  aldrig någonsin känt föut, svårt att förklara….det finns en sak som jag är orlig över, mina studier!!!vet inte hur jag ska kunna hinna ikapp, får kämpa på, får be om lite puttning där ;)…

Tvillingsyster
4/22/09, 1:03 AM
#55

Ingen av oss har valt detta liv, men vi fick det som en gåva. Denna gåva vill jag inte förstöra - inte helt och hållet i alla fall - utan räcka min hand till honom, som gav mig det, för att han skulle visa vägen för mig och jag vet att han gör det mer än gärna. Det tackar jag honom för.

Inte heller väljer vi att dö bort från denna tid, men också detta kan vi se som en gåva, och göra det bästa av det genom att räcka handen till honom och han kommer mer än gärna att leda mig/dig in i evigheten. Det tackar jag också för.

Annons:
Maria
4/22/09, 1:19 AM
#56

Jag har svårt att tacka Jesus för materiella ting. Det känns alldeles för banalt. Som jag skrivit tidigare så tackar jag för att jag aldrig är ensam.

Även jag har en underbar familj och arbete, hem, mat osv och tackar för det men jag känner att tacksamheten ligger på ett mycket djupare plan.

Jag vet inte riktigt om jag kan uttrycka mig så att ni förstår.

Jag är så otroligt tacksam för livet i helhet och har väldigt svårt för att be för "småsaker" och i förlängningen så tackar jag heller inte för dessa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

inisklo
4/22/09, 12:22 PM
#57

I dag just nu TACKAR jag JESUS,att utan egna barn o barnbarn känner jag mig som mamma.. mormor o farmor,när jag har klarat av,att läsa sidan från 1 till 56..Först tackar vi o sen..huh-huh,men såna är vi människor..TACKAR GUD O FÖRBANNAR MED MÄNNISKOR oberoande av vilken andlig hem vi har.

Highness82
4/22/09, 5:34 PM
#58

Det finns egentligen mycket som jag skulle vilja tacka både Fadern och Sonen för. Tack Fader för att jag fick bli ditt barn genom tron på din Son.   Tack Jesus för att du dog för mig och gjorde mig fri, Tack vare dig är inte längre döden ett hot, utan en vinning och jag vill att Du Kristus skall bli hela mitt liv!

Tack Fader för att du gav mig världens bästa mamma, och tack för alla dessa motgångar som hänt i mitt liv. Både du och Sonen var med mig, även om jag kanske inte kände det just då. Jag vill tacka för katterna som du har gett mig, och jag vill tacka för min förra katt som jag tvingades avliva sommaren 2006.  Om det finns en djurhimmel där uppe så hoppas jag att Emil är hos dig och din älskade son. Jag ber dig isåfall att hälsa till Emil ifrån mig och säga att jag älskar honom och saknar honom. Hälsa även till mormor och morfar ifrån mig, och säg att jag saknar och älskar dem också! Men jag vet att dem har det bra, de lovsjunger säkert dig och din Son tillsammans med alla Profeter, Apostlar, kristna, Serafer, Keruber och Änglar just nu! =)  

Tack Jesus för att du har lärt mig att förlåta, det kändes som att en tung sten lämnade mitt bröst då du lärde mig att förlåta.  Och jag blev fri!  Tack för dessa småsaker som man annars kanske inte ser eller tänker på.  Tack för maten och drycken, tack för fågelsången som du välsignar världen med. Tack för värmen, och alla årstider. Tack Fader för din skapelse, även om det gick fel vid syndafallet. Tack Fader för all skönhet som finns i din skapelse och som vittnar om dig.  Du är den enda sanna Guden, och tack för att jag genom din son kan ärva evigt liv!

Sviskon
5/1/09, 2:48 AM
#59

Tacka Jesus för min goda Whiskey

Lilj-an
5/2/09, 1:45 AM
#60

Jag vill tacka Jesus för mycket ,men det gör jag i mina böner….

Jag vill tacka mamma och pappa, mina syskon, mina barn, min livskamrat ,mina vänner ,mm…

inisklo
5/2/09, 11:11 PM
#61

Jag vill tacka Gud om livet o all nyans som den ger till mig varje dag.Dom nyanser är med människor som gör,att livet känns värt,att leva.Det är som konst värk..som vakraste tavla som mina ögon har fåt,att skåda,som fågel sång som blå himel.. som lovsång osv osv Jag tackar,att det finns den här tråden o tackar Gud av alla som har skrivit..Tack till Gud o tack till er.

maaro
5/3/09, 10:52 PM
#62

Tack för allt Jesus!

Annons:
mariech
5/13/09, 3:23 PM
#63

Jag vill tacka Jesus för att jag har blivit bönhörd. Jag bad Jesus om att jag ville förlåta de som sårat mig så. Gjorde det öppet och helhjärtat och blivit bönhörd. Han har låtit mig förlåta, låtit mig slippa ångesten som jag trodde skulle äta upp mig inifrån, han har fått mig känna kärleken från Gud, och det är underbart ska ni veta…och det vet ni ju :)

Denna känsla av frid är underbar!

OlgaMaria
5/13/09, 4:50 PM
#64

#63 Åh vad underbart! :D

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

inisklo
5/13/09, 10:50 PM
#65

#64 När man lär sig förlåta då blir det som du skriver..man blir fri o släpper dom andra också o bli fri.

Det kan göra så ont som du beskriver men destå mer städat blir det inombords.

Du ska tacka Gud…

o här får du nåt som,kan hjälpa om du???T,ex tvivlar,att även David…

Men David hämtade sin styrka hos Herren 1 Sam 30:6

Våran Gud är god..

Kram o njut av hela dit hjärta,att du är fri…FRI…glöm aldrig bort,att du är fri i HERREN.

Aldebaran
5/13/09, 10:51 PM
#66

Gladni tackar o tackar…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

inisklo
5/13/09, 11:32 PM
#67

#66Skrattande…jaa..a vi är så tacksamma..

Sviskon
5/14/09, 1:53 AM
#68

Jag vill tacka Jesus för alla pedosar, alla roffare i samhället och för att vi blir fler och fler arbetslösa i krisens spår….

inisklo
5/14/09, 9:07 AM
#69

#68 Menar du värgligen,att du VILL TACKA…så som du skriver???

Annons:
inisklo
5/15/09, 2:09 PM
#70

Jag tackar dig Gud,att jag har fått lära känna dig o alla dom som tro på dig…genom Jesus..TACK!

inisklo
5/16/09, 3:50 PM
#71

Jag ger tack till dig även i dag,och då vill jag tacka,att du har get mig så underbara vänner.Vilken gåva.TACK GUD!

inisklo
5/18/09, 4:50 PM
#72

Jag tackar dig Gud i Jesus Kristi namn..för alla som skriver i dom här sidona  Jesus i Fokus o alla som l läser.Tack Gud..Glad

Sviskon
5/18/09, 4:56 PM
#73

herre min skapare du är bara to much!!!

Detta tackande för att du överhuvudtaget andas är ju snudd på patetiskt.. Måste man vara patetisk för att vara kristen? eller vad är det för fel på er?

inisklo
5/18/09, 9:31 PM
#74

#73 du har inte svarat frågan som jag gorde till dig #69 ang.#68…men det gör ingentig..man kan vänta sig vilken svar som helst av dig..låt bli o svara.

Då så..om du menar mig i #73 behöver inte säga er ..det går lika bra med sellerin..heh-heh jag menar,att det går lika bra skriv du.Måste man vara patetiskt för,att vara kristen..frågar du??man måste väl inte vara nåntig..man får välja för man är fri i Kristus.O det TACKAR jag för .

Viste du inte,att det är frivilligt,att läsa här.Om du mår illa eller annars bara dåligt försök slippa den här tråden..för här tackar vi/ jag  tackar allafall så länge som den finns kvar o kanse jag öppnar egen tråd för,att tacka…om..

Du det är så lite som vi människor i överhuvud taget tackar.Vi tar förgivet allt för mycke ..o om dina med människor blir glad av,att tacka va du också glad med dom o tacksam,att det finns mäniskor som kan tacka..

Tvillingsyster
5/18/09, 10:32 PM
#75

#73

Om du ska skriva på engelska skriv rätt då.

Om du ger någon en present så blir du väl glad om denne tackar dig. Fast du ger väl aldrig presenter för att slippa bli glad.

inisklo
5/18/09, 11:00 PM
#76

Skrattande……..#75….vilken dag jag har haft o jag kan inte annat än Skrattandekolla lite var jag har skrivit  o har åstakommit med mitt skrivande o kvällen är ej slut än.FlörtNå…så faligt är det inte..

Ps..Du tvillingsyster..jag då o mitt skrivande på svenska..Obestämd

Annons:
Tvillingsyster
5/18/09, 11:25 PM
#77

Inisklo, det är bara främmande språken som räknas. Flört

inisklo
5/19/09, 1:57 AM
#78

#77  Va bra!hmyyy..är det inte mobningggggggggggg?????

inisklo
5/19/09, 9:22 AM
#79

Nå nu är jag här igen…i tack "hörnan" o vill ge mina varmaste tack

till Jesus,att jag har fåt sova bra o att känner utmaningen,att börja

dagens "jobb" o har lungnet i hjärtan o sinnet med honom är jag

 redo till dagens mars…

ett.två.tre…….ett.två.tre……ett.två.tre.frammot…..Kyss

inisklo
5/20/09, 11:36 AM
#80

Det är bara Tacka o gå frammot…Glad

maaro
5/20/09, 3:50 PM
#81

Tack för allt!

Tvillingsyster
5/22/09, 1:58 AM
#82

#78 Nej, det är inte mobbning. Vi skriver ju här på svenska även om vår modersmål skulle vara något annat språk. Därför räknas inte svenska - vi förväntas skriva här på svenska.

inisklo
5/22/09, 9:21 AM
#83

#82 Va bra…då vet jag det…men tänkt om man får lusten,att börja skriva på…heh-heh…

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Kära Gud i Jesu Kristi namn vill jag tacka dig i hela mitt hjärta,att du har hör mitt bön o savarat.Tack…o jag vill passa på o tacka,att jag har syster…Tvilligsyster här.Tack…

Annons:
Tvillingsyster
5/23/09, 1:38 AM
#84

Tack Herre att du har skapat oss alla unika…. din finger har varit med från början….

inisklo
5/23/09, 10:58 AM
#85

Tack förGlad som jag känner…

mariech
5/25/09, 1:09 AM
#86

Tack för allt!

inisklo
5/25/09, 9:02 AM
#87

Tack för grannes enorm hjäp  med ved o alla saker som jag har fått o möjlighet,att jag har kunat komma härifrån o lysnat ditt ord i deras sällskap.

Tack för "arbetss"glädjen,här hemma o kraften som du ge,att jag orkar jobba.

Tack för den tel.samtal som jag fick efter många år…

Tack för din kärlek o lungnet som du ge.TACK GUD I JESU KRISTI NAMN.AMEN

inisklo
5/27/09, 12:23 PM
#88

Varmt tack till dig Gud,att igen har jag fåt tel.samtal efter många år..

Det säjs,att vildarosor och vänner kommer alltid tillbaka..

Tvillingsyster
5/28/09, 1:16 PM
#89

Tack för det eviga livet som du har gett oss Jesus.

mariech
8/6/09, 1:05 AM
#90

Tack för att du finns för oss och leder oss rätt!!

Annons:
mariech
8/6/09, 1:05 AM
#91

Tack för att du finns för oss och leder oss rätt!!

Starfall
8/9/09, 12:37 AM
#92

Jag vill tacka för varje skadad som blir helad igen, alla svårt sjuka som får bli friska, alla hemlösa som får hem, alla mirakel i världen som sker. Tack Glad

atrazao
8/11/09, 2:26 AM
#93

Jag måste bara fråga det här, ni tackar Jesus, ni ber i Jesu namn också, men om jag inte missförstått det hela så sade Jesus en gång att "…vad ni beder Fadern i mitt namn skall det bliva eder givet (kommer ihåg det i det gamla språket bara).

Då ber ni till Jesus i vems namn då?

För det låter ju konstigt om man ber till Jesus i hans eget namn… oh Jesus jag beder dig….. i Jesu namn….hmmm

OlgaMaria
8/11/09, 1:56 PM
#94

#93 Hej Atrazao! Bra fråga. Vi ber i till Jesus och till Fadern därför att det är vad som görs i Bibeln.

Jesus säger ju att ingen kan komma till Fadern utom genom Honom. Jag tror att det är kärnan i att "vi ska be i Jesu namn". Vi har inget att komma med inför Gud ifall vi inte blivit helgade genom Jesu blod. Fadern har ingen anledning att lyssna på våra böner, men han lyssnar på Jesus.

Så när vi ber.. kan vi lita på att Gud hör oss… därför att vi tagit emot Jesus i våra liv och blivit förlåtna genom Jesu försoningsdöd. Jag ber till Gud pga vad Jesus gjort i mitt liv, och inte pga vad Muhammed eller Krishna gjort i mitt liv. Om jag ber till Gud men inte känner Jesus når mina böner inte fram.

Det är vad som menas med att be i Jesu namn!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
8/11/09, 2:05 PM
#95

Skulle också lägga in det här bibelordet:

Apg 7:59 Så stenade de Stefanus, under det att han bad: "Herre Jesus, tag emot min ande."

Vi har diskuterat den här frågan i den här tråden också, eftersom JV tidigare förespråkade tillbedjan av Jesus.

Om du studerar Paulus böner i de olika breven märker du att han sällan skriver ut "i Jesu namn". Men vi kan vara säkra på att det var i Jesu namn han bad även om han inte alltid uttalade det. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

BlackEyed97
8/12/09, 3:57 PM
#96

Varför ska man tacka Jesus? Man ska tacka GUD! Jesus skapade inte sig själv det var GUD - JEHOVA som skapade Jesus. Tacka GUD för att han skapade Jesus det är GUD som skapade profeten Jesus! Ni tror på den falska Jesus. Enligt bibeln är Jesus inte GUD. Varför tror ni på att Jesus är GUD när bibeln säger nåt helt annat?! Matteusevangeliet 27:46 säger han "Min GUD, min GUD varför har du övergivit mig?" och om han var GUD så skulle han inte ha frågat något sånt för om han är GUD skulle han veta själv varför!

OlgaMaria
8/12/09, 8:37 PM
#97

#96 Hej BlackEyed 97. :) Det finns många trådar som handlar om vem Jesus är på det här forumet och vi diskuterar gärna med dig.. men du kan väl bemöta argumenten i inläggen du svarar på.

Som du ser tillber Stefanus Jesus.. vad tänker du om det?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
OlgaMaria
8/12/09, 9:13 PM
#98

1 Tim 1:12 Jag tackar honom som har gett mig kraft, Kristus Jesus vår Herre, för att han ansåg mig värd förtroende och tog mig i sin tjänst,

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

atrazao
8/13/09, 2:13 AM
#99

Jag har ingenting emot att ni tackar Jesus, ni tror ju på treenigheten och det är förståeligt fastän jag inte delar er tro. Men det jag tycker är fånigt är att de flesta ber till Jesus i Jesu namn.

Sedan det jag inte förstår med detta är att ni tror att det finns bara en Gud, det tror jag med, men när ni ber till Jesus eller den Helige Anden då gör ni dem till tre gudar istället för en.

Om vi ber till Gud, Fadern, och vill att det ska bli som vi vill, så ska vi be i Jesu namn.

Men den Helige Anden är inte Fadern enligt er utan en annan varelse som delar sin styrka med Fadern och Sonen och då kan ni inte be i Jesu namn eftersom det gällde bara Fadern och Sonen och för att inte tala om Jesu i Jesu namn….Kan vara svårt att förstå, för mig är det det, kanske för dig också men det sägs att från svåra frågor växer stora svar.

Highness82
8/16/09, 1:27 PM
#100

#99 Vi ber inte till tre gudar vi ber till den enda sanna Guden! Fadern, Sonen och den heliga Anden är en Gud och inte tre gudar! Däremot så tror jag att de är tre personer, men tillsammans är de en Gud!

Precis som Kropp, själ och ande är en människa och inte tre människor, tror jag att Fadern, Sonen och den heliga Anden är tre men ändå en Gud! Förstår du hur jag menar?

mumsan
8/16/09, 8:58 PM
#101

Tackar Jesus för bönesvar om torrt regnfritt väder. Senast i går kväll då Sarah Kelly skulle sjunga här i Hudksvall på Möljen. Det kom lite regn innan starten men sen var det uppehåll hela kvällen till slutet av konserten. Då kom det några droppar. Sånt här har vi varit med om flera gånger denna sommaren. Fantastiskt.

Tänk om jag skulle kunna vara lika frimodig i min tro om helande vid bön. Men det kommer nog det med. Han visade oss, min man och mig att han hör våra böner så att vi kan slappna av.

P.s. Sarah är en fantastisk, färgstark sångerska med både rock och balladaktiga inslag med starka texter om förändringen i hennes liv.

Mycket ös i henne. Det älskar jag. Jesus med ös!!!

OlgaMaria
8/16/09, 9:20 PM
#102

Tack Jesus för att en man blev helad i sin rygg på vårt församlingsläger i helgen! :D

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Toltaren
8/17/09, 2:24 AM
#103

Jag tackar Jesus för alla mina underbara vänner, och alla nya människor jag möter varje dag, en del kommer, en del går och många består! Skrattande

Margareta
8/19/09, 2:22 PM
#104

Tackar idag för ytterligare en härlig sommardag

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
inisklo
8/28/09, 1:47 PM
#105

TACK…för,att DU till låter mig känna DIN KÄRLEK och förnya allt o allting varje dag.TACK GUD i JESUS KRISTI NAMN…

Tvillingsyster
8/29/09, 11:38 PM
#106

Tack Herre för denna dag.

missaz
9/3/09, 8:27 PM
#107

Jag vill tacka Jesus för att han dog för mina synder; ja, för allas våra synder men han såg (och SER) oss var och en för den speciella person du och jag är! Genom honom fick jag ett nytt liv, en mening, underbara ungar, en älskad man… Tack Jesus!

inisklo
9/3/09, 10:50 PM
#108

Jag vill tacka Jesus för alla människor som har hittat till Jesus i fokus…våran egen sajt…alla…jaa..a…alla är så välkomna,med sina åsikter o tankar osv…

Tack,att ni gör livet lite mer…allt GladFörvånadGråterFlörtObestämdSkrattandeSkämsOskyldigRynkar på näsanSkrikandesTungan uteCool…osv…tack…

Upp till toppen
Annons: