Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2514 ggr
sandra1977
3/20/09, 10:05 AM

vart?????

jag undrar var denna gud har hållit hus dom senaste 3 nätterna när jag har suttit med en gråtande o hysteriskt skrikandes 6 mån pojke med öroninflammation!!!!!!

o kom inte med nåt dravel om att man "blir stärkt" eller gud ger dig styrka att orka!! vora han så j¤%%¤a god så skulle han lindra pojkens plågor!!

Annons:
krasivis
3/20/09, 6:26 PM
#1

Jamen suck, hörrudu!!! Gud har gett oss en hjärna och ett förstånd att bruka. Då är det bara att ge sig iväg till läkaren akut och få medicin till barnet. Eller???? Jag har själv fyra st barn som också varit små och haft upprepade öroninflammationer. Att svära över Herren hjälper inte ett enda dugg!!!

OlgaMaria
3/20/09, 7:47 PM
#2

Låter som att du haft en riktig pärs Sandra - och jag vet vad man lider med sina barn när de är så små. Det gör verkligen ont i hjärtat på en!

Jag tror faktiskt att det gör ont i Guds hjärta också när han ser små bebisar som är så sjuka.

Jag kan rekommendera boken Ödehuset eller The Shack

http://www.bokus.com/b/9780340979495.html

Svensk översättning finns också men den är mycket dyrare.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

krasivis
3/20/09, 11:28 PM
#3

Sandra : Ropar du bara på Gud när du har bekymmer eller problem  ? Jag förstår lidandet. Om du ser dig lite runt, då menar jag dina relationer till dina föräldrar och svärföräldrar särskilt svärmor. Det är på det viset att det fins en andlig värd som vi inte ser, men som vi mycket väl kan påverka. Jag menar att det behöver inte vara i ditt fall. Men vad som förekommer och är mycket vanligt att en svärmor eller oftast en kvinna i släkten ogillar någon, i det här fallet dig och ditt barn. Personen i fråga kan då förbanna någon oftast med sjukdom som följd. Därför står det i bibln: gå och gör upp med din nästa, kom sedan till mig (sade Jesus)

Varför jag skriver det här är för att jag har erfarenhet av många liknande fall. Jag föreslår dig Sandra att du frågar Gud varför hände detta mig och mitt barn. Jag garanterar att du får tankar som ger dig svar på frågan.

MVH Conrad (på krasivis dator)

OlgaMaria
3/20/09, 11:38 PM
#4

#3 Är lite förbluffad över dina teorier.

Visst kan människor förbanna andra med sjukdomar till följd men känner du till Sandras situation och hennes svärmor? Själv tycker jag inte detta verkar vara något särskilt troligt svar, men jag vet inget om Sandra.

Sjukdomar är en del av vår fallna värld, en konsekvens av att vi styr över den här världen själva, och är inget straff från Gud när människor felat. Så tror jag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

krasivis
3/21/09, 12:02 AM
#5

#4 Kan vara skrev jag! Inte ordagrant. Kanske vi får hennes svar.

OlgaMaria
3/21/09, 12:02 AM
#6

#5 Ja.. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Camillhe
3/21/09, 4:01 AM
#7

Men Conrad, hur kan du skylla på att hennes sons öroninflammation ev. skulle bero på hennes relationer?

Är din Gud en Gud som straffar små barn för föräldrars ev problem i relationer med andra?

Så som Sandra skriver känner nog många mammor ibland när de sitter med ett litet barn som lider. Enorm maktlöshet, att inte kunna lindra sitt barns plågor. Att man då får ett utbrott mot Gud och undrar var Han håller hus tycker jag är fullt normalt och om någon kan hantera ett sådant utbrott och den ilskan så är det Gud.

krasivis
3/21/09, 8:45 AM
#8

Jag kan förstå frustrationen! Men om man har en stadig tro på Gud så gnäller man inte på honom, utan frågar sig varför. Vad kommer an på mig? Herre vad menas med detta, är det något i mitt liv det hänger på. Jag skulle hellre ropa Gud hjälp mitt barn, du ser mitt problem.

Mitt inläg är inte att vara elak emot någon utan att det kanske är dax att vakna. Däremot behöver man vara ganska skarp i sina uttalande ang relationer till anhöriga och frammför allt Gud.

BattleBitch
3/21/09, 2:02 PM
#9

#8

Tycker att det är hemskt att läsa dina inlägg, du har inga skriftenliga grunder till dina elaka uttalanden.

Predikaren 6:11-12 Jag vände tillbaka och såg under solen att de snabba inte vinner loppet och att de väldiga inte vinner striden; inte heller har de visa födan eller de förståndiga rikedomen eller de som har kunskap ynnesten; ty allt beror på tid och oförutsedd händelse. Ty inte heller människan känner sin tid. Som fiskarna som fångas i det onda nätet och som fåglarna som fångas i fällan, så blir människosönerna snärjda i en olyckans tid, när den plötsligt drabbar dem.

TS: Testa hälsokosten "Plantago" från A.Vogel nästa gång. Det HJÄLPER mot öroninflamation något fantastiskt! =)

sandra1977
3/21/09, 4:50 PM
#10

du är ju för fan inte riktigt klok Conrad!!!!! jag har för övrigt en väldigt god relation till min svärmor!!! o alla kvinnor i min släkt!! jag vet inte vilken verklighet du lever i, men uppenbarligen inte samma som vi andra!! vill oxå tacka så mycket för förståelsen från er andra,det är ju just maktlösheten när ens barn har ont, o man inget kan göra.

krasivis
3/21/09, 11:12 PM
#11

# 10 Klok eller inte, men jag skrev att det är ett mycket vanligt problem med relationer och det kan påverka hälsan hos folk även barnen. Förlåt mig om jag är otydlig.

Extremfallet: En frisk flicka skulle börja skolan,hon var 7 år. Stax inan skolan började blev hon förlamad. Läkarna vet inte än idag vad det är för sjukdom När jag träffade henne första gången var hon 10 därefter ett antal gånger tills hon blev 12 år. varje gång vi träffades så var vi flera som bad för henne. Näst sista gången fick jag tankar om relationer i familjen och frågade vad olika personer gjorde, det kom fram att mormor var hexa. Eftersom jag vid tidigare tillfällen och senare har mött liknande fall, så ytrade jag mig som jag gjorde gentemot ditt fall Sandra.

Jag vet att man kan anses att man inte är klok om man kan förstå delar av den andliga värden. Men om man pysslar med taråkort newage renkarnation mm då är man respekterad och godkänd tillockmed av kristna.

Conrad

Camillhe
3/21/09, 11:19 PM
#12

Jag respekterar verkligen inte tarotkort eller tycker det är något positivt. Men jag tror inte heller att barn blir sjuka pga deras föräldrars handlande. Det finns massor av ondska i den här världen, och därmed också sjukdomar och krig och allt annat hemskt. Jag vet många hängivna kristna som är sjuka, och en del som är döende i sin sjukdom. Beror det också på deras eller deras näras handlande att dom inte blir friska?

Aldebaran
3/22/09, 12:00 AM
#13

#12 Nej tramssaft… Det kallas KARMA

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
Maria
3/22/09, 12:05 PM
#14

Tyvärr Conrad så blir jag lite rädd för människor som du…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aldebaran
3/22/09, 12:55 PM
#15

Hmmm Conrad.. Relationer i familjen?  Jag tror att det ligger djupare än så Conrad eller vad du nu heter. Sedan kan man ju uttala sig på et annorlunda sätt.

Jag för min del är teosof och esoteriker och tror därmed på reinkarnation och karmans lagar. dvs vi lever massor av liv och får en inbördes relation till dom vi lever med under våra inkarnationer. Samt då karma "vad du sår får du skörda" vilket även den mest ihärdige kristen tror. Själv har jag tre barn som peppar peppar inte drabbats av någon sjukdom eller olycksfall… ännu. Och jag skulle givetvis bli utom mig av sorg om det hände något. Men ändå kan jag förstå eller åtminstone tro mig förstå vad som kan ligga bakom.

Min lille grabb som fyller 6 till sommaren är ju bara lite och försvarslös i den fysiska kroppen isjälva verket är han ju en själ/monad som jag är. Han kan tom. vara äldre i själen än vad jag är.

Att födas in i synd som alla kristna så väl anammat är ju för mig att dom/ vi släpar på karma från tidigare liv (dålig som bra) för att utarbeta detta liv. Och det är detta som påverkar oss så starkt i vårat liv som vi har för tillfället.

Att till exempel fölora sina barn under traumatiska förhållanden kanske inte är så mycket barnens "dåliga" karma som föräldrarnas som skall leva kanske ett helt liv med denna hemska traumatiska  upplevelse. Vad jag försöker säga här är att jag tror att våra öden vävs in med varandra..Och att vi därför skall måna mer om varnadra, tänka på sin nästa…Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad så avtra den sk. "medfödda" synden från liv till liv…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

OlgaMaria
3/22/09, 3:19 PM
#16

Jag tror säkert att det var som du säger i det där exemplet Conrad… men folk är ju sjuka här och var hela tiden - det är något naturligt också. Ibland har det en ond andlig rot men långt ifrån alltid.

Det kanske inte var så du menade men det kanske uppfattades som att sjukdomen skulle vara något slags straff från Gud. Så är det aldrig oavsett vad det beror på!!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

krasivis
3/22/09, 10:18 PM
#17

# 16 Tack! Jag menade inte att sjukdomen är från Gud,vi har ju en motståndare. Men eftersom jag har svårt att uttrycka mig klart nog så folk förstår mig rätt, så slutar den här tråden för min del.

Förlåt Sandra med flera!

MVH Conrad

sandra1977
3/23/09, 10:16 AM
#18

ingen fara Conrad..jag blir lite galen när jag känner mig påhoppad.MVH Sandra.

Upp till toppen
Annons: