Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1837 ggr
inisklo
4/22/09, 7:38 PM

det va DU som valde mig

Ha du tid?Vill du följa med,mig till backs till några år?Snubbla inte bara till orden som jag inte kan skriva rätt o om jag tar ordboken då kommer vi inte så långt,allafall inte i dag.Du kan lyta huvudet mot min  axel o lysna eller bara sitta där brevid mig eller mot mig eller hur det ny passar bäst till dig för jag har det så bra så här…jaa du vill sitta där o läsa OK då får du det…   

Många år sen(hur många som helst) när jag gick i söndagskolan blev jag bekant med Jesus som jag såg bara i bildena o fick höra av tant ö.Hon var snäll o ur gammal tyckte jag,men hon kunde brätta om Jesus,att man alltid satt o lysnade så snällt o fint o vi var många snurissar där samtidigt.Oi vilken snäll farbro tänkte jag. När jag började skolan va han med där också redan tidigt på morgon,för vi hadde i skolan morgon samling o alla från ettan till sexsan va med.Alla har sjungit,sen läste rektor dagens ort o sen alla har bet,eller om det var tvärttom..du det är så länge sen.Nån år efteråt har jag blivit konfimerat o glömde farbron,nästan helt,men han glömde inte mig.Åren gick livet var som på dans i nån sagoland..juu..juu..den tiden ville man också som nu,testa lite av varje eller,som mes bara hänga med o låssas,att ok jag kan jag vill osv jaa hänga med fast farbron ropade,att komma till baks till honom..ha… man ville ju inte visa till andra,att man helst av allt skulle leva närä honom.Sen glömde jag honom helt..eller nästan..för han ville inte släppa mig..då sa jag till honom..släpp..jag behöver ej dig..jag klar mig SJÄLV..hej dååååååå….Det var många års hej dååååååå …Sen en dag kommer han igen.Knack..knack.jag kände inte honom först,men när han sa,att jag är Jesus då hoppar jag upp o ner över lycklig,att vi träffades igen.Jag lovade hederligt,att följa honom.Jaa,det gorde jag.Jag ska alltid vara närä honom o göra som han vill osv det va bara så.Det trodde jag.Jag var som ny förälskat..så kär..Han o ingen annan man som jag ska lyda där efter.Jag gick med i  bibelkretsen,kyrkokör,var med så mycke som jag han.Här är jag ser ni mig.Oi..oi..jag blev frälst.Fick nya vänner.Blev bekant med pingsvänner.jehovs vitnen o några andra.Ena dagen trodde man,att paradiset är här på jorden andra dagen..nej det är i himlen..ena gången skulle jag döpas..till vilken församling..för det var några som var där nära o fiska.Det är ej säkert,att jag vill simma i eran baseng..kommer jag i håg,att jag sa.Jag var så kvik,att svara dumt om jag kände,att nån helatiden försökte predika till mig..så säger man inte så gör man inte.Du måste..osv Va måste jag..om dom säger,att bibel är Guds ord o Gud pratar genom den då får jag svar därifrån,när jag läser o lysnar va vill han för mig..men jag var till slut alliles för mycke detta jordiska livet,att jag orkare inte med,alla så himla bra troande o frälsta människor ront om mig.Jag hadde inte lätt..det var så mycke sånt som jag trodde,att inte finns innom dom kretser.Hur fel,man kan ha.Trots allt över allt är vi bara människor.Jag hadde bara svårt,att förstå det och ville leva normalt liv..normal va man nu tyckte då,att va normalt.JAG ville vara den största o vakraste allt vetande mäniska som så klart vet bätre än hon/han som har följat Jesus hela livet eller 1 år 20 år osv Va ska dom säga jag har än gång blivit uppfostran av mina föräldrana.Oi är jag nu värsta syndare som ska krypa till Jesus tänkte jag o protesterat mot o är jaq inte förkännat,att bli frälst.juu du..sen blev det tid som jag ville göra va jag tyckte  igen o levde livet som ej frälst tills jag hadde inte annat än att ärligt sakt att krypa till honom till barndomens snäll farbro igen. För i mitt livs karusell har jag kommit till honom o sakt hej dååååååå o hej igen, så många gången,att år 2006 i hösten förståg jag,att nu eller..Han har hela tiden varit så nära mig o väntat,att jag kommer när han ropar o ropar.Sist tyckte jag,att han skrek,jag stannade som soldat o kom tillbacks.O här är jag nu lyckans barn till Gud.Massor av systrar o bröder o  lite äldre lite klogare o aldrig nånsin ensam.Du vist är livet härligt om människor sviker men aldrikg Jesus.Jag är tacksam,att jag fick riktigt höra han kalla mig efter mitt namn o jag har stannat o i dag kan jag säga INTE EN DAG UTAN JESUS!AMEN!

Läs gärna psalm 23

Tack att du har get tid till mig av ditt tid.TackGlad

Annons:
Maria
4/22/09, 7:48 PM
#1

Så fint skrivet. Ditt första stycke är underbart…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Highness82
4/23/09, 4:49 AM
#2

Jättefint skrivet!=) Jesus är trofast och underbar!=)  Den här filmen är så vacker apropå att tappa taget och sedan finna Jesus igen!=)

OlgaMaria
4/23/09, 12:07 PM
#3

#2 så är det! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Highness82
4/23/09, 5:26 PM
#4

#3 Den här vesrionen är också så underbar. Tänk vad jag känner igen mig i den filmen!=) Och något som är häftigt är att Kristus skyddar mina tankar varje gång som ber Jesus såhär: "Käre Jesus. Beskydda mina tankar i dig, Låt mig ha Kristitankar" Och vad jag än har tänkt på innan bönen, så har jag inte kunnat tänka dem tankarna efter den bönen.  Jesus beskyddar verkligen våra tankar, precis som Paulus sade  1 Kor.2:16!:D

inisklo
4/23/09, 6:40 PM
#5

När vi lever närä Jesus o be,att han renssar våra tankar då gör han de.När vi direkt går till honom va än saken gäller då hjälpen han oss.Vi skulle lärä oss,att han alltid skulle vara första i vårat liv.

Jag läste lite bibel nyss o hamnat till psalm 138:3 o i mitt fall stämmer det så himla bra,även nu.Kolla 7-8..otrolig hur man kan känna,att han värkligen pratar genom biblen.

Highness82
4/23/09, 7:21 PM
#6

#5 Ja den är vacker!

Jag vill tacka dig av allt mitt hjärta, inför gudarna vill jag lovsjunga dig.

Jag vill tillbe, vänd mot ditt heliga tempel, och prisa ditt namn för din nåd och sanning, ty du har gjort ditt löftesord stort utöver allt vad ditt namn har sagt oss.

När jag ropade, svarade du mig, du gav mig frimodighet och min själ fick kraft.

Herre, alla jordens konungar skall tacka dig, när de får höra din muns tal.

De skall sjunga om Herrens vägar, ty Herrens ära är stor,

Ja, Herren är hög, men han ser till det låga, och han känner den högmodige fjärran ifrån.

Om än min väg går genom nöd, så behåller du mig vid liv, du räcker ut din hand till skydd mot mina fienders vrede, och din högra hand frälser mig.

Herren skall fullborda sitt verk för mig. Herre, din nåd varar evinnerligen, överge inte dina händers verk.

Annons:
inisklo
4/23/09, 10:00 PM
#7

#6 Jaa så sant som det står i bibel..vilken härlig bok,att läsa.Läste nånstans,att den är värdens mäst läst bok..

Highness82
4/23/09, 10:04 PM
#8

#7 Jag kan tänka mig det! =) Det är underbart att läsa Davids psalmer till Gud! Det är både upplyftande och härligt att läsa dem!=) Samma sak med Jesaja, för att inte tala om evangelierna! :D

inisklo
4/23/09, 10:16 PM
#9

#8 David "känner"jag bätre än Jesaja o evangelierna har blivit bekanta.

Du kan jag fråga en sak?…Tack.

Tror du,att Gud ha humor o va kan det vara för humor?

Highness82
4/23/09, 10:38 PM
#10

#9 Ja klart att jag tror att Gud har humor! =)  Jag tror att Guds humor är vacker och kärleksfull. Se bara vilken ljuvlig humor han har gett i kattungar som leker med nysta garn, och barnens rena personlighet. Jag älskar verkligen när barnen skall förklara någonting. De har en ren och vacker personlighet.

Jag tror att Guds humor är en humor som inte beror på någons bekostnad!=)

Själv då? Vad tror du?:)

inisklo
4/24/09, 12:03 AM
#11

# 10 Juu..u jag har alltid hävat,att Gud har humor,det är väl han som ha hittat på allt.

Jag har köp för länge sen Mark Levengood o Unni Lindells böcker GAMLA TANTTER LÄGGER INTE ÄGG O

GUD SOM HAVER BARNEN KÄR HAR DU NÅGON ULL..jag skriver nånting från den sista.

Förr i tiden då Gud och Jesus levde var hamburgare och varm korv ännu inte skapade.Dom hadde bara äpplen och päron./Matias 7 år

Josef blev rätt glad när Gud sa,att det var han som var pappa till Jesus.Så är det ibland,om man är väldigt ung och det mesta skedde av misstag./Thomas 9 år

Gud gjorde Maria med barn och sedan stack han till himlen.Så fick Josef skulden./Moa 6 år

Iblan när jag läser dom böcker skrattar jag så bara,att barnen är sä ärliga med sina prat o vist lysnar dom mycke va vuxna säger.Dom böcker är roliga.Jag bli allafal glad när jag läser dom.Sen ännu roligt blir det om man ha några andra med.Delat glädje osv

Highness82
4/24/09, 12:55 AM
#12

#21 Jag har också en sådan bok som heter: "Barn skriver till Gud" Jag skall skriva ner några söta exempel, precis som du gjorde!=)

"Gode God. Min pappa kan aldrig få igång elden. Kan du inte låta det växa en brinnande buske på våran gård?" (Sara)

"Käre Gud! Om vi hade päls precis som djuren skulle vi inte behöva några kläder. Har du aldrig tänkt på det?" (Sofia)

"Käre Gud. Jag vet att man skall vända andra kinden till men vad gör jag om min syster slår mig på ögat? hejdå" (Teresa)

"Varför står det inte fru Gud i Bibeln? Var du inte gift med henne när du skrev den?" (Larry)

"Käre Gud. Blir du arg när du ser plastblommor? Det skulle jag bli om jag gjorde riktiga" (Hanna)

"Käre Gud. Vart kommer alla människor ifrån? Jag hoppas att du förklarar bättre än pappa." (valter)

"Käre Gud. Vi är väldigt religiösa hemma så du behöver inte oroa dig för oss" (Ted)

"Gode Gud. Det var Rolf som slog sönder skålen INTE jag. Nu har du det skriftligt." (Jenny)

"Förlåt att jag inte har skrivit tidigare men jag har inte lärt mig skriva fören nu." (Märta)

"Käre Gud. Förra vecka regnade det i tre dar. Vi trodde att det skulle bli som med Noa och arken men det blev det inte. Det är jag glad för, för man kunde bara ta med sig två av varje sort, du vet, och vi har tre katter." (Anna)

"Gode Gud. Jag skikar tjugofem öre som du kan ge till nåt barn som är fattigare än jag. Hälsningar Malin"

"Käre Gud. Min pappa är väldigt smart. Han kanske kan hjälpa dig." (Kalle)

"Om du ger mig en sån lampa som Aladdin hade så skall jag ge dej precis vad du vill utom pengar eller mitt schackspel" (Ralf)

Älskar Barnens tankar och funderingar. Man blir verkligen rörd över deras tankar!=)

Tvillingsyster
4/28/09, 3:37 AM
#13

Vilken härlig tråd………

Annons:
inisklo
4/28/09, 11:10 AM
#14

#13 Det tyckr jag också o det är ni som gör det,o jag gillar,att man kan ha lite av varje som dom där barnens funderingar..tankar..men det måste väl bli nua funderingar o tankar från vuxna också,att vi kan ha härligt tråd..eller..ha hel nu tråd..jag vet inte så mycke hur det fungerar,försöker bara hänga med,så gått som det gå.

Tvillingsyster
4/28/09, 10:42 PM
#15

#14

Men inisklo, det är ju du som är spindeln i nätet….. eller kanske Jesus……

Samtidigt som jag skriver lyssnar jag på närradio. Där är det någon, som läser i bibeln och ger korta förklaringar till vissa verser. Mycket intressant och rogivande. :D

Maria
4/29/09, 12:31 AM
#16

"När någon dör så hissar man en halv flagga på stången" " okänd unge"

#9 Jag tror att Gud har humor, varför skulle han annars ha skapat oss? Han måste få lika goda skratt som tårar varje dag när han ser våra "handlingar"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tvillingsyster
5/4/09, 10:57 PM
#17

Hur skulle Gud kunna skapa någonting som han själv inte ägde?

inisklo
5/5/09, 10:30 AM
#18

#17 nu fattar jag inte…va ägde inte Gud?

Margareta
5/6/09, 12:19 AM
#19

Tack inisklo för en underbar tråd - man blir glad av att läsa ditt inlägg.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Tvillingsyster
5/6/09, 12:29 AM
#20

#18 om Gud inte hade humor.

Annons:
Highness82
5/6/09, 12:32 AM
#21

#20 hehe jag förstår hur du menar!=)

#18 Hon menade såhär: Om Gud inte hade humor, så vore det konstigt om vi människor har humor, hur skulle han då kunna skapa humor OM han inte hade humor, eftersom vi märker att det finns humor i oss själva och i världen!=) Förstår du?:P

inisklo
5/6/09, 9:02 PM
#22

#15 Hur jag än läser den här tråden så hittar jag inte mitt tidiga inlägg..märkligt..va har den tagit vägen?Det är inte jag som är spindel utan Jesus genom oss,o hos oss alla.

#19 tack

#21 juu jag förstå o ler o kramar er alla..så stor famne har jag..att ni alla ryms dit..hi-hii

Jag läste igen va barnen har sakt..här kommer några.

Världen börjar i Sunne men var den slutar är inte lätt att veta/Anton 10 år

När folk börjar prata konstigt,då vet man att Sverige har tagit slut./Moa 9 år

I Belgien är alla husdjur grå.Eller så var det en svatvit tidning/Matilda 7 år

Vi behöver ingen påve i Sverige,för vi är kristna/Moa 8 år

I utlandet kan man inte stava till alfabetet.Det kan inte jag heller/Albert 8 år

Tvillingsyster
5/8/09, 2:10 AM
#23

Visst behöver vi ingen påve i Sverige, där har Moa alldeles rätt i… vi har ju Jesus!!! :D

inisklo
5/8/09, 7:59 PM
#24

#23 AMEN!

Tvillingsyster
5/11/09, 2:28 AM
#25

När folk börjar prata konstigt (finska?),mdå vet man att Sverige har tagit slut (och Finland börjat eller?)./Moa 9 år

Det är så på spiken så det knakar! Moa har Guld i mun

inisklo
5/11/09, 8:57 AM
#26

Jag har lekt med en invandare och mer en som nästan är kines.Själv vet jag inte vad jag är./Simone 7 år

Det är inte så farligt om man har ölika färg på huden.Det viktiga är att man har samma färg på hjärtat./Isabell 7 år

I Sverige har vi nästan inga slavar längre.Dom få som finns är lärare./Anton 6 år

Tvillingsyster
5/13/09, 1:42 AM
#27

Det kan ha varit en riktig iakttagelse lilla Anton, 6 år, hade. En lärare kan vara slav.

Annons:
inisklo
5/13/09, 1:38 PM
#28

#27 Jaa dom småtingar..vad dom tänker.

…men man kan själv också känna ibland,att man är slav…fast läräre eller inte.

Tvillingsyster
5/14/09, 1:14 AM
#29

Att vara Jesu slav är bara positivt.

inisklo
5/14/09, 8:48 AM
#30

JAA-A FÖR HAN HAR GET FRIHETTEN TILL OSS…O VI ÄR INTE SLAVAR TILL MÄNNISKOR…O VA HÄRLIGT VEM KAN DÅ VARA MOT OSS???

inisklo
5/14/09, 8:51 AM
#31

DET FINNS INTE FRÄLSNING GENOM NÅGON ANNAN.

APG 4:12

Upp till toppen
Annons: