Annons:
Läst 2183 ggr
Margareta
2009-04-25 21:11

Barack Obama

Jag läser hans bok: Min far hade en dröm

Jag har precis läst kapitlet om hur han som vuxen möter Jesus - det är en fantastisk skildring. Han skriver så enormt personligt.

Det är på riktigt - han är kristen - jag fylldes av tårar medan jag läste. Vilken man och han är USA's president.

Nyss hemkommen från min första resa till USA - till Atltan, Georgia i södern där de svarta kämpat alla sina kamper. Jag har besökt dr Martin Luther King's Memorial Center och ändå kan jag aldrig förstå - jag kan bara ana.

Jag har åkt genom bostadskvarter där inga vita fanns, jag har åkt genom bostadskvarter där inga svarta fanns.

Jag har suttit som enda vit i en församling på flera tusen under en söndagsgudstjänst (mina reskamrater satt framme i den enorma gospelkören) och känt hur det känns att "sticka ut".

Jag har suttit med mitt vita sällskap som enda vita i en kyrka som rymmer 10000 personer och den var mycket mer än halvfull klockan 7 en vanligt söndagmorgon.

Vi pratar om dagens USA - Barack Obama behövs mer än vi svenska kan ana. Vad lagen säger och hur verkligheten ser ut är helt olika saker.

Det är så otroligt att läsa en bok som han skrev innan han ens nominerades till presidentvalet. Han är en fantastisk författare och jag hoppas han kommer att skriva mer - det måste även en president få hinna med.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
Maria
2009-04-26 10:41
#1

Jag tror/ förlitar mig mycket på Barack Obama som ledare för Amerika som faktiskt är ett land som påverkar hela världen.

Jag ska också läsa hans bok.

Att vara president i Amerika innebär säkert ingen tid över för "privat skrivande" tyvärr…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Margareta
2009-04-26 11:17
#2

Han har ju redan två böcker - det finns en som han skrev som senator också. Jag skall försöka få tag på den också.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Tvillingsyster
2009-04-28 03:17
#3

Jag visste faktiskt inte att han är kristen. Han har inte skyltat med det. Det är bra.

Upp till toppen
Annons: