Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1701 ggr
Camillhe
4/12/09, 5:03 PM

Incest i Bibeln/incest idag

Startar denna tråden då det är ett ganska intressant ämne. Visst förekommer det incest i Bibeln. Men hur definierar man incest, varför är det "fel" etc.

Har inte tid att skriva nu men tänkte skriva ner en lite längre utläggning om vad det står i Bibeln om incest ikväll.

Annons:
Jane-Lyzell
4/12/09, 8:38 PM
#1

Varför incest är fel är väll ganska uppenbart!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Camillhe
4/13/09, 5:37 AM
#2

Fanns redan en tråd om det här

Maria
4/14/09, 1:31 PM
#3

Jag skulle vilja dela in incest i två grupper. Vuxna människor som vet vad de gör och där det inte handlar om tvång. Vilket dock är ganska ovanligt.

Sedan finns ju baksidan där det handlar om övergrepp mot barn i den egna familjen….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mads
4/15/09, 12:29 AM
#4

Jag håller med Jane i #1, varför incest är fel anser jag vara självklart.

Amor Vincit Omnia

Camillhe
4/15/09, 1:43 AM
#5

Blev nog ett missförstånd, jag undrar inte varför incest är fel om man syftar på övergrepp mot barn, utan varför det är förbjudet enligt lag mellan vuxna människor. Och hur man som kristen ser på den incest som förekommer i GT. Egentligen var det mer frågeställningar att resonera kring, inte en fråga som behövde ett ja eller nej:)

Jag hade tänkt återkomma men hittade som sagt en gammal tråd om samma ämne och jag hade inget nytt att tillföra.

Maria
4/15/09, 1:54 AM
#6

Jo, jag förstod detFlört. Det var därför jag personligen delade upp det i två områden så att säga…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: