Annons:
Etikettjesus
Läst 1573 ggr
Mads
2009-04-17 17:00

En liten tanke om Jesus

Jag satt precis och tänkte på hur långt vi måsta resa för att vandra där Jesus vandrade och för att besöka de platser han besökte. Men så slog det mig att vi kan ju faktiskt gå ut och låta solen lysa över oss och värma vårt ansikte och veta att det är samma sol som lyste på honom för alla dessa år sedan. På kvällen kan vi gå ut och ställa oss och titta upp mot himlen och se stjärnorna, samma stjärnor som Jesus tittade på när han levde. Tänker man så kommer man ju genast så mycket närmre honom. Eller har jag fel ? Det var bara en liten tanke jag ville dela med mig av och hoppas det var okej annars får ni ta bort inlägget.

Kram Veronica-Madeleine

Amor Vincit Omnia

Annons:
Mammi
2009-04-17 18:23
#1

Det var väl fint tänkt Mads! Glad

Varför ska någon vilja ta bort ett sånt här inlägg….?Obestämd

Maria
2009-04-17 21:50
#2

Jättefint.

I Göteborg har vi Botaniska trädgården och där finns en avdelning som heter Klippträdgården (tror jag). Där är väldigt kargt och jag har alltid föreställt mig att där ser ut som i Jesus egna natur. Kanske helt fel men för mig betyder det att det är riktigt.

Tycker om dina fina ord om stjärnorna. Tänk att vi alla ser och har sett samma stjärnor t.om. Jesus.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[KinaSylejmani]
2009-04-17 23:14
#3

#0. Jag tycker det var fint tänkt.

Highness82
2009-04-18 04:17
#4

#0 Jag håller verkligen med dig i det som du säger. Fint tänkt!=) Men jag måste också säga att det ger en viss känsla i kroppen att se kort på ställen där Jesus har vandrat och levt.  Se tex. på den här filmen där de har besökt kyrkor som folk har byggt på dem ställen där Jesus har vandrat och undervisat!=)

Sen finns det kort på andra ställen i Israel på platser som tex. Jordanfloden där Jesus döptes, berget där Jesus gav lärljungarna bergspredikan, Härlighetens berg där Jesus talade till Mose och Elia, sjön där Jesus gick på vatten osv. Det finns till och med kort på Petrus hus.  Att titta på dessa bilder, ger också en viss närhet till vår Herre Jesus kristus!=) Jag länkar till en sida där ni kan se vissa ställen ifrån NT! =)

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.svensk-ortodoxi.org/haof/bilder/Heliga/Picture_3356.jpg&imgrefurl=http://www.svensk-ortodoxi.org/haof/svenska/heligalandet072.htm&usg=__hHNqOzw9hGLNjhIWbus5UZ4Ym1k=&h=360&w=480&sz=53&hl=sv&start=1&um=1&tbnid=ydScuuNfUabmlM:&tbnh=97&tbnw=129&prev=/images%3Fq%3DPetrus%2Bhus%26hl%3Dsv%26rlz%3D1T4GGLJ_enSE309SE309%26sa%3DN%26um%3D1

Gud välsigne er alla!:D

liselotta
2009-04-18 15:56
#5

En del möter Jesus genom naturen, andra i gemenskap med andra människor, i havet, i en sång, i dans eller undervisning.. osv.  Vi är skapade så olika, och det vore konstigt om Jesus vore så begränsad att vi inte kunde få möta och känna honom genom en mängd olika sätt .

[akumas7]
2009-04-19 03:22
#6

Hej hej, jag känner av Gud, Jesus och den Helige Anden i min själ. Dom e alltid med mig för att dom är i mig. Jag går med dom sida vid sida och känner alltid av dom. Kolla på natthimelen och le. För han kollar med mig upp på stjärnorna. Vi njuter tillsamans och vi har det svårt tillsamans :)

Annons:
mariech
2009-04-22 01:02
#7

Och som vanligt så mår man så bra när man läst en tråd här..igen..tackar för det :)

Upp till toppen
Annons: