Annons:
Etikettjesus
Läst 1391 ggr
OlgaMaria
2009-04-22 13:17

Fortsätt att be för våra muslimska vänner

Har tidigare berättat om några muslimska vänner till oss. Här kommer lite uppdatering.

Han som var utvisningshotad (han som också blev helad i fot och rygg) överklagade sitt beslut. Min man var med honom på rättegång för en vecka sen. Han ska få besked den 30e. Be gärna! Han har dödshot på sig hemifrån. Han gifte sig med en tjej från en annan klan. Detta var inte uppskattat. Tjejens storebror knivmördade henne på öppen gata och de ville även döda Kovan. Det var då han flydde. Hans familj säger att han inte kan komma tillbaka. Då kommer de mörda honom.. och då kommer Kovans bröder mörda mördarna och då kommer mördarna mörda Kovans bröder.. ja.. det blir blodbad.

Kovans kompis Husam fick se Jesus i en dröm i förra veckan. Han såg en vit man men för ansiktet var det bara vitt. Husam frågade vem det var. Han sa - var inte rädd, jag ska hjälpa dig. Husam frågade igen vem det var. Till slut svarade mannen - Jag är Jesus, han som du tackar hela tiden.

:D Det var så roligt att Jesus sa så för Husam säger verkligen "Tack Jesus" hela tiden. :D

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Highness82
2009-04-22 17:51
#1

Helt fantastiskt! Våra fd musmlimska, nu mera kristna syskon finns i mina böner. Jag skall be för dem båda två att Jesus är med dem och stärker och skyddar dem.  Jag skall be för dem direkt efter detta inlägg!  Och jag skall be att Jesus hjälper Kovan, så han får uppehållstillstånd och kan stanna i Sverige!

OlgaMaria
2009-04-22 23:29
#2

Tack! :D

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2009-04-30 23:00
#3

Kovan fick idag besked om utvisning. Jag och min man är jätteledsna. Han är 17 år, dvs ett barn, och han har dödshot på sig där hemma. Jag känner sån syndanöd för Sverige att personer i hans situation hela tiden utvisas.

Ni kan läsa mer om allt på min mans blogg:

http://herrwikstrom.blogspot.com/

Be gärna att det ska lösa sig på något sätt. Kovan har ångest och orkar egentligen inte att behöva överklaga eller gömma sig. Och där hemma väntar döden.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Highness82
2009-04-30 23:10
#4

#3 Kan vi göra nånting för honom? Finns det något som vi kan göra?

OlgaMaria
2009-04-30 23:24
#5

#4 Åh jag vet inte. Just nu kan vi bara be!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Margareta
2009-05-01 01:51
#6

Herre Jesus Kristus vi lyfter den här i våra ögon hopplösa situationen inför dig. Förbarma dig över Kovan.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
OlgaMaria
2009-05-05 18:27
#7

Min man ringde Aftonbladet imorse och tipsade om Kovans historia. De tog numret till hans kompis Husam som kan lite mer svenska. Hoppas att de verkligen hör av sig och att det blir en artikel! Be gärna för detta!

Jag tror Kovan har två lagliga veckor kvar i Sverige från idag. Min man träffade honom igår kväll. Han mådde väldigt dåligt psykiskt. Han är bara en liten grabb!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Highness82
2009-05-05 18:32
#8

#7 har bett en gång för detta, och skall fortsätta be för Kovan! Han bara måste stanna stanna kvar i Sverige! =/ Jag blir så ledsen annars! :/ 

Käre helige Gud Fader, jag hoppas att det är din vilja att Kovan skall stanna kvar i Sverige, men hur det än går, beskydda Kovan och låt ingenting ont hända honom. Jag ber dig Fader, stäck ut din hand och beskydda Kovan ifrån allt ont, gör så att det går han väl. Det ber vi om i Jesu Kristi namn!

Upp till toppen
Annons: