Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1679 ggr
Highness82
5/6/09, 7:19 PM

Vi hyllar Gud för hans vackra skapelse!

Hejsan!

Jag skulle vilja att vi alla här ger Gud äran för denna vackra skapelse som han har skapat genom sitt ord och genom kraften av sin Heliga Ande. 

Sedan jag blev kristen så har världen blivit levande för mig på ett helt annat sätt.  Och skapelsen har en betydligt större mening än vad andra kanske tror, Gud har ju skapat allt detta. Och hela skapelsen vittnar om en mäktig vishetsfull och kärleksfull Gud.  Jag vet inte hur ni ser på saken, men jag tror att varje sak i skapelsen vittnar om Gud.

Tex. Vit snö som ingen klampar på, vittnar om Guds Helighet. Han är ren som snö, och vacker som snökristaller. 

Universum vittnar om Gud som "Gud den Högste" Han är stor och mäktig, och universum vittnar om Gud som namnger varje stjärna, och som är full av visdom och kunskap.

Naturkrafterna vittnar om Gud som "Gud den allsmäktige" Naturen har en otrolig kraft, men Gud har skapat dessa krafter och är alltså mer mäktig och större än orkaner, jordbävningar, stormar och åska.

Människan vittnar om en personlig Gud, eftersom vi är skapade till Guds avbild.

Gud skapade fågelmusik, eftersom Gud är vår sång och vår glädje. Fåglarna vittnar om en Gud som tycker om musik, lovsång och psalmer.  Jag tror att fåglarna genom sitt kvitter lovsjunger Gud, dag och natt!=) Och att det var därför som Gud skapade dessa underbara varelser, tror jag personligen!=)

All skönhet som finns i denna skapelse vittnar om en fantastisk Gud, som är underbar och helig på alla sätt vi kan tänka oss!

Många människor som inte tror på Gud ställer frågan: Om Gud finns varför finns då all denna onska?

Jag ställer istället frågan: Om Gud inte skulle finnas, varför finns då all denna godhet och skönhet?

Tack Gud för att du har skapat himmel och jord. Jag säger som Kung David: "Himlarna förtäljer din ära, och fästet förkunnar dina händers verk."  Du är verkligen El Elyon - Gud den högste! Och jag är stolt över att ha dig i mitt liv!  Du är min stolthet och min tröst!=)

Annons:
Highness82
5/6/09, 7:35 PM
#1

Här kommer en vacker film till, Till Guds Ära!:D

Upp till toppen
Annons: