Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1513 ggr
Birke
5/27/09, 12:05 AM

Fråga om kristendom.

Frågan gäller Kristendom, de tre innriktiningarna; katolska, ortodoxa och protestantiska.. Likheter i tro, värderingar och levnadssätt. Vilka de stora skillnaderna är. Har med Martin Luther att göra.

Har hemprov och betygen sätts om en vecka :S

Tack för hjälpen på förhand!

Annons:
Maria
5/27/09, 12:19 AM
#1

Sök på Kristendom på Wikipedia så får du mycket svar och kan länka vidare….

Lycka till!

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Birke
5/27/09, 9:51 PM
#2

Tack :P

Highness82
5/28/09, 11:43 PM
#3

Alla tre är lika i tron på Jesus som Guds son. Om de alla tre tror på treenigheten vet jag dock inte. Katolism och lutheranerna tror på treenigheten men då det kommer till de ortodoxa så är jag inte riktigt hundra.  Det kan vara så att de också tror på treenigheten och då har de alla tre detta gemensamt.

Katolism värderar traditionerna mer än Lutheranerna. Lutheranerna är väldigt måna om Guds nåd, och tror att vi blir frälsta genom tron genom nåden. Jag vet inte så mycket om ortodoxa församlingar, men eftersom Ortodox betyder "renlärlighet" så borde dem ha olika renläror väldigt nära hjärtat.

Men när jag tänker på det såhär i efterhand, så är det nog bäst att du kollar upp det jag skriver, så jag inte ger dig fel information!:)  Jag är väldigt oläst på dessa olika samfund, vad de värderar mest och anser är viktigast!=)

Birke
5/29/09, 5:24 PM
#4

Tack så mycket! Nu är arbetet inlämnat och jag fick ihopp två sidor :P

Highness82
5/29/09, 5:48 PM
#5

Birke, Jag önskar dig lycka till!=)

milky
5/30/09, 3:28 PM
#6

Vad blev ditt betyg?

Annons:
Birke
5/30/09, 4:38 PM
#7

#5 tack :P

#6 inte en aning än, borde få reda på det nästa vecka, då det bara är två veckor kvar till sommarlov, men jag kan säga när jag fårreda på det :)

milky
5/30/09, 6:23 PM
#8

håller en tumme :)

Birke
6/10/09, 6:54 PM
#9

Hej allihopa! Jag fick  VG+/MVG- :D

inisklo
6/10/09, 7:17 PM
#10

#9 Tack,att du kom ihåg oss…

Jag säger BRA..fast jag vet inte va dom betyder VG+/MVG- heh-heh hoppas att det är ok

Margareta
6/10/09, 8:47 PM
#11

Kul Birke och tack för att du rapporterar!

MVG är bra inisklo - det betyder Mycket Väl Godkänd och är det högsta betyget.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Maria
6/10/09, 8:55 PM
#12

#0 Grattis…Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Birke
6/10/09, 10:02 PM
#13

Tack så mycket:P Jag skrev två sidor, fick nog högsta betyg i klassen :D

Annons:
inisklo
6/10/09, 10:34 PM
#14

:) o nu vet jag också var bokstäverna betyder..jag är jätte glad för din skull..Oi det är så länge sen när jag var i skolan o inte var jag nån höjdare..men jag har klarat mig här i livet.. :)

milky
6/11/09, 9:04 PM
#15

Superbra :)

Trevlig sommar!

Birke
6/11/09, 11:10 PM
#16

Ja, tack så mycket och detsamma!

Upp till toppen
Annons: