Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1543 ggr
inisklo
5/11/09, 7:22 PM

TÄNK EFTER...FÖRE

Jag har läst mycke om olika sajter o förståt också hur dåligt mäniskor ront om mig mår.

Dom saker som jag har läst har också på värkat mitt inre liv.Jag har tur som har fåt lärä känna Jesus,men jag har ej kunat glömma mitt gamla liv..för jag är bara mäniska.

Jag kan känna smärta o tårar sakta kysser min ansikte.Dom är som varmt lava.Lava som bränner..oi va mitt hjärta sörjer.

Tänker så mycke flickan som var 13 år o tog sitt liv..här om dagen.Jag skriger mot Gud jag höjer min inre röst o SKRIGERRRRRR va var  DUUUUUUU..Men snälla svara..Va var du?Hon fick uppleva samma saker som jag..bara att jag lyckades inte ta livet av mig..fast jag vill o försökte..

Det är inte klogt..inte rätt..ingentig,att en 13 årin kan ta sitt liv..Hör inte människor tysta rop..va är vi på väg.

Jag ville dö..det ville jag..så tröt var jag..men  du var hos mig..jag vet de..Varför fick jag stanna kvar men inte hon..Jag kan känna i dag den smärtan som då när jag var barn..ung..

Lilla stunder här i livet man kollar bakåt..det finns knappast nånting där att hämta..men utan det livet inte kunde finnas det här som jag har idag.

Det gör ont när man blir påmint  av gamla livet..o varje dag får man höra nånting,att man bara vill skriga..eller ..inte vet jag men sorligt är det många gången..Det är så stort o svårt iblan,att ens försöka fatta.

Jag tänker om det var min flicka..om det var min pojke,min man min…min..min..o igenting är min..

Det är inte alltid lätt att klä alla ord o tankar så som att alla ska förstå en,men tack,att du försökte..jag sätter mycke värt på de.

Om du tyst ropar då önskar jag,att jag kan höra lika lätt som du skulle SKRIGA HÖGT..låt mig lära o höra..jag är hår för dig o du för mig.

Annons:
Highness82
5/11/09, 8:34 PM
#1

Har många gånger också tänkt som du, varit sjukt nere och velat ta livet av mig.  Har mött människor som varit taskiga och grymma mot mig på olika sätt, men så blev jag kristen och fick höra att Jesus bad för sina fiender av kärlek för dem, då han hängde på korset.  Om Jesus kunde förlåta sina fiender, så kan jag förlåta dem som har sårat mig.  Han lärde mig att förlåta, och då jag började jämföra mina problem med den smärta som Jesus antagligen kände både fysiskt och psykiskt på korset, så blev det inte speciellt svårt för mig att förlåta. Och jag fick även kraft av Jesus att förlåta, och det var det bästa som hänt mig!:) Det kändes som en tung sten lämnade bröstet på mig. Idag ser jag framåt och försöker glömma det som har hänt, för jag kan samtidigt inte göra någonting åt det som har hänt i mitt liv.

Då det handlade om den lilla flickan som tog livet av sig, det är fruktansvärt att barn tar livet av sig. Och det tror jag även att Gud också tycker.  Jag tror inte att Gud lämnade henne eller ville att hon skulle dö, så jag skyller inte på Gud.  Personligen så tror jag att den här flickan är i himlen nu, hos Jesus vår herre. Himmelriket tillhör ju barnen, ellerhur?:)  

Dina rop påminner mycket om Kung Davids rop till Gud i Psaltaren. Jag tror att du skulle känna igen dig av mycket som Kung David skrev. Det gör även jag!:)

Psalm 88

Herre, min frälsnings Gud, dag och natt ropar jag inför dig. Låt min bön komma inför ditt ansikte, böj ditt öra till mitt rop. Ty min själ är mättad med lidanden, och mitt liv har kommit nära dödsriket. Jag anses lik dem som har farit ned i graven, jag är som en man utan livskraft.  Jag är övergiven bland de döda, lik de slagna som ligger i graven, dem på vilka du inte mer tänker, och som är avskilda från din hand. Ja, du har sänkt mig ned underst i graven, ned i mörkret, ned i djupet.

Din vrede vilar tung på mig, och alla dina böljors svall låter du gå över mig, Sela.  Du har drivit mina förtrogna långt bort ifrån mig, du har gjort mig till en styggelse för dem, jag ligger fången och kan inte komma ut. Mitt öga förtinar av lidande, Herre, jag åkallar dig dagligen, jag utsträcker mina händer till dig.

Gör du väl under för de döda, eller kan skuggorna stå upp och tacka dig? Sela. Berättar man i graven om din nåd, i avgrunden om din trofasthet?

Känner man i mörkret dina under, och din rättfärdighet i glömskans land? Men jag ropar till dig, Herre, och tidigt kommer min bön dig till mötes. Varför förkastar du, Herre, min själ, varför döljer du ditt ansikte för mig? Betryckt är jag och döende allt från ifrån min ungdom, jag måste bära dina förskräckelser, så att jag är nära att förtvivla.

Din vredes lågor går över mig, dina fasor förgör mig. De omger mig alltid som vatten, de kringränner mig allesammans. Du har drivit vän och släkting långt bort ifrån mig, i mina förtrognas ställe har jag nu mörkret.   

Jesus sade på Korset: "Min Gud, Min Gud, Varför har du övergivit mig?"  Så till och med Jesus har känt denna känsla av övergivenhet.  Då han hängdes upp på korset och kände sig övergiven, han dog av smärta pga. sin kärlek till oss.  Det är en sak som är viktig att komma ihåg, och det är att Jesus kunde ha kommit ner från korset då de överste prästerna sade åt honom att göra det. Men han gjorde aldrig detta därför att Herrens vägar äro outgrundliga.

Så länge Jesus inte har kommit, så kommer det tyvärr att ske hemska saker i denna värld. Barn kommer att dö, och människor kommer dö i både krig, svält och sjukdomar.  Men det kristna budskapet säger att synden, onskan och döden inte har sista ordet. En dag kommer Jesus tillbaka och efter hans återkomst så skall Gud torka bort alla våra tårar, och vi skall leva tillsamman med Gud i evighet! I Kristus så finns det en uppståndelse och evigt Liv, eftersom Jesus är Uppståndelsen och Livet!

inisklo
5/11/09, 9:17 PM
#2

#1 I dag blev min dag så,att jag kan inte vara utan,att Gråter

  Det känns som jag skulle inte ha rätt,att känna o vara lycklig i Jesus..som jag skulle falla i bitar..jag en stor o stark kvinna.Jag känner som då när jag var 13 själv.Men jag vet,att Jesus är med mig hela tiden o,att det är sant som du skriver i sista delen.

Men jag kände,när jag läste Ps 88,att de är jag…jag skriger…o Han har hört mig..skriget börja ta annan vänning så här bara mitt i allt..börjar få lungnet till backs och glädjen..så underbart,att Jesus är Herre o han vet var vi behöver o när o hur osv..

Highness82
5/11/09, 9:32 PM
#3

#2 Vår Fader vet vad vi kommer be om innan vi ber till honom!:) Han vet vad vi behöver och hur vi känner och vad vi tänker!  Även fast han vet allt detta så vill han ju så klart ha en levande relation tillsammans med oss, därför är det viktigt med bön även fast han vet vad vi kommer säga innan vi säger det, eftersom han utrannsakar våra hjärtan och njurar!:)    

Livet kommer tyvärr inte alltid att vara en dans på rosor, men genom tron på Kristus så får vi kraft och hjälp att ta oss igenom tragedier.  Jag tror att Gud bär oss igenom dessa stunder av prövning, eftersom han är Frälsaren, Herden och Hjälparen!=)

inisklo
5/11/09, 10:22 PM
#4

#3 Du har så  säkert så rätt så rätt..och det glädjer mig,att läsa va du skriver o jag kan inte annat just nu än tacka Herren för han har svarat.

Ni är några som är jätte duktiga förklara o skriva om allt..

Det är bara glädjen,att jag har hittat hit..he-heh Glad

Highness82
5/11/09, 10:32 PM
#5

#4 Vi finns här för dig Syster!:) Det är bara att skriva om du behöver prata!:) Genom Jesus vår Herre, får vi tröst av Gud, och då är det också viktigt att vi delar med oss av vår tröst till varandra. Fadern och Sonen tröstar oss genom oss varandra, Det är så jag tror och så jag har blivit lärd!:) 2 Kor 1:3-11 

Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Fader barmhärtighetens Fader och all trösts Gud. Han tröstar oss i alla våra svårigheter, så att vi med den tröst vi själva får av Gud kan trösta var och en som har det svårt.   Ty liksom vi har fått en riklig del av Kristi lidanden, får vi också riklig tröst genom Kristus. Har vi det svårt, är det för er tröst och frälsning*. Blir vi tröstade, är det för att ni skall få den tröst som hjälper er att bära samma lidanden som vi själva. Vi har ett fast hopp när det gäller er: Vi vet att liksom ni delar lidandena med oss, delar ni också trösten. Jag vill att ni skall ha klart för er, bröder, hur svårt vi hade det i Asien*. Vi pressades så långt över över vår förmåga att vi rent av misströstade om livet. Men en dödsdom har vi alltid haft inom oss, för att vi inte skulle förlita oss på oss själva utan på den Gud som uppväcker de döda. Och han räddade oss från dessa dödens angrepp och kommer att rädda oss igen. Till honom står vårt hopp, han skall rädda oss. Och ni skall hjälpa till med er bön för oss, så att det blir många som tackar Gud för den nåd vi får genom mångas medverkan.

inisklo
5/12/09, 11:06 AM
#6

#5 Går dagen har gått o allt känns mycke bätre…för jag har lärt mig lysna bätre va Herren vill säga mig.

Men som alltid är det också,att kämpa mot den onda..det är så lätt,att falla tillbacks till mörkret..eller närä på,att falla…eller hur man det nu kan säga.

Jag har märkt hos mig,att jag har lite svårt,att lysna o vänta..vill så gärna hjälpa Gud,med allt som handlar om medmänniskor osv i så fall han inte hinner Flörtsen kan jag hitta mig lite vilsen nånstans,som man har lite extra svårt,att hitta till baks.Jag har inte än lär mig riktigt,att bara hålla mig närä Gud..så nära..att jag själv hör hans tysta rop..o,att jag kan på så sätt kan vara hjäp..utan att jag själv försöker så himla mycke…Kol 2:7 Låt era rötter växa i honom och hämta er näring från honom.

Han har alltid svarat till mig,men jag har inte alltid lysnat, för i mitt liv har så många andra också ropat o skrigit o svarat som det passar till dom osvdå har jag velat gå o göra som JAG SJÄLV vill får JAG KAN SJÄV har jag trott.Men så har det inte varit o är inte i dag heller.JAG KLARAR INTE AV  LIVET UTAN HONOM.HAN ÄR MITT ALLT TROTS MIG"…och kom ihåg att Herren din Gud är med dig vart du går."Jos 1:9

Därför tänker jag lite extra,att jag kan alltid be för dom andra.Jag behöver inte  vara med där som det inte passar.Jag behöver inte försöka ta Guds plats.Han få visa var han vill ha mig o hur o när osv…låt inte onda ta överhanden,utan besegra det onda genom att göra gott.Rom 12.21

Highness82…jag vet,att du vet,att vi båda vetGlad

"Jag ska låta min Ande komma in i er…"Hes 37.14

Annons:
Upp till toppen
Annons: