Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1016 ggr
[Linsenhejhej]
6/1/09, 6:43 PM

OT: Stoppa säljakten!

Skriv gärna under min namnlista.

 http://www.namnlista.se/stoppa-saljakten-i-kanada

 I Kanada klubbas sälungar ihjäl med hjälp av ett liknande slagträ.

50% av alla sälarna som skjuts i vattnet försvinner ner i vattnet skadeskjutna.

Andra sälar slås i huvudet med ett slags slagträ och lyckas undkomma men dör av skadorna.

96% av alla sälarna är under 3 månader när de blir dödade. Ibland flås de till och med levande.

Inget sådant borde finnas över huvud taget.

Annons:
Maria
6/1/09, 7:28 PM
#1

Jag har självklart skrivit under…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Highness82
6/2/09, 5:47 PM
#2

Jag har också skrivit under! Det är hjärtskärande och hemskt att något sådant förekommer. Små söta sälungar, som inte gjort något ont!:(  Jag blir så ledsen när jag läser och hör om sådana saker!:( Att ge sig på djur är lika hemskt som att ge sig på barn handikappade och gamla människor i mina ögon!

inisklo
6/2/09, 8:15 PM
#3

Jag har också skrivit under.För mig är det också som till dig Highness82 HJÄRTSKÄRANDE O HEMSKT är det också.Det finns väl bätre sätt att…ys kan knappast tänka…det är så vitrigt..ys-ys-ysss

Sukram
6/3/09, 8:34 PM
#4

Om jag inte är fel underrättad så har EU nyligen beslutat om att införa importförbud för kanadensiska sälprodukter pga den inhumana jakten. Vet dock inte om den lagen har trätt i kraft ännu?

Jägarförbundet rankade iaf Carl Schlyter (MP) första namn på MPs lista till EU-parlamentet som "sämst i test" för att han har drivit frågan hårt och jägarförbundet gillar inte att andra länder tar överstatliga beslut om jakt.

Jag tycker det är jättebra att EU har tagit ställning mot hund och kattpäls från Kina och sälpäls. Finns det ingen marknad så finns det heller inga skäl för jakten.

Maria
6/3/09, 8:36 PM
#5

#4 Jättebra…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

inisklo
6/3/09, 8:45 PM
#6

#4 Toppen bra…

Annons:
Upp till toppen
Annons: