Annons:
Etikettinspiration
Läst 1667 ggr
LaVey
2009-06-22 01:39

Hebreérbrevet 11:5,6 ?

Genom tron togs Hanok bort utan att möta döden. Och man fann honom inte mer, ty Gud hade tagit honom till sig. Innan han togs bort, hade han fått det vittnesbördet att han funnit nåd hos Gud. 6Men utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Ty den som kommer till Gud måste tro att han är till och belönar dem som söker honom. Hebreérbrevet 11:5,6

Ni som tror på det.

Kan det vara det som skett när människor försvinner och aldrig återfinns?

Annons:
OlgaMaria
2009-06-24 12:47
#1

Jag vet inte om man kan argumentera utifrån Bibeln kring detta, men jag tror inte att detta sker idag, i och med att vi alla ska uppstå till evigt liv eller evig dom efter döden.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

LaVey
2009-06-25 12:59
#2

#1

Varför tror du inte det? Har Gud ändrat sig? Bara sådär?

Du tror alltså att "goda människor" som dör kommer till Gud för ett underbart evigt liv och den som inte tror … den "döms" i evighet?

I så fall får man verkligen hoppas för din skull att du är en så god kristen som du själv tror.

OlgaMaria
2009-06-25 20:38
#3

#2 Det är så klart svårt att veta. Jag tror helt enkelt inte det. Det finns bara ett exempel på detta i Bibeln och det var för extremt länge sen innan vare sig gamla eller nya förbundet.

Ja jag tror att de som tror på Jesus får evigt liv och de som inte tror på honom döms och går evigt förlorade. Det handlar inte om hur goda vi är utan om hur god Jesus är och om vi tror på honom eller inte.

Det enda jag har att förlita mig på är detta:

Rom 8:15 Ni har inte fått slaveriets ande, så att ni på nytt skulle leva i fruktan. Nej, ni har fått barnaskapets Ande, i vilken vi ropar: "Abba!* Fader!"
Rom 8:16 Anden själv vittnar med vår ande att vi är Guds barn.
Rom 8:17 Men är vi barn är vi också arvingar, Guds arvingar och Kristi medarvingar, lika visst som vi lider med honom, för att också bli förhärligade med honom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: