Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2387 ggr
maaro
6/10/09, 11:14 PM

Har Gud någon gång sagt åt dig att göra ....

Hejsan!

Har Gud sagt åt dig någon gång att göra något som du inte vill göra?

Annons:
inisklo
6/10/09, 11:38 PM
#1

Ja vist…många gången..jag har varit riktigt tjur..o inte velat lysna,men..sen..har det alltid blivit som han vill..trots allt.:)

maaro
6/10/09, 11:44 PM
#2

Jag med, ibland vill man bara inte lyssna på vår FADER, som tur är så vet han om det! Och han förlåter än, plus när man nu lyssnar på Gud så blir allt så mycket bättre!

milky
6/13/09, 5:42 AM
#3

Absolut, har inte pallat ta orden på allvar, tyckt det varit för arbetsamt. Men när jag gjort det, har det dock blivit arbetsamt, men BÄTTRE….

Camillhe
6/14/09, 5:35 AM
#4

Många gånger fast oftast har det inte handlat om att jag inte vill, utan att jag inte vågat.

Fått tilltal av Gud att säga ngt specifikt till ngn eller be för ngn, de ggr jag övervunnit min blyghet har jag fått bekräftelse att det var precis vad personen det handlade om bett över och behövde. Men många ggr har jag fegat ur tyvärr:(

Maria
6/14/09, 5:08 PM
#5

En stilla fråga.

När ni säger att Gud har sagt till er…hur fungerar det för er? Är det den där magkänslan man alltid kan känna i vissa situationer eller är det mer bokstavligt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

maaro
6/15/09, 6:47 PM
#6

# 5

I bland har Gud sagt det, så man hör det, ibland har det varit en känsla.

Annons:
Margareta
6/17/09, 12:41 AM
#7

Starta Jesus iFokus - varför just JAG frågade jag då!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

maaro
6/17/09, 10:35 PM
#8

Margareta det var bra att du lyssnade på Gud och startade denna sait. Jesus i fokus!

inisklo
6/18/09, 9:12 AM
#9

# 5…Glad bra fråga!

När jag tänker efter är det dagligen som inre prat,med Gud.Det typ allt…magkänsla,magknip heh-heh jag menar..man hör rösten innom bords på nåt undelig sätt,att det är svårt,att för klada..men så länge som jag bara hör rösten är det ok..men om jag börjar höra röster då är det väll illaFlört

För mig är det jätte stark känsla känslomässigt,när Gud säger nåt…beror på vad han vill jag kan bli helt varm i kroppen o få tårar i ögonen skratta o gråta..det är underbart..

Fast ärligt sakt iblan fattar man inte eller vill inte fatta..tror inte,att han pratar med mig…men han har många olika sätt att komunisera med oss…oftast genom andra människor,med bibeln osv.

Jag kom på,att enkelt bara kan jag säga…Hans ord är som vinden som kysser min kind,som smegnig i mitt hjärta jag känner men förstå inte…men förstå allafallSkrattande

ps…. har jag svarat till din fråga?Oskyldighar du föstått mitt lilla enkelt svar?Skrattandeom inte…fråga igen….

LaVey
6/21/09, 8:15 PM
#10

#1
#2
#4
#7
#9

Finns det några gränser för vad ni skulle göra - om GUD bad er om något?

maaro
6/22/09, 12:12 AM
#11

# 10 Jag vet inte, det var en svår fråga. Jag hoppas att jag gör det Gud ber mig om, vad det än är.

LaVey
6/22/09, 12:12 AM
#12

#11

Jag läste om en kvinna som dränkte sitt barn för att gud sa åt henne att göra det.

Finns det ingen gräns för vad du gör om Gud ber dig menar du?

Santhe
6/22/09, 2:16 AM
#13

#10

Jag tror inte Gud skulle be mig göra något jag absolut inte under några omständigheter vill göra.

Gud går inte emot min vilja. Han gav oss den för att vi ska välja själva.

Exempelvis har jag varit skraj för att Gud vill ha mig till att missionera i Afrika. men numera känner jag mig trygg i min tro och vet att Gud inte kommer skicka mig till Afrika. Om Gud nu skulle göra det ändå så kommer ju mina rädslor förmodligen sätta käppar i hjulet för vad jag nu skulle göra där ändå.

Annons:
inisklo
6/22/09, 2:07 PM
#14

#12 FörvånadHej hallå…är du säker,att du läste rätt,att det var Gud…om det var så som du läste…då säger jag bara personlig,att hah-hah-haa…säkert stämmer inte.

Du det finns djävulen som är mästare,att skylla på Gud o det vet du…från han kan man vänta sig såna saker som du skrev,att du läste..

#10 Du kommer med svåra frågor som du vill,att vissa bara svarar..farför inte alla?

Gränser o gränser…Han vet min kapasitet o mina möjligheter o allt har sin tid..jaa.a farför inte..men ärligt jag tror också,att jag skulle funderar lite extra,om han  tex. just nu ville,att jag skulle backa mitt bickback o hejs svejs…åka till timbuktu..Obestämd

Det är säker lättare svara när nån sak är riktigt aktuell än spekulera sjäv så här..men när du frågade..då är mitt svar sån..Flört

maaro
6/22/09, 3:39 PM
#15

#12 Jag tror inte att Gud skulle be mig att skada någon annan människa, för Gud älskar alla människor och vill de väl.

LaVey
6/22/09, 9:25 PM
#16

#14

Ja, jag är helt säker på att kvinnan påstod att det var gud som talat till henne. Hon tillhörde en frikyrklig församling.

I mitt inlägg #10 hänvisade jag bara till dem som redan svarat i tråden. Alla för jätte gärna svara - självklart. Ber om ursäkt om det misstolkades.

LaVey
6/22/09, 9:27 PM
#17

#15

Men om man läser i bibeln så finns det några exempel på motsatsen.

Ett exempel är Job?

Maria
6/22/09, 9:41 PM
#18

#10 Jag svarar ändå även om frågan inte var riktad till mig.

Jag är troende men det finns ändå gränser för vad jag skulle göra för Gud.

Det är lite klurigt det här men det du syftar på i ditt inlägg #14 att kvinnan dränkte sitt barn för att Gud sagt så. Det är jag helt övertygad om att det handlar om psykisk sjukdom. Även om kvinnan tillhörde en frikyrkoförsamling så vill det mycket till att Gud och församling ska kunna påverka något så illa. Kan man inte stå emot något sådant så mår man inte bra anser jag. Det är sjukt.

Den Gud jag tror på skulle inte utsätta mig för sådana krav.

Sedan har vi ju det här med Job som alltid är så intressant. Han utsattes ju för prövningar utan dess like men här handlar det ju inte om krav från Gud utan mer om tester på Jobs tro. Han stor upp och förbannade Gud och sitt elände och det är ju ganska mänskligt.

Även om Job fick nya/fler barn så har jag svårt att tänka mig att de kunde ersätta hans förlust men han hade förlikat sig med Gud och det är en annan sak.

Jag skulle inte göra vad som helst för Gud. Det må vara en synd men det är mänskligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

LaVey
6/22/09, 9:58 PM
#19

#18

Det var inte meningen med mitt inlägg #10 att inte alla skulle känna sig välkomna att svara.

Det är ju just det jag menar… Hur skiljer man på psykisk sjukdom och "ord från gud" ?

Den här kvinnan hävdar lika stark att det var Gud, som du hävdar att det inte var det.

Hur kan man veta när det är Gud och när någon bara är sjuk?
Gud har ju faktiskt utsatt människor för hemska saker tidigare i historien.

Maria
6/22/09, 10:05 PM
#20

Ord från Gud har en mening och att dränka sitt barn är för mig ganska ogudaktigt , alltså anser jag att kvinnan måste vara sjuk.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
LaVey
6/22/09, 10:09 PM
#21

#20

Fast man säger ju att "guds vägar äro outgrundliga" ?

inisklo
6/22/09, 10:33 PM
#22

# 14 Du får ursäkta mig också för jag menade inte heller,att du läste fel,men att det var inte Gud osv…

Jag har lite problem med språket…som du säker har märkt,men vi låten den inte förstöra..eller hur…Obestämd

#18 Bra säger jag..det glädjer alltid när nån kan förklara saker o ting..som jag skulle o villeSkrattande…..Flört….kram

Nej men man kan ge ros lika lätt som man skulle ge ris..Du är duktig o skriva o vet mycke om allt osv..men till mig är  det just viktigast,att man kan ge till alla sin egen..tolknin,sannig osv men fakta är fakta..

#20 så tror jag också…så hemskt,att vi kan bli så sjuka….

maaro
6/22/09, 10:48 PM
#23

Medan han ännu talade kom en till och sade: "Dina söner och döttrar var på fest hemma hos den äldste brodern.

Job 1:19
     

Då kom en väldig stormby farande från öknen. Den tog tag i husets fyra hörn, och huset föll samman över folket och alla dog. Jag ensam kom undan och kan berätta det för dig."

Job 1:20
     

Då reste sig Job och rev sönder sin mantel och skar av sitt hår. Han föll på knä

Job 1:21
P   

och sade:
      "Naken kom jag ur min moders liv,
      naken vänder jag åter.
      Herren gav och Herren tog,
      lovat vare Herrens namn."

Job 1:22
     

Under allt detta syndade inte Job och klandrade inte Gud

Här står det inget om att Gud bad Job att göra ngt "hemskt" mot sina barn, utan att de försvann i en hemsk orkan olycka. Jag tror i allafall att Gud inte ber mig om ngt hemskt att göra, utan det kan vara satan som säger en massa till oss.

inisklo
6/22/09, 11:33 PM
#24

#23..Hej min vän..så tror jag med..statan han är mästare,att lyra mäniskan….han har tusen olika sätt,att försöka få"dig"att halka till mörkret…

LaVey
6/22/09, 11:53 PM
#25

#23

Undrar om jag var lite otydlig.

Jag menade att gud gjorde hemska saker - mot Job.

Upp till toppen
Annons: