Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2334 ggr
inisklo
2009-06-26 08:04

26.JUNI

Namnsdag och Gratti

Rakel=tacka eller moderfår

Lea=trött

Grunnaren:   Obestämd

När allt känns så där riktigt bra,kan det vara dags att fundera över vilka problem som kan uppstå i framtiden

Annons:
Tvillingsyster
2009-06-26 20:51
#1

Det brukade jag - fundera framtida problem - flitigt göra förut….. alltså före LCHF-kost tiden.

Grunnaren, låt Gud ta hand om grunnandet….. vi knäcker oss själva om vi grunnar för mycket…. eller hur?

FlörtGladSkrattandeCool

inisklo
2009-06-26 23:31
#2

Obestämd Ju mer jag tänker efter mitt liv i dag…har det  blivit mycke bätre när jag lärde mig,att inte grunna så himla mycke om allt o alltid..

Rynkar på näsan Jag knäckte mig själv länge sen o är hemma nu borta från arbetslivet,men jag är inte bitter..den tiden är över..Jag får tacka Gud,att han har låtit mig vila i hans famne o samla krafter,att orka vidare.

Glad Jag känner att jag är lycklit lottat inisklo…Min pappa är GudOskyldig

Tvillingsyster
2009-06-27 00:15
#3

Jag har också varit länge borta från arbetslivet…. nästan tio år… fick utmattningsdepression….. Det knäckte mig rätt ordentligt. Men om 2 veckor fyller jag 60 år, så att vara sjukpensionär nu känns inte längre som en belastning. Dessutom så tackar jag Gud att han visade mig vägen till LCHF-kosten. Pga den så har jag kunnat minska min medicinering och jag mår mycket, mycket bättre idag… …Skrattande

inisklo
2009-06-27 01:08
#4

Jag har kanska många i mitt bekants krätsen som har "bränt sig"eller har fibromyalgi som jag+lite annat..inte lätt.Jag förstå dig.Obestämd..men som dit fall det går åt rätt håll…

Det är roligt,att du tycker så om LCHF-kosten.. jätte bra ..jag har genom tiden haft lite olika"kosten"men ny är det kört.Får ingen kik..snat flyger jag i väg…blir som balongFörvånad

Men jag är glad ändå…trallaa det går o upp o det går ner trallallaaa trallati tral trall…jag har lovat till mig själv,att jag ger en möjlighet till,att det blir ner några"månad"FlörtGladTungan utei stället för kg..men när det vet jag ej…

Tvillingsyster
2009-06-27 01:28
#5

Mediciner kan hindra viktminskningen…. samt öka med. För mig är det först främst viktigt att jag mår bra…. sen kan viktminskningen komma som en bonus. Ja, jag har tappat 10 kg sen januari.

inisklo
2009-06-27 02:10
#6

Glad…jag har tummen upp..bra..Tvillingsyster..bra..

     var har du tappat dom???..heh..heh..hee

     bonus är alltid välkommen…Skrattande

Annons:
Tvillingsyster
2009-06-30 00:50
#7

Flört….. i soptunnan tror jag…. Obestämd

inisklo
2009-06-30 07:35
#8

jahaa o där kan dom vara…

Min bästa väninna har tappat 56kg sen januari

2008.

Jag har tappat massor med gången o massor kg,men jag har alltid hittat dom tillbaks..nästan allt alltid :( Inte så bra,men inte nåt som jag sörjer just nu..inte mycke allafall

Ps…mina smilisar är på villovägar igen???

Tvillingsyster
2009-06-30 21:02
#9

…. 56 kg….. det var rejält…. med LCHF eller?

Inisklo, om du har svältbantat bort dina kilon och kör nu LCHF vill din kropp reparera först det som har blivit skadad genom svältbantning. Därför går du inte ner i vikt just nu, men ha tålamod…. det löser sig så småningom.

SkrattandeGladFlörtTungan ute…. här lite smilisar….

inisklo
2009-06-30 22:32
#10

Har dom raggarna kommit till dig för jag har inte sätt dom på länge..Smilisar hmyyyy får jag nöja med o göra så :) istället.Dom är så roliga.Men vissa har så mycke fina som rosor osv..jag vill också ha(heh-hee)

Nej inte LCHF utan VV…jag har inte kommit på riktigt hur jag vill,men har läst lite om LCHF

o är intreserat av det,men som du kanse har läst är jag lite mer än vanligt"nere"försöker ha humöret upp..SVÅRT……det går just nu olika hela tiden..håller jag på o bli helt snurri i skallen…bli o bli det är jag väll redan,men mer

phyyyyy…va jobbit…ursäkta systrar o bröder men så är det..

Tvillingsyster
2009-06-30 23:51
#11

Har du medicin för det…. långtidsverkande som inte är beroende framkallande (sådant har jag)…. det är fruktansvärt att vara deprimerad mitt i sommarn…. Det är just LCHF som har gjort mig så bra att jag kunnat minska min medicin…. och jag är helt övertygad om att jag kan fortsätta minska framöver också….. Det är därför jag egentligen började äta enligt LCHF…..

Tvillingsyster
2009-07-01 00:20
#12

Inisklo, här kan du hitta rosor och figurer:

http://overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e4f53540-eb12-40bb-ab22-749e807a4420&GroupId=20740075-7f5b-46ef-bf5e-89e4e3cce2df&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Det har varit lite problem att få det fungera, men hoppas det är över nu….

inisklo
2009-07-01 01:07
#13

Nej det har  jag inte .Det hadde jag länge sen kortare period.Jag har försökt ta reda på varför jag mådde si o så o gick hos kurator långa perioder för länge..länge sen.

Jag har medicin om det bli riktigt illa…sånt akutfall..kan man säga..men jag har inte tagit nåt nu.Det går över…..säker..nån dag.Jag kan inte äns jämförda hur jag mår i dag o hur jag mådde länge sen.Jätte stor skilnat o jag är så tacksam,att få leva så här.

De att jag mår lite si o så är kanse,att jag är så mycke "ensam"men jag lovar..bara att du har tagit tid med mig har hjälp jätte mycke.Du har varit min medicin.

Tack..jag ska kolla bilder..i morgon.Gud vet var vi behöver o när o hur osv Ändå lever vi här o nu o måste försöka göra våran bästa av allt osv.

Jag säger tex.Om Gud ge till dig potatisland..betyder inte,att han ska plocka dom till dig sen, när dom är färdiga.Flört

Annons:
Tvillingsyster
2009-07-01 01:26
#14

….. potatisland… när jag var som värst sjuk så var det inte potatisland jag fick, men jag fick börja rensa ogräs runt vinbärsbuskarna och blombänkarna….. i början var det min räddning…. efter ett tag märkte jag att jag mådde bättre när jag rensade där….. idag gör jag det därför att jag älskar det….

Alltså om Gud ger mig potatisland gör han det därför att han vill att jag ska må bra……. Glad

inisklo
2009-07-01 22:31
#15

Glad…..så kan man säga det också..han vill väll att alla hans barn mår bara..med potatisland eller utan!Skrattande

Jag har stugan o stor tomt..kanska vackert trädgård..bärbuskar,blommor,dittan o dattan,men jag är inte "med"nu på riktigt…börjar trötna på allt o alltig.

Samma människor surrar också dit o hit till olika sajter o letar kanse efter nåt bätre..eller jag vet inte..Jag fattar inte den här rastlösheten som är inte bara hos mig.

Jag är lite syr o ledsen,att det finns "så mycke"gössel här i sajten.Jag trodde i början att här om nånstans är det frid o fröjd.Oskyldig

Inte,att jag tro helt att det är så super nån annastan,men sån gössel fick jag uppleva när jag blev fräls o ny blir nästan allt som jag har lärt som ingentig..

Pläääääääääää orkar ingentig,att försöka för klara.Det blir bara fel..just ny.Jag försöker skriva när mitt hjärna är mer ok,om det bli mer okFlört

Tvillingsyster
2009-07-06 03:03
#16

GladHej Inisklo! Har inte varit inne och skrivit på nästan en vecka. Antingen har maken använt datorn eller så har vi varit ute och farit.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med gössel. Är det strunt?

Inisklo, du har kanske för mycket trädgårdsgöra för att du skulle kunna njuta av det och du är kanske för mycket ensam med dina tankar…..

Du skriver att "nu blir nästan allt som jag har lärt som ingenting.." När det känns så, så har man vanligtvis hamnat på en tillfällig platå. Efter en tid går det över och då märker man att man lär sig igen. Men äver under en platå-tid lär man sig nytt fast man märker inte det då. Jag tror att vår hjärna håller på att stoppa all information vi tagit emot in i olika hjärnceller i en viss ordning, så att det blir lättare för oss att hämta det senare…. tänk vilken kapacitet det finns i Guds dator….. GladSkrattandeCoolFlört

inisklo
2009-07-11 23:20
#17

Skrattande…Hej Tvillinsyster…jag har också paussat skrivandet o det har varit bra.
Juu gössel är strunt prat..ville vara lite fin i kanten o inte säga riktigt som jag vill skit..då blev det gösselOskyldig hmy..hmy..hmyyy…

Just det …för mycke jobb i trädgården,att sköta nästan alltid allt ensam nyförtiden…o för mycke tid att vara ensam osv..Felet var också de som så ofta,att JAG tror,att det är jag som ska frälsa alla o ska förstå alla osv.

Jag tar för mycke olika saker på mig som jag inte nyförtiden klarar av mer.Jag glömmer ofta,att min psykiska hälsa räcker inte till allt möjligt osv.Ja vill så mycke,men orkar inte o det är jobbit,att förstå,att det är så ny.

Nu just är allt nog kanska så bra.Tack för,att du orkar ge goda råd till mig.Det är sant som du skriver vilken kapacitet det finns i Guds dator… GladSkrattandeCoolFlört….Glöm inte bort,att om ingenting annat då är jag "ledig"på söndagar…från datoren…kom på att det fannas en film som hette Aldrig på en söndag..så är det för mig…Tungan ute

Pssss…var det en film eller en sång???Obestämd

Tvillingsyster
2009-07-12 18:39
#18

Skrattande  Inisklo, du är så otroligt lik mig….. är du stora syster som jag? Jag föddes 10 minuter före min syster. Jag gifte mig när jag var 46 år gammal (nästan 14 år sedan) så jag har också hunnit vara ensam under många år…. jag har trott att jag måste förstå alla men ingen behövde förstå mig (eller dig?) …. att min uppgift var att frälsa världen… och inte Jesus eller?……..

Aldrig på en söndag…. versen minns jag men inte om det var en film eller en sång…… vad gör det om hundra år?

[KinaSylejmani]
2009-07-12 19:42
#19

Aldrig på en söndag är en (grerkisk, tror jag) film och låten Aldrig på en söndag är från samma film (tror den var ledmotivet från filmen).

inisklo
2009-07-16 03:11
#20

Tungan ute…..Tvilligsyster…jag är halvsyster till en syster som är 13 år äldre än jag o halvsyster till en bro som är 11 år äldre än jag.

Dom är riktiga syskon hon o han.Vi har samma mamma.Våran föräldrar är döda o alla 3 ligger i samma grav.Deras pappa dog 1953 min pappa 1983 o våran mamma 2000…jag har ingen kontakt till mina syskon.Syrran bor 37km från mig o min bror 22km från mig.Jag orkar inte med dom…o dom inte med migSkrattandeDom har aldrig nånsin visat till mig sånt medkänsla som jag har behövt..inte som "lill syster"utan det är jag som har fåt kämpa med allt o ingentig..

Vi är så himla olika på sättet,att det går inte…inte utan Guds hjälp..jag har lämnat allt till han o då får vi se hur det bli o när osv..

Jag kämpar inte mot Gud men jag gör ingenting av mina egna kraften..jag menar.. inte ringer jag mer o skriver till dom.Ännu mindre,att jag skulle åka o hälsa på så här bara utan vidare.Syrran har jag träffat sist 2007 o bron min 2005.Rynkar på näsanså är det..

Annons:
Tvillingsyster
2009-07-16 23:29
#21

Du är lilla syster till två äldre syskon. Men du är så mycket yngre än de att i praktiken är du som ett enda barn. Dina syskon försvann väl från hemmet när du var ganska liten. Funktionellt är din syster en storasyster och din bror en lillebror och antagligen fungerar de bättre ihop. De måste ha varit ganska små när deras far dog, och det måste ha satt djupa spår i dem. Visste de som barn hur deras far dog? Kunde de acceptera din far? Deras förhållande till dig kan ha påverkats av sådana här orsaker.

Jag tycker också att du gör rätt i när du låter dem vara. De är ju äldre än du, så de kan kontakta dig om de vill. Och Gud är mäktig att göra långt mycket mer än vi någonsin kan…..

Gud har koll på dina syskon med….

Upp till toppen
Annons: