Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1957 ggr
LaVey
6/22/09, 1:15 PM

Vad händer när man dör?

Vad tror ni händer när man dör?

Annons:
milky
6/22/09, 2:28 PM
#2

Det vet väl bara Kristus. Han e väl den enda som dött och surfat omkring i dödsriket och sedan kommit till liv igen..

:)

Att det finns ett Guds-rike, det tror jag, men hur det ser ut - det överlämnar jag åt Gud.

Tycker att det är viktigare att skapa Guds-rike här på jorden, för varandra, djuren och miljön…

Maria
6/22/09, 9:57 PM
#3

#2 Där håller jag med dig.

Bara för att man är troende så vet man inte vad som händer…Bara att något händer, en fortsättning…

Det är viktigt att leva här och nu och ta tillvara på sina dagar…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

inisklo
6/23/09, 12:06 AM
#4

#2..Glad  va bra skrivet o klokt..

#3..Obestämd   nej man vet inte exsakt,men man(jag allafall) hoppas..för det står i bibeln lite av varje i Guds härlighet..var man får osvFlört

#0 Brätta va du tro själv att händer när man dör….

…nyfiken inisklo…Oskyldig

LaVey
6/23/09, 2:44 AM
#5

Jag vet inte riktigt, har inte funderat så mycket på det.

Men jag tror inte att en människas energi kan dö helt iaf.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
milky
6/23/09, 1:07 PM
#7

Det blir mer spännande om man ställer det som en fråga;

VAD VILL NI SKA HÄNDA EFTER DÖDEN?

;)

inisklo
6/23/09, 1:18 PM
#8

#7 Flört…skriv en ny tråd till den frågan…

alexaa
2/7/13, 1:03 PM
#9

Hej ni som inte har läst Himlen finns på riktigt skall läsa den. Där får man ganska många svar om hur det blir i himlen och har man den kropp man har här på jorden och så vidare. Det handlar om en 4 åring som får besöka himlen alltså boken e super bra läs den :)

Internettan
2/12/13, 6:43 AM
#10

Gammal tråd det här… :)

#9:

Du ska veta det att det finns massor av böcker skrivna av folk som besökt himlen. De säger inte alla samma sak, så man ska nog vara lite försiktig när man läser dem.

De i min församling som läst den är väldigt förtjusta och boken har cirkulerat bland medlemmarna och vänner till dem. Bara gott har de att säga. Själv är jag lite mer "hårdhudad" eftersom jag läst så många böcker av det slaget. Jag kan inte ens säga att jag gillade boken särskilt. Man den kan absolut vara sann ändå. Jag vet inte..

"Every point of view is a view from a point."

Denna kommentar har tagits bort.
[Juel70]
8/1/13, 7:14 AM
#12

TS- Är du medveten om att ditt nick förespråkar LaVey-satanism?

http://sv.wikipedia.org/wiki/LaVey-satanism

Upp till toppen
Annons: