Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2639 ggr
inisklo
6/23/09, 12:13 PM

KAN DET FINNAS...

finare än Svensk(nordisk)sommar när solen är framme o det är varmt ,ljusblå himmel,massor med olika blommor,hästar o kossor i hagen med dom andra djuren,alla sjöar,alla skogsstigar,alla trä o puskar alla stenar o berger,alla små kryp hih-hii…listan kan göra lång…Förvånad

Ändå åker människor härifrån o upptäcker annat vacker o vill ha äventyr osv man bli så van,att man tycker kanse att helaSverige(norden) är typ lika…Obestämd

Man vill åka nån annanstans(Italien,Kreta,Thailand,Kina osv…osv… o se annat..fast solen o himlen är likadana vart man än åker,men inte allt..o det ska man vara glad över o inte ta förgivet.Skäms

Vi åker o andra åker ront i hela värden åker vi kors o värs på noll tid.Måste vi hinna så mycke som möjligt på sommaren o semester tid.jaa..jaa..jag menar dom som kan åka osv..men är man blind,att upptäcka saker o ting i sit eget land?Obestämd

Hur mycke man har sätt i sitt eget land?Hur många olika ställen osv.

Nej..det ska åkas o  det är bara så…det är väll finare säga,att jag var i Australien än i Kiruna…hi-hii om man nu råka bo tex.Skåne..Skrattande

Har du tankar,att åka hemmifrån när du har semester?Eller annas bara ledigt?I så fall var tar den vägen?

Jag vill tillbaks till Italien till Rom.Jag var där 2007.Besökte påven i Vatikanen,men tyvärr var han inte hemma just då!!! Flört…..Oskyldig

Annons:
Margareta
6/25/09, 10:29 PM
#1

Jag håller med dig - jag håller mig helst hemma under sommaren - oavsett vädret. Jag älskar ljuset och alla växter. Skall jag resa går det bra någon annan gång på året.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

inisklo
6/26/09, 12:42 AM
#2

Jag känner många som sparar lite semester o åker uttomlands när det är kallt o mörk här..o jag tycker att det är väl härligt komma härifrån just då..jag har också gort så..fast jätte mycke resor uttomlands har det inte blivit…jag är mer hemmus..lite större sånt.

Tvillingsyster
6/26/09, 8:59 PM
#3

Jag trivs bäst hemma på sommaren….. någon liten dagsresa kan det bli, men knappats mer…. ingen Finlands resa blir det inte mer denna sommar. Jag trivs inte heller i stora folksamlingar.

inisklo
6/26/09, 11:06 PM
#4

 Borta bra, men hemma bäst…

  #3 Får jag fråga?

       Tack!

       Vart från Finland kommer du?

Tvillingsyster
6/27/09, 1:49 AM
#5

Jag är född i Tammerfors, men vår familj har flyttat väldigt mycket under min barndom. Sydligast i Helsingfors och nordligast i Patokoski, 5 mil norr om Rovaniemi. Mest har vi bott i södra Finland. Jag var 21 när jag flyttade till Sverige, Borås. Nu bor jag i Småland…. och trivs… Glad

Tvillingsyster
7/15/09, 3:13 AM
#6

Inisklo…. var är du? Har du glömt bort datorn? Lockar trädgårdsarbetet mer? Funderar ibland hur gammal du är…. yngre än jag måste du vara….. men du har så intressanta tankar att helt ung kan du inte vara…..

   

Annons:
inisklo
7/15/09, 11:10 AM
#7

…# 6 Förvånad…va..dator..är det nåt som man kan äta?

         Tungan ute…juu jag har varit "tvungen"att jobba ute i trädgården,o min väninna har stugan här i närheten o hon hadde ledigt från jobbet en vecka.Då är vi till sammans så mycke som det går,när hon är här på landet.

Jag har jobbat lite av varje ute o är sen helt slut på kvällen fast jag tar pausser också.Men min rygg tål inte allt.Jag fick så mycke ved,att det tog tid at klyva dom o mycke finns kvar,men när jag knappast såg mina blommor  var det viktigt,att ploka ogräs pläää den värsta trädgård jobb som finns.

Gammal…jag…

          Obestämd..jaa..a…funderar du såna saker?Ålden har ingen betydelse om man råkar inte vara ost..Skrattandeo vinet säger dom att bli bätre ju äldre den bli..hih-hii…måste jag vara yngre än du..varför???Men helt ung inte änglit digGlad…oi beli boj..var kan inisklo vara för års"model"

Du är go du….kram…

Tvillingsyster
7/17/09, 1:08 AM
#8

Joo…. inisklo du är en 50-talist Flört….. och dina halvsyskon är födda före -53. Möjligtvis kan du vara född -60-63 också. Min yngsta helbror är född -60 och han fyllde alltså 49 år förrgår. Han var med sin familj här hemma hos oss före midsommaren…. han är en riktigt härlig lillebror…. PDT_Love_12Bäst med lillebröder är att de frågar sina storasyster om råd…..

SkrattandeGammal……… till åldern kommit…… full av vishet och erfarenhet…. låter inte det mäktigt…… Cool

Jag skulle hjälpa dig och hugga ved om jag bodde närmare…. Oskyldig

inisklo
7/18/09, 11:18 AM
#9

#8…jaha…inisklo 50-talist..hmyyy…

       halvsyskon födda före -53…juu…långt innanFlört

       Kan hända,att jag har 2 till (bröder)…som är så där???från

       pappas sidan. En halv år yngre o en som är där ungefär 3-4år

       äldre…Det är inte alls säkert,men hela min vuxen liv har jag "

      " vetat" om detta.Jag är som vilsen flicka o önskar,att att

       sanningen kommer fram en dag men hur???GråterGråterGråter

       Det väcker så starka känslor hos mig,att varje gång börjar jag 

       gråta o saknar dom så inni….fast jag vet inte äns om det är 

       sant.Han som är yngre gick vi i skolan samtidig o några som

       bodde samma ställen trodde,att vi är tvillingar…

       Jag har bet,att Gud skulle låta dom söka mig,eller tvärtom men

       hur???

       Allt..allt..ska en dag stå i mitt bok eller nån häfteFlört

       Skrikandes..JAG HATAR DEN HÄR SMÄRTAN,NÄR JAG INTE VET…

        HAR VARIT BÄTRE OM JAG INTE FICK VETA NÅT..NÄR INGEN VAR

       SÄKERT OM SAKER O TING…BARA SPEKULATION..ELLER VAR DEN

       NU HETER.GråterGråterGråter

Tvillingsyster
7/19/09, 4:07 AM
#10

Det du skriver är grymt…… du är också besviken på din far av samma anledning som jag….. min ena halvbror föddes medan mina föräldrar var fortfarande gifta och jag har fått se ett och annat innan detta hände……. men mina sår har läkts rätt bra ändå eftersom jag fått prata om dessa saker med några människor, som jag haft förtroende för…… Fast sånt här försvinner ju inte helt och hållet ur ens minne…… men giftpilen kan förlora sin makt s.a.s……

De svåraste sakerna i mitt liv har jag lagt i Guds händer och sagt till honom, att Herre med den här saken får du göra precis vad du vill…

inisklo
7/20/09, 10:47 AM
#11

Förvånad…vi har jätte mycke likana saker i  våran "ryggsäck"jag har inte vari med om sånt..så..nära tidigara..för du känns så nåra för mig..redan..

Hur jag än är o skriver har jag starkt tron på Gud o har också lämnat allt till han..annar skulle jag inte kunat vandra vidare med mitt"ryggsäck"

Han är den största hjälpen o han ger till oss "medicin"som vi alla till alla här i sajten på ett o annat sätt.Vi är varandras medicin..så tycker jag allafall.

Tvillingsyster
7/21/09, 4:27 AM
#12

……. och ibland får vi lätta på "ryggsäcken"…….. kasta bort nå't….

inisklo
7/21/09, 4:32 AM
#13

…jaa.a..och det känns skön sen..när "ryggsäcken"blir lite lättare att bära..

Annons:
Tvillingsyster
7/21/09, 4:45 AM
#14

….. det lönar sig jobba med det ibland…… Skrattande

inisklo
7/21/09, 5:14 AM
#15

Tungan ute…jaa det är sant,men om man är riktigt klok då låter man Gud göra jobbet,fast man kanse skulle hjälpa lite allafallFlört

Tvillingsyster
7/26/09, 3:03 AM
#16

Skrattande….. hjälpa sig själv lite i alla fall…. Flört

Upp till toppen
Annons: