Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1497 ggr
inisklo
6/26/09, 8:16 AM

Fredag

God morgon alla glada!

Veckans sista arbetsdag till många…Hoppas att vädret håller sig så fint i helgen också som det har varit nu sista dagarna.

Det var omöjlig i går försöka klippa gräs..alla fall hela tomten.Det var så härligt varmt o tyckte,att sola var roligareGladKlipte gräs men olika ogång…över halvan är kvar,men då har redan fixat jobb åt mig till dag ocksåFlört

Fast här slutar aldrig jobb,alltid finns det nån att göra..alltid…om man bara vill o orkar.

En trevlig dag önskar jag till dig…Er…

Annons:
Tvillingsyster
6/26/09, 8:42 PM
#1

Jag har inte jobbat utanför hemmet på snart tio år och min man har veckans sista arbetsdag på torsdag. Han är 66 år och kunde vara hel pensionär, men han jobbar 20 timmar/vecka. Det blir 5 timmar 4 dagar i veckan. I oktober fyller han 67 och efter det får han inte fortsätta jobba.

Snart börjar semestern också……… Skrattande

inisklo
6/26/09, 11:17 PM
#2

#2 Jag har kännt lite extra,att allt här hemma tar mot o är jobbit,att jobba.Har varit så där konstig trött…orkat inte just nåt i den takten som vanlig…aahhhh gräsklippning osv..trodde,att det var värmen.Jag har hela veckan kännt mig så ondelig o ont i halsen osv….

Min väninna hon som var här midsommar helgen är ännu mer sjuk än jag o hon skulle jobba i natt..Knappast hörde va hon sa..hon hadde feber o så känner jag att jag börjar få..

Va kan det vara för infulenssa eller ..vem vet?Förvånad

Tvillingsyster
6/27/09, 1:38 AM
#3

Det är nog influensa… synd att du fick .. Obestämd… eh, det när vädret är så fint nu. Krya på dig och vila….. hur går det med dina hundar då…. blir dom rastlösa om du blir sjuk?

inisklo
6/27/09, 2:03 AM
#4

Jag ville skoja,att jag har säkert fåt fågel infulensan..men tänkte,att där går gränsen var man kan skoja..för tänk om man har fåt det?Tungan ute……..Skrattande……Oskyldig

Dom blir mer raslösa om jag är på väg ensam nånstans eller om jag är ledsen och gråter.(dom kommer o tröstar)

Han hunden har varit med så mycke i sin 11 års liv..oi…oi…honom jag har haft 10 år.

Tiken har varit hos mig 7 år o hon är 8 år.Inte mycke att skrika hej där heller….va hon hadde förut..

SkrattandeJag har "fått" "köpt"dom när blöja tiden var över..heh..heh..heee

Tvillingsyster
6/30/09, 1:02 AM
#5

Hundar är så mänskliga….. Min man har en son som har en labrador retriever. Han (hunden) heter Malte. Han är alltid så glad och viftar på sin svans. Han är 6 år gammal.

inisklo
6/30/09, 7:28 AM
#6

Hundar är dom ända glada,att se mig. :)

Jaa..a..dom viftar sin svans när man bara kommer tillbaks..när man har lämnat soppåsen. :)

Tycker jätte mycke om dom..men det blir inga nya husdjur,när dom…

Jag har aldrig vari fri..då vill jag vara det..om jag lever…

Annons:
Tvillingsyster
6/30/09, 9:13 PM
#7

Inisklo…. Gud har gjort oss människor till evighetsvarelser…. det är en tröst…… vi är inte ensamma här i vårt universum….. Gud backar upp oss långt mycket mer än vi någonsin förstår….

inisklo
6/30/09, 10:09 PM
#8

#7 juu..det är väll så,men måste fiksa att leva här också just nu.Nej vi är ju inte ensam men man kan känna sig ensam..tråts allt..

Universum…så stort och spännande…liv över allt..

Kan du för klara va menar du med din sista mäning.Det går ej till fördelning..

Tvillingsyster
6/30/09, 10:54 PM
#9

Helt och fullt kan jag förstås inte förklara, men nu när jag närmar mig 60 år och ser på mitt liv som har gått….. så när jag tänker på kriserna…… som jag haft och hur desperat jag varit många gånger…… och ändå så har det vänt och lugnet har kommit….. och livet har gått vidare. Gud har haft sin fostrande hand över mig…. han har haft så mycket tålamod med mig…. det tackar jag honom för idag. Idag ser jag hans hand i det lilla och stora. Jag behöver inte spänna musklerna och uträtta massor…… han har lovat göra det - som behöver göras - genom mig. Jag kan säga samma sak med Gal 2:19-20 "Jag har blivit korsfäst med Kristus, men jag lever, fast inte längre jag själv, det är Kristus som lever i mig." Det gör inget att jag är svag……Glad

inisklo
7/1/09, 12:20 AM
#10

Förvånad…..titta..titta vilka har kommit hem..va glad  jag blev.GladO just här nu när jag började läsa var du har skrivit..kul…

Det som du skriver är som jag skulle har skrivit.Livet har alltid fåt sin lungna gång trots allt o nu fortade än för.Jag stanna upp lättare än för.ObestämdTänker mer var han vill osv.

Därför tycker jag,att det är viktigt,att ta upp saker o ting o i Guds ljus+ "forska" bibel va är det som stå där o hur kan jag det bästa sätt anväda i mitt liv. Hur kan jag ge"allt" osv till dom som behöver det.(tröst,uppmuntran,glädjen..jag menar Gud genom mig)Oskyldig

Det finns så många bra sajter som jag besöker då o då  men jag vill känna att jag kan var här med mina systrar o bröder o ändå våga fråga o känna var jag känner o skriva om  det.Jag önskar,att det bli lite mer så,att inte för den skull måste jag försöka hitta nåt annat"hem"eller …nån annan.Obestämd

Förstår du mig?För mig är det viktigt,att man kan känna samhörighet..till sammans är vi  alla starka o kan hjälpa andra som dom gör..tex..din andra sajt med kolsyra hah-hah-haaFlört

Sen är det väll roligt o givande surra lite där o här om man bara vet sin gräns o kommer inte hem med "farligtavfall"eller för mycke med det "jordiska"men man behöver inte vara Rynkar på näsanbara man är troande/frälst

Tvillingsyster
7/1/09, 12:54 AM
#11

Glad….. och ibland behöver vi prata/skriva av oss….. då känner jag gemenskap/samhörighet…… men vi behöver, som du hänvisar, känna någon annans hud också, som något barn har sagt de ungefär…….

Vad vill han oss…. jag tror han vill ha utrymme i oss och jag tror han vill ge en rymlig plats för oss att leva i och begrunda hans sanningar.

Har märkt att jag själv söker lättare samhörighet när jag känner mig svag och när jag märker att jag kan vara svag utan att behöva vara rädd för att bli utfryst….. då finns möjlighet till styrka, hjälp, glädje, sorg, osv…..

Under årens lopp undrar jag mer och mer hur realistisk och mänsklig Gud är….. när jag var ung trodde jag att Guds vilja var det som jag minst av allt önskade mig….. nu när jag är äldre "vet" jag att Gud vill ge till dig/mig det som vårt hjärta längtar efter…. så är det oftast…..

inisklo
7/1/09, 2:05 AM
#12

Glad…..jag känner att jag vill dela mitt liv med dom som är barn till samma pappa och känner  vägen dit eller vill  lära känna det på riktigt.

Sista tiden har det blivit till mig mycke nya tankar om bibeln o va kan det betyda osv så länge som jag har varit troande har det alltid funnits människor som har olika tolkningar om saker o ting o jag har också tolkat på mitt sätt osv

Jag har också tänd på med alla mina cylindrar o varit mer hopplös med saker o ting än nu.Har varit som många andra o just nu känner jag,att det finns inte så mycke skilnat med människor o människor.

Vi kommer till detta igen,att det som jag skriver eller säger är det rätta osv det som du skriver eller säger är haplahaa..Ursäkta men mina tankar går till tråden som blev förmycke till en eller två eller..hmyyy..alla alltid strever sin rätta o så tycker jag inte o så tänker jag inte o så bra är där o så dåligt där o så pläää.

Jag har gort bort mig här i sajten några gången men det har ornat sig.Jag har skrivit nån annanstans så,att det har ej blivit puplicerat.

Sanningen är ej alltid detta som vi väntar oss,att det är..o till satan är det alltid en plus när det händer såna saker som nu inte länge sen………adjö…..osv Men vi har Jesus o hans blod renar allt..vi ska be….allt har sin mening..allt.

Försök fatta inisklos natt tankar…

Tvillingsyster
7/6/09, 4:37 AM
#13

Inisklo, när Jesus kom till världen så visste han att det skulle orsaka krig och strid, men ändå kom han med frid den friden som bara han kan ge. Denna sajt är ingen vanlig "församlings-dito"…. här kan skriva vem som helst. Därför blir det som det blir…..

Ta inte så hårt om du "gör dig bort". Jag gör det emellanåt med…. så gör vi flesta…. du märker bara inte det på samma sätt…. och vi är alltid närmast oss själva….

Fick en tanke…. vi kan kanske hitta nyttiga saker här därför att vi vet att vi inte kan svälja vad som helst här utan att först granska det noga….. vara vakna…

Inisklo, du har många fina tankar…… tack för det…. Glad

Annons:
Margareta
7/9/09, 12:57 AM
#14

inisklo du har inte alls gjort bort dig - du är vår lilla solstråle här på sajten!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Tvillingsyster
7/9/09, 9:23 PM
#15

Inisklo, vi är många som saknar dig…… Animation 13.GIF

[KinaSylejmani]
7/9/09, 11:55 PM
#16

Jag saknar också Inisklo.

Margareta
7/10/09, 1:38 AM
#17

Nu är det snart fredag igen - var är du inisklo?

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

inisklo
7/11/09, 3:59 PM
#18

MARGARETA,TVILLINGSYSTER,KINASYLEJMANI…..

Mina kära systrar i Herren!En liten hylning till Er…lite Gråter…o lite klup i halsen köh..köh..jag är inte van att…köh..köh..ha tal…

Jag var förvånat,att jag var saknat i sajten här…Jag var tvungen,att vila upp mig.Datoren har ej varit på alls nu på några dagar.Har pysslat helt andra saker.Jag känner mig lite si o så,men…..

Jag är en tjurskalle o envis person både gott o ont o jätte kälslomässig typ.Gråter av nästan ingenting o värre blir det ju äldre jag bli.Flört…kan knappast hålla tårar borta nu när jag tänker på er.Nu är det glädjeGråtersom fyller ögonen..känner ni hur Guds kärlek omfamnar oss o ge nu hopp till allt o allting…Hmyyy…va härligt..Ni ska veta,att ni fyller mina dagar så inni vassenSkrattandeo jag har också saknat er o alla andra i våran sajt.Ni är min familje…jag har inte annat..så är det!O jag tycker läsa va andra skriver o veta var dom har för tankar om allt i Jesus i fokus…

Felet med mig är  eller har varit,att jag trodde hinna vara o skriva "överallt"och läsa osv..men så ensam är jag inte..o vill inte heller,att all min "fri"tid går åt den här lådan..jag älskar att måla o sy, sticka,mm mm o jag måste sköta hundar,katten akvariet(2st)hemmet,trädgården osv…

Kände mitt i allt att lådan börja ta över o främmande människor började vara mer värt än jag o mina vänner.Äs alla får välja sin fritids syslor o min blir gränssat var gäller det om lådan.Oskyldig

Jag önskar,att Gud visar vägen vidare o att vi alla känner,att vi är "hemma"va vi än få uppleva osv…Jaa.a jag förstå dörren är öppet till alla..o jag ska lära mig skilja saker o saker bätre..heh-heh..

Jag har lite svårt,att ta mot allt gott o bra…att andra på riktigt brys sig om mig osv osv,men jag tacker er…o jag tackar Gud,att han har get till mig så kram goa systrar…

Glöm inte bort,att söndagar "vilar"jagSkrattandeo datan+att jag "försvinner"mellanåt puts veks…sån är jag.

Då så då är jag på G,att ni vet…Mvh iniskloCool

Margareta
7/11/09, 4:04 PM
#19

Vad härligt att veta inisklo - då är allt väl med dig i alla fall.

Gud välsigne dig och vi hörs framöver.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Tvillingsyster
7/12/09, 6:46 PM
#20

Tack för ordet…. inisklo…. det värmde gott….. :big hug:)

Annons:
inisklo
7/16/09, 3:33 AM
#21

  Oskyldig…jag trivs bäst när jag får vara som jag är.Jag är sån här skojare.Spontan upp o ner.. glad o ledsen…osv..osv..men nästan aldrig Tyst  

                                                                                            Gråter

                        Oskyldig

              Glad                                                      Glad

 Gråter                           Skrattande                     Tungan ute

                                                                           Gråter

               Skrikandes                          Glad        Oskyldig                          Rynkar på näsan

Kyss                   Obestämd                       Skäms                      Skrikandes

Tvillingsyster
7/16/09, 10:45 PM
#22

Jag är nog mer tystlåten än du, men jag blir lätt upprörd och arg…..

maaro
7/17/09, 7:12 PM
#23

Ja då var det fredag igen!

Jag har varit med min familj på ett jätte fint och trevligt café, de hade mumsigt fika, och en rolig bana för barnen att klättra och balansera i. Sedan har jag varit ute i solen, myste med katterna som var ute i sin utebur, spelat boccia med min dotter m.m.

Kram på er!

Margareta
7/17/09, 9:09 PM
#24

Mina fertila katter gnällde idag och ville inte vara ute i buren, det var för varmt.

Kastraterna går fria och jag hoppas de kommer snart. Vi skall åka bort med husvagnen i morgon bitti och de skall följa allihopa. Kastrattanterna brukar inte vara borta så många timmar, men när det blir så här varmt kan de ligga och trycka någonstans.

Jag tar datorn med mig så jag kan titta in här ibland.

Vi skall åka till Borås på det stora OAS-mötet - mer rapporter därifrån kommer då jag är där

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

inisklo
7/18/09, 10:40 AM
#25

# 24…MARGARETA…Tyst…DATOREN MED DIG…Obestämd…HMYYYYYYYYY..PÖH..

Tvillingsyster
7/19/09, 4:17 AM
#26

Inisklo…. jag har ingen bärbar heller…… bläpådig.gif

inisklo
7/20/09, 10:34 AM
#27

Förvånad

SkrattandeTVILLINGSYSTER…Skrattande

Obestämd…jag tänkte inte alls bärbara eller inteSkrattande…jag tänkte bara,att kan inte lådan vara hemma"för en gåns skull"heh-heh-hee..

Just sånt vill jag unvika,att ta datoren med dit o hit o överallt heh-hee..Den som jag har nu är bärbar,men jag har allafall tele jak.osv

Tro att det är bätre sååååååååå….för mig..fast jag har sätt,att det fins så söta små bärbara också…jag kan inte veta än var jag hitta på..den dagen när jag väljer min egen låda eller lådor hah-hah-haa

Annons:
Tvillingsyster
7/21/09, 4:30 AM
#28

Förvånad Det är lättare att tjuva en bärbar………

inisklo
7/21/09, 4:39 AM
#29

Tungan ute…jaa.a,men han/hon tar som inget har eller har så dåligt …gammalFlört

Sånt tänkte jag inte på,.men efter som du påmint om det då så…fast dom tar vilket som helst om dom tar..fast på andra sidan tar man bara bärbar med sigSkrattande

Tvillingsyster
7/21/09, 4:43 AM
#30

Flört…. då ska man ha en obärbar….. Cool

Upp till toppen
Annons: