Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1516 ggr
Reviresco
7/20/09, 3:09 AM

Hjälp att tro

Jag har försökt, så innerligt, att öppna upp mitt hjärta och släppa in Jesus. Jag har läst om massor av olika inriktingar inom kristendom och katolicism, jag har kors och radband, bibel och psalmbok, jag har försökt att be, läsa i bibeln, jag känner synd och skuld och skam och har gråtit och bett förtvivlat om förlåtelse.. och trots allt detta så känner jag inget. Knappt något alls. Hur är detta möjligt? Jag VILL ju så gärna tro, jag vill finna tröst och kärlek och trygghet. Varför lyckas jag inte? Vad är det som händer (eller inte händer)?

Annons:
Margareta
7/20/09, 12:38 PM
#1

Hej och välkommen hit!

Jag läser ditt inlägg och tänker att det är inte alltid så lätt och ändå är det så lätt.

Det är inte alltid man "känner" så mycket. Det kan vara mer en vetskap att Jesus finns nära om man släpper in honom som du gjort.

Mitt tips är att du söker upp en kristen gemenskap, vi som är här på forumet kan mer än gärna hjälpa dig med det om vi vet lite mer. Du behöver inte skriva exakt var du bor i en öppen tråd, men du kan PM:a den av oss du känner förtroende för.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

inisklo
7/20/09, 1:54 PM
#2

Obestämd…..Jag har gått o tänkt mycke var du har skrvit nu på morgonen.Jag är ingen för att ge bra råd o är inte så duktig o förklar med "fint spåk"med allt som jag vill"säga",men jag gör et på mitt sätt…var kan jag göra det annars på sättFlörtNu till saken…

Som jag kunde läsa,har du gor jätte mycke om olika saker…Har du hunnit stanna upp o lysna var Gud vill säga till dig?

Att inte känna nåt bevisar inte annat än,att du är på rätt väg..Så som jag fattar det.

Gud "klär av dig naken""ditt inre"för att kuna göra det va han vill i ditt liv.En dag…kanse redan i dag känner du,det som du har önskat…Han vill din bästa..det ska du veta.

Det har hänt jätte massa o kommer,att hända…nu just är du bara så ivrig,att känna,att du märker inte..Han är brevid dig o be att du till låten han bära dig dit som du vill..till tröst,kärlek o trygghet.Nu ska du bara vila i hans trygga famn o låta Han göra jobbet…

Njut av Hans tillvarå i ditt liv…

Hoppas att du förstog mitt lilla "brev"

Margareta
7/20/09, 3:21 PM
#3

wow inisklo - du kan verkligen beskriva känslor.

Så är det  - det händer massor även om vi inte märker det

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

inisklo
7/20/09, 3:38 PM
#4

Gråter…ju äldre jag bli destå kännsligare..du fick mig att "lipa"av glädjen…o jag bara "gick"förbi här..wow…Flört…tack.

[marion69]
10/12/09, 11:12 PM
#5

Tro är så lätt så det blir svårt, står det faktiskt nånstans i bibeln. Jag har bra minne, men dålig på notera.

Det är nog lätt att känna skuld och skam inför Gud, Jesus. Men det står att vi kan komma till honom med öppet hjärta, sträck upp dina händer och tacka Honom, be i glädje om att få motta hans kärlek.

Bara var dig själv, försök inte med några ramsor, kors eller pärlband. Bara knäpp händerna och be med hela ditt hjärta och din själ. Gud känner din själ. Lycka till och kram.

[marion69]
10/12/09, 11:22 PM
#6

Jag kan ge dig lite bibelord att läsa och fundera över.

Var frimodiga och oförfärade i era hjärtan, alla ni som sätter ert hopp till Herren. (psaltaren 31:25)

Åkalla mig i nöden, så vill jag hjälpa dig, och du skall prisa mig. PS 50:15

Inte genom någon människas styrka eller kraft ska det ske, utan genom min Ande, säger Herren Sebaot. (SAK 4:6)

Ty av nåd är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det. Det beror inte på gärningar, ingen ska kunna berömma sig själv. (EF 2:8-9)

Ingen som tror på Honom skall stå där med skam (ROM 10:11)

Sannerligen, jag säger er: Vad ni ber Fadern om i Mitt namn (i Jesu namn), det ska han ge er. (JOH 16:23)

Annons:
Upp till toppen
Annons: