Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1409 ggr
[TrevorS]
2009-07-23 00:42

Min syn.

Nu säger jag inte att någon har fel.

Det började skrivas om Jesus 300 år efter hans död, det han ville var precis som samma sak som Buddha sa "Jag vill vara en person och jag vill att du ser mig som en person, jag är ingen profet eller viktig människa, jag vill bara vara din lärare" nja Jesus sa nog inte samma sak, men hans gång ville få berättat en historia så vi alla ska ha något att gå och rätta oss efter.

Som t.ex. i Nostradamus översättning första, så står det att Jesus och hans äldre bröder (Jesus var alltså inte ensam och var yngst, hon måste gjort något eller?)

Jesus var inte helt oskuldsfull han skaffade barn med Magdalena Maria eller vad den där prostituerade kvinnan hette.

Dessutom måste jag tillägga att det finns bilder som härstammar från nästan orginal och bilder finns målade redan bara 90 år efter hans död då hade han krullit hår och ansiktshår och var lite mörk. Dessutom målades det dit på många konstverk under 400-600-talet efter hans död en massor av bilder med UFO-liknande saker.

När dog Jesus? Jo de har mixat med historien. Orginalet dog jesus ca 2 månader innan den döden vi firar idag.

Annars så tror jag att han fanns.

NI FÅR GÄRNA VISA ATT JAG HAR FEL - BLOCKA GÄRNA INTE MIG FRÅN SIDAN, ÄR INTRESSERAD OCH VILL VETA VAD NI SÄGER OM DETTA..

Annons:
Camillhe
2009-07-25 05:53
#1

Jag tror du bör läsa på lite mer. Det började skrivas om Jesus betydligt tidigare än 300 år efter hans död. Däremot bestämde man vilka böcker som skulle ingå i det vi kallar Bibeln 325 ef Kr.

Markusevangeliet i Nya Testamentet är den tidigaste boken och den skrevs senast 80 ef Kr. Men troligtvis tidigare.

Man vet det då man kan grunda daterandet på olika historiska hänelser som nämns respektive inte nämns. Det är alltså inte en religiös ståndpunkt utan en allmänt vedertagen uppfattning av både forskare och historiker mm.

Varför skulle Nostradamus berättelser stämma? vad grundar du det på?

Och jag tror de flesta kristna som icke kristna är ganska överens om att Jesus var mörkögd med bruna ögon med tanke på att han var jude och levde i Betlehem. Jag tror inte heller att så många tycker det är väsentligt hur han såg ut.

Jesus föddes troligtvis inte i December utan  det finns flera teorier, jag tror han föddes i September. Om så är fallet så dog han inte när vi firar påsk utan några månader tidigare.

Men återigen är det inte ngt väsentligt för kristen tro. Det väsentliga är att ha en relation med Jesus idag. Att tro på att han levde och dog för oss, att tro på hans ord.

Alexworld
2009-07-28 21:55
#2

Det sägs att Maria Magdalena var gravid vid Jesu Kristis korsfästelse som jag också tror och att det är kyrkan som har sagt att hon var prostituerad. Jag blev lite arg när jag fick höra det, men jag ska ändå fortsätta gå i kyrkan nu när jag ska bli konfirmander i höst. Jippi!

Woodland
2009-07-29 01:34
#3

Ja du, Alex, det sägs väldig mycket nu för tiden. . .

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: