Annons:
Etikettjesus
Läst 1888 ggr
mimmi93
2009-07-21 23:32

en viktig fråga. . .

Jag och mina kompisar pratar mycket om jesus mm och helt plötsligt  kom vi och tänka på dinosaurierna  Obestämd 

Det vi undrar är hur dessa "tidsåldrar" hänger ihop, vi har frågat många men ingen säger samma sak så vad har ni att säga om denna sak?

tack på förhand

Annons:
Sukram
2009-07-25 17:03
#1

På vilket sätt skulle Jesus och dinosaurier påverka varandra? Dinosaurierna dog ut efter Kritaperioden då den övergick i Tertiär för ca 65 miljoner årsedan. Jesus föddes väl för 2000 år sedan?

Santhe
2009-07-25 18:26
#2

Hon kanske tänker på de kristna som tror att jorden är 6000 år gammal?

Sukram
2009-07-25 21:30
#3

#2 jo iofs så kan det vara. Fast majoriteten av kristna såväl katoliker som protestanter accepterar väl att jorden är äldre än 6000 år idag?

mimmi93
2009-07-25 21:42
#4

#2 helt korrekt!    för det är många som tror att dinosaurierna är påhittade medan andra tror att de och jesus levde på samma tid xD     jag antar att sådana här frågor får man aldrig svar på :P

Sukram
2009-07-25 21:48
#5

Dinosaurier går att följa bakåt i tiden i rakt nedstigande led då dagens fåglar anses vara närmast besläktade med dinosaurierna. Att följa Jesus släkt i tiden är desto svårare.

Det råder ingen som helst tvekan om att det inte fanns några dinosaurier för 2000 år sedan, då borde det ju rimligtvis funnits både avbildade och nedtecknade berättelser om dom efterso mdet fanns utvecklat skriftspråk då. De senaste dinosaurier man kan datera är ca 65 miljoner år gamla.

mimmi93
2009-07-26 18:12
#6

#2  saken e den bara att när Gud skapade världen så skapade han inte dinosaurierna?

enligt Biblen, inte heller av att jorden e över en Miljon år gammal, ?

tyvärr så går det här inte ihop sig, antingen e det ena sidan elr andra sidan som har sin lögn men i majoreteten så e det bekräftat att jorden e över en miljon år,.. tilloch med 65 miljoner år sen,

Annons:
Sukram
2009-07-27 18:38
#7

Jordens ålder uppskattas till 4,6 miljarder år, äldsta kända livet är ca 1- 1,5 miljarder år.

Biblen är ingen vidare bra bok i naturkunskapFlört

inisklo
2009-07-27 19:06
#8

JUU just JAA 65 miljon år gammal…det tvivlar jag på allafall…

Just sa dom i radion,att för 10 miljon år sen har Sverige haft elefanter…Skrattandeny har dom hittat en tand i Sörmland o forskat,att det var så..elefant tand.Låt mig få.. Skrattande

Ena dagen har forskana hittat nån ben som dom säger att, hör till dinosaurien o ena dagen  tar dom allt till baks o säger,att ursäkta den var skogsmus benFlört

Hej hallå hur länge kan en tand eller ben "leva"???

Till mig är det så som  att jag skulle försöker få hål i hålet???

Det är ny helt o hållet mina egna tankar o funderingar.MIN PERSONLIG ÅSIKT om…hej hallå miljoner o miljader..Hjälp…Jag tror inte alls att sånt stämmer…

Sukram
2009-07-27 21:33
#9

för 10 milj år sedan fanns väl knappt elefanter? Du har nog lagt till några nollor för mycket 10-100,000 år sedan är mer troligt.

Varför skulle inte världen vara 65 miljoner år gammal eller mer?

inisklo
2009-07-27 23:11
#10

#9 så kunde jag tänka också,men varför inte… varför just dinosaurie…juu dom sa det i radion P 4 Sörmland..jaa då sa 10 miljon…Förvånad säger jag också…men dom kommer säker o prata det igen o kanse till o med i tv..vem vet?

Det är så otroligt svårt,att förstå för människor knappast tro att det har varit nåt liv före..innan äs hur säger man… 2009.

Vem har kunnat räkna såna åra tal?65 miljoner år osv

Sukram
2009-07-27 23:38
#11

Gränsen mellan Krita och Tertiär för ca 65 miljoner årsedan brukar man sätta i samband med nedslaget från en meteorit utanför Yucatanhalvön i Mexikanska bukten. Man kan med ganska god precision datera det nedslaget då man känner till hastigheten då berg vittrar ned och kraterna idag är nedvittrad och dessutom övertäckt med sedimanet. Man kan dessutom beräkna utifrån hastigheten sediment på havsbottnar bildas hur lång tid det har tagit för den nya havsdbottnen att bildas.

Där till kan man med radiometriska beräkningar (radioaktivitet) se hur gamla geologisk lager är.

Upp till toppen
Annons: