Annons:
Etikettjesus
Läst 9860 ggr
BlackEyed97
8/12/09, 3:43 PM

Jesus var svart

Många undrar vilken hudfärg Jesus hade om vi ska ta reda på det så måste gå tillbaka till andra moseboken. Egypterna förslavar israeliterna alltså dom israliterna fångas till Afrika och sen ska vi gå till Exodus 13:17-18 dom stannar alltså nära Afrika. Och det finns INGA s.k. vita judar som är födda i Afrika utan det finns mest bara svarta. Och det betyder att dom riktiga judarna är svarta och Jesus var jude och han var svart alltså.

Annons:
OlgaMaria
8/12/09, 8:42 PM
#1

Judar ser ungefär likadana ut idag som de gjorde för 2000 år sen. Så det är bara att kolla på några judar för att förstå ungefär hur Jesus såg ut. :)

I och med att det har varit viktigt för judar att inte gifta sig med någon av en annan etnicitet så är också deras utseende sällsynt bevarat genom tiderna.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

BlackEyed97
8/12/09, 8:59 PM
#2

Nej dom som kallar sig judar ser ut som vanliga vita människor. Om man tror på att dom riktiga judarna är vita så struntar man i vad bibeln säger, dom riktiga judarna är dom svarta enligt bibeln.

Woodland
8/12/09, 10:50 PM
#3

#2

Du har en poäng i det att Jesus säkert inte var den blonde blåögde man vi ser i bilderna.  Men jag håller med #1 här.

Judarna själva har sina släkttavlor eller register och kan sina förfäder.  Och tack vare det kunde de bekräfta att Etiopien hade en judisk stam.  Dessa  återvände till Israel i "Operation Moses".  Och dessa judar är svarta, dock en minoritiet.

Så du är inne på en intressant spår här.  Vi får inte glömma att judar och araber är semiter och har Abraham till sin fader.  Emellan dem ser man en mer lik hudfärg.

Är detta med Jesus hudfärg viktigt för dig?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Camillhe
8/13/09, 12:28 AM
#4

För min del spelar det verkligen ingen roll om Jesus var vit, svart rosa eller grön. Det är helt oväsentligt för min tro. Dock kan jag tycka det är tragiskt att man avbildat Honom som "arisk" för hade han skilt sig så pass från de andra i Israel utseendemässigt, tror jag det hade blivit nämnt i Bibeln.

BlackEyed97
8/13/09, 12:53 PM
#5

#3 Om hudfärg inte var så viktigt varför inte måla han lila då?

Filosofia
8/13/09, 1:21 PM
#6

#4 Amen to that! :)

Annons:
OlgaMaria
8/13/09, 8:47 PM
#7

#0 Jag förstår inte riktigt din logik… du säger att judarna stannade nära Afrika enligt 2 Mos 13:17-18

2 Mos 13:17 När farao hade släppt folket förde Gud dem inte genom filisteernas land, fast det var den närmaste vägen. Ty Gud tänkte att folket kunde ångra sig och vända tillbaka till Egypten, när de fick se krig hota.
2 Mos 13:18 Därför lät han folket ta en omväg genom öknen åt Röda havet till. Israels barn drog upp ur Egypten beväpnade.

Vad säger detta? Vi vet av historien att det tog ett tag för hebreerna att nå Kanaans land och att inta det, men de stannade ju inte i Afrika.

Det låter på dig som att alla riktiga judar härstammar från judar som stannade i Afrika och aldrig intog Kanaan. Varför berättar inte bibeln om dessa judar? Bibeln berättar ju om de judar som inte stannade i Afrika.

Jag förstår inte hur du tänker.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

miirjam
8/16/09, 6:57 PM
#8

Ibland undrar jag, varför man bryr om sig vilka hudfärg hade han?

jag kan tänka mig att han var vit men egentligen spelar det ingen roll för han är Jesus!

Dessutom älskar jag Jesus för han gjorde saker som är så svåra, otroliga och jag kan inte tänka mig som om han var alltid generös och vänlig mot andra människor även de var elaka mot honom..
jag menar, vi människor har lätt att bli arg/få fördomar och hamnar i slagsmål med en annan eller likande.. men Jesus gjorde det inte och han gjorde allt/alla alltid rätt.
Han gjorde aldrig fel även han plågades av andra, jag är så häpnad eller inte kan förstå mig på det! Kan ni förstå detta?

Kefa
8/17/09, 8:12 PM
#9

Förstår inte heller var du får Afrika ifrån. Så här säger en kommentar;

2Mos13:18                                                                                                                            "Därför lät han folket ta en omväg genom öknen åt Röda havet till. Israels barn drog upp ur Egypten beväpnade." - Röda havet heter "Jam Suff" på hebreiska. Det betyder "Sävhavet". Troligtvis heter det Röda havet p.g.a. ett översättningsfel. I de första engelska översättningarna skrev man "Reed Sea", "Sävhavet". Men allt tyder på att de som utgick från den engelska översättningen och senare översatte Bibeln, missförstod ordet "reed", "säv", med "red", "röd". Sävhavet är inte alls rött. När man är där ser det väldigt blått ut, som alla andra hav. Sävhavet är namnet på hela havet, som inkluderar båda vikarna Suez och Akabà

Tvillingsyster
8/18/09, 10:25 PM
#10

Det finns vita, svarta och bruna judar beroende på varifrån de kommit eller är födda. Alla judar har inte gift sig bara med andra judar. T o m GT vittnar om det.

yogflame
8/21/09, 9:56 PM
#11

Jag såg ett program om judar det roliga var att i persien såg dom ut som perser (iranier) i usa ser dom ut som amerikaner. hur kan det komma sig om dom inte blandar sig? vem vet om inte några judar var kära o rymde med någon från en annan religion?

Men att han ska vara svart är alla araber svarta för att dom bor i norra afrika? nej det är dom inte. Saken är att jesus tillhörde ingen religion han motsa sig judarna och deras testament och försökte sprida sanningen.

Sen som dom skriver i evangeliet att man bara får evigt liv genom jesus är skrivet för egoistiska syften att folk ska tro att bara kristendomen kan ge dom det. Hur fick då folk evigt liv innan jesus, fick ingen det? Det kan jag tala om att många har fått i alla tider oavsett om dom tagit eemot jesus eller ej.

Jesus var universell , alla vi kommer ifrån samma källa , min far och jag är samma men min far är större än mig.  Det var vad han sa. han sa inte jag är jude eller jag är syrian.

jesus talade arameiska som syrianerna snackade men han var ej syrian bara till kroppen isåfall. För man är ej kroppen utan man är själen.  Men det förstår inte många religioner dom tror att gud kommer som profet och att alla människor är människor. men sanningen är att alla kan bli som jesus. För vi alla är  gud inom oss vi är gud likväl som jesus sa att han och våran fader är samma.

Skrev inte bibleln att gud skapade människan efter sig själv? och ändå förstår inte dom kristna detta? detta är sorgligt. Det står skrivet man ni är blinda så ni missar det.

Hannybee
8/22/09, 7:15 PM
#12

Det spelar väl inte så stor roll hur Jesus såg ut eller? Jag håller med Tarmsaft här faktiskt. Det är oviktig för min tro. Hur han ser ut får vi väl reda på i himlen! ;)

inisklo
8/28/09, 1:32 PM
#13

#12 och #4    AMEN!              Glad

Annons:
chokladfudge
9/17/09, 11:28 AM
#14

BlackEyed97: Man blir inte svart bara för att man är i afrika, hudfärgen beror på ens gener. Och faktum är att inte ens egypterna är svarta.

yogflame
9/17/09, 9:19 PM
#15

#14 nej egyptierna är ej svarta men dom är jävligt mörka, men det är väl så att vissa är vitare av egyptierna men då har dom nån släkting i tex närheten kanske på andra sidan medelhavet.

Dom har blivit uppblandade tillbaka i tiden mao.

Woodland
9/17/09, 10:43 PM
#16

Yogflame -Saken är att jesus tillhörde ingen religion han motsa sig judarna och deras testament och försökte sprida sanningen.

Bevis?

#14 nej egyptierna är ej svarta men dom är jävligt mörka,

Inte dom jag känner. . .

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

yogflame
9/17/09, 11:09 PM
#17

#16 skrev jag inte att jesus var universell ?

jesus var en yogi han spred sanningen precis som den är skriven i dom gamla vedanta skrifterna det sägs även att jesus var i indien och fick utblidning av yogier. Om det stämmer vet jag ej men mycket han sa stämmer med dom gamla skrifterna så det kan nog vara så men bevis nej det har jag inte. Jag ve bara vad som sägs varför dom satte honom på korset, men om det stämmer det vet jag inte för jag var inte där.

Du får tro på vad du vill. Jag vill inte tvinga på dig något.

jag vet en egyptier som är nästan svart men  visst finns det sen ljusa araber, det beror väl på om dom bor i norra eller södra egypten och om dom bandat sig med andra afrikaner längre söderut. Det är ju som att säga att alla indier är mörka då det finns ljusa vita indier också men då beror det på att dom har blandats. för norra indien var från början ljusa och södra mörka. För flera tusen år sedan.

marcoz
9/19/09, 6:26 PM
#18

Usch var han en neger? :/

Woodland
9/19/09, 8:39 PM
#19

#18

Vad då "Usch"?  Är du rasist?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Highness82
10/3/09, 12:55 AM
#20

Förstår mig inte på den här tråden, spelar det verkligen någon roll vilken hudfärg Jesus hade? Jag älskar honom oavsett om han är vit, svart, gul eller brun! Det viktiga för mig är vad han gjorde, inte hur han såg ut!

Annons:
Hannybee
10/3/09, 1:14 PM
#21

#20 Håller med! ;)

MissGreen
10/6/09, 1:54 AM
#22

så ni tror på den "köttsliga" jesus? att han verkligen vandrat här på jorden?

för tror man på den fysiska jesus kan ju ändå hudfärgen vara viktig ur ett jordiskt perspektiv. inte för att man ska värdera honom därefter utan för att det är intressant ändå att veta kan man tycka ibland men…..

frågan är bara hur man ska få reda på det? han har ju varit död ett tag och bibeln har ju ändrats om en del genom åren. därför kan man tycka att söka efter svaret på jesus hudfärg är ett ganska fåfängt sökande som inte leder fram till något. såvida vi inte finner hemliga bibliska dokument som bedyrar sin sanningshalt för oss att jesus var "gul".

bättre att fokusera på vad jesus sa och vad jesus gjorde och finna lugnet i hans budskap. i slutänden spelar ju ändå inte hudfärgen någon roll när vi kommit hem på riktigt. vi är ju alla guds barn.

Woodland
10/6/09, 8:45 PM
#23

Hej Miss Green!

så ni tror på den "köttsliga" jesus? att han verkligen vandrat här på jorden?

SVAR:   Ja, naturligtvist, men bibeln är förtegen om Hans utseende.

han har ju varit död ett tag och bibeln har ju ändrats om en del genom åren.

Nej. Han uppstod från de döda. Han lever. Har du bevis på att bibeln har ändrats på något väsentligt sätt?  Jag tror de teologer och bibelförskare jag känner kanske skulle vara intresserade av dina ev. uppgifter.

vi är ju alla guds barn.

Men det står inte så i bibeln.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

MissGreen
10/6/09, 10:18 PM
#24

#23 men du skrev ju att "ni" tror på den köttsliga jesus. det går ju inte att förneka att den fysiska kroppen en dag dör och förmultnar? så därför kan man ändå säga att han varit död en tid. här på jorden, ur en jordemänniskas perspektiv är han död. vi lever i en tids och rums uppfattning.

att han sedan eventuellt uppstår som en "fri ande" är ju en annan sak. eller tror du på att köttet också går vidare?

sedan skrev jag inte "att vi alla är guds barn" är hämtat ur bibeln…..

för mig är det ändå så att formuleringen stämmer eftersom jag inte gör skillnad på folk och folk, jag tror att vi har samma ursprung. därmed är vi "guds barn".

…..

jaha ja, du känner teologer och bibelforskare minsann. där ser man. intressant måste jag säga. så dom anser att bibeln är intakt i allt väsentligt och oförändrad under alla dessa tusentals år? inget har tagits bort, ändrats om?

…………..

sedan eftersom du frågar mig om bevis så bollar jag över frågan.

du skriver så tvärsäkert att han lever, har du bevis på det? instämmer bibelforskarna i det också?

………………….

jag skriver inte här ialla fall för att förneka jesus, men det finns många människor som har sin personliga syn på vem/vad han var och var han är nu. vad är rätt? finns det något rätt?

mvh.

Woodland
10/8/09, 12:25 AM
#25

# 24

Nej, vi förnekar inte den fysiska kroppens förruttnelse.

Han uppstog i en "förhärligad" kropp.  Paulus talar om den kristnes uppståndelse.  Han liknar den vid ett frö - att så en jordisk kropp och skörda (uppstå) i ett himmelsk kropp.  De kristnas hopp är uppståndelsen.

Jag skriver om vad som står i Ordet och vad vi kristna tror och har trott.  Jag kan personligen tycka och tänka mycket om saker och ting men det är inte värt mer än så.  Mina tanker osv.  Nya Testamentet drar en klar skillnad mellan världens barn och Guds barn.  Gud är allas ursprung men alla är inte Hans barn.

Det finns bibelförskare som inte tror på Gud ö.h. och ifrågesätter allt. En gruppering tolkar skriftens tillförlitlighet genom handuppräckning!  Så min mening bör inte läsas som en "carte blance" för alla.

Men för de som har en väldigt hög aktning av skriften har jag lärt mig att i de ursprungliga dokumenten finns ingen skillnad på de väsentliga punkterna. Sedan som Tarmsaft skrev i ett annat inlägg så finns det de som har gjort nya översättningar som förändrar mycket.  Men detta är ingenting nytt.

Jag håller med om att det finns många som har en personlig syn och tro på Jesus som inte alls stämmer överens med den bibliske Jesus. Det är lätt att klippa ut saker och ting som känns obehagliga när det gäller Jesus i bibeln.  I en nötskal kan man säga att det obehagliga brukar ha att göra med hur Han ser på människors synd och upproriskhet emot Gud.

Min personliga filosofi kan kanske sammanfattas så här -.  Kan jag finna belägg för vad jag håller för sant i min tror  i Ordet?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

mickep
12/4/10, 12:54 PM
#26

"Ni skall inga andra Gudar hava gemte mig" sa han väl? Hur kan ni som troende då uppgradera en av apostlarna, Jesus, till en gud??

glittertind
12/4/10, 1:05 PM
#27

Vad spelar det för roll, egentligen? Det är kärleksbudskapet vi ska lyssna till. Det är vad han säger, som är det viktiga.

Glittertind

Annons:
[marion69]
12/7/10, 1:48 AM
#28

Jesus var svart, gul, vit, brun, röd. Han är din FAR, din mor, din syster och din bror. Han är din bästa vän och din fiende. Han är allsmäktig.

Camillhe
12/7/10, 6:07 AM
#29

Nej, Jesus är Guds son, inte Fadern.

johan-ahlback
12/18/10, 12:18 AM
#30

vad är det för snack med judar och etnisk bakgrund? Judar gifter sig inte med någon med en annan tro. Judar kommer precis som alla andra av guds barn i alla färger och former.

Och jesus lär ju ha sett ut som dagens befolkning i israel, palestina och så vidare. Att säga att han var svart bara för att israeliterna varit slavar i afrika är konstigt. Så vitt jag vet så är inte egyptier så färgade att de kan kallas svarta.

Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.

Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

MadeByJohan.se

glittertind
12/18/10, 12:44 AM
#31

Det lustiga är att alla som påstår sig ha haft Kristusvisioner av något slag, upplever honom som ganska ljus, med långt, lite lockigt brunt hår…och stora mörka intensiva ögon.Flört

Glittertind

Woodland
12/18/10, 8:40 PM
#32

# 32

Inte Johannes i Uppenbarelseboken!  Glad

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

glittertind
3/5/11, 5:59 PM
#33

Nej, men det var inte den jordiska kroppen, utan den höga, andliga han såg i sin uppenbarelse… Eller så var det en manifestation av Gud själv…

Men varför är detta så viktigt?

När Jesus kommer tillbaka, kommer ändå väldigt få att känna igen honom, och definitivt inte de skriftlärde. Han kommer säkert som en fattig uteliggare med utsträckt tiggarhand och bedjande ögon. Den som är minst bland människor är störst i himmelriket… Då gäller det att visa vad man lärt sig om kärlek och medmänsklighet. Hur var det med det gyllene budet?

Jag vet att Jesus var vit i själen, och på utsidan förmodligen väldigt solbränd…

Glittertind

Woodland
3/6/11, 5:03 PM
#34

När Jesus kommer tillbaka, kommer ändå väldigt få att känna igen honom, och definitivt inte de skriftlärde. Han kommer säkert som en fattig uteliggare med utsträckt tiggarhand och bedjande ögon.

Hej Glittertind!
Jag vet inte vad du baserar dina slutsatser på  hur Jesus kommer att se ut när  Han återkommer men icognito kommer han inte att vara  Flört

Den Helige Ande har redan berättat om detta i Uppenbarelseboken kap 19:

11Sedan såg jag himlen öppen och en vit häst som stod där. Och den som satt på hästen hette Trovärdig och Sann - han är den som är rättvis när han dömer och när han strider.

12Hans ögon var som lågor, och han hade många kronor på sitt huvud. Och hans namn var skrivet på pannan, men bara han själv visste vad namnet betydde.

13Han var klädd i en mantel som doppats i blod, och hans namn är Guds ord.

14Himlens arméer, klädda i finaste vita och rena linne, följde honom på vita hästar.

15I munnen höll han ett skarpt svärd, med vilket han ska besegra folken. Han ska regera med järnhand. Och som man med vinpressen pressar saften ur druvorna, så ska han trampa sönder dem, och de ska få känna av den allsmäktige Gudens fruktansvärda vrede.

16På hans mantel står skrivet över höfterna: KUNGARS KUNG OCH HERRARS HERRE.

Och i Matteus evangelium 24 kap. verserna 23 - 27

Om någon då säger till er: 'Nu har Messias kommit. Här är han, eller där är han!  Många kommer nämligen att falskt utge sig för att vara Messias, och falska profeter kommer att framträda. De kommer att göra stora under, så att till och med Guds utvalda blir bedragna.  Kom ihåg att jag har varnat er!  Om någon alltså säger till er att Messias har kommit tillbaka och är ute i öknen, så bry er inte om att gå och se efter. Eller om man säger att han har gömt sig någonstans, så tro det inte! För precis så som blixten flammar över himlen från öster till väster, så ska det vara när Människosonen, återvänder.

Jesus sade i samma kapitel vers 30

Därefter kommer tecknet på min ankomst att visa sig på himlen, och det kommer att höras jämmer och klagorop över hela jorden. Och jordens alla folk ska se mig komma på himlens skyar med makt och härlighet.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
mickep
3/7/11, 5:05 PM
#35

Hm, tror ni inte Gud blir grinig… jag menar, den eventuelle Jesus ska ju ha varit en av änglarnas söner??  Eller om ängeln på något vis inseminerade Maria med "Guda ande".

Sa inte Gud till någon biblisk figur att " ni ska inga andra gudar hava jämte mig" ??

Enligt min mening så är alla religioner lika i botten. Kan ha funnits en Jesus, svart vit gul eller troligen gyllenbrun… Men den människan har säkert inte önskat att bli dyrkad, utan snarare en vänlig själ som var fritänkande och rebellisk mot dåtidens sätt att leva.

Woodland
3/8/11, 10:00 AM
#36

_Enligt min mening så är alla religioner lika i botten._

Ja, så tror man i New Age.   Rynkar på näsan

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

glittertind
3/8/11, 10:09 AM
#37

I grundem, ja….

Men alla hittar inte det kärleksbudskap i sina religioner som Jesus ville förmedla… Inte ens de skriftlärde i kyrkan har öpnat ögonen och öronen för att det är osjälvisk kärlek det är frågan om….

Glittertind

Woodland
3/8/11, 6:05 PM
#38

# 37

Inte ens de skriftlärde i kyrkan har öpnat ögonen och öronen för att det är osjälvisk kärlek det är frågan om.

Jasså?  Då känner du inte till kyrkans historia med  alla martyrer, mission och offergärningar osv.  Synd det, du.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

glittertind
3/8/11, 9:59 PM
#39

Jag känner till mycket mer än du kan ana….

Glittertind

Woodland
3/9/11, 7:49 PM
#40

Det är mycket möjligt . . . men är det sanningen?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

glittertind
3/9/11, 9:20 PM
#41

Jag är väldigt påläst… Men inte bokstavstroende…

Visst känner jag till matyrer och helgon, inte minst Moder Theresa, men det var inte dessa jag tänkte på , utan översitterier och kiv i olika församlingar, där så många slår sig för bröstet, och höjer sig själva till skyarna, medan de fördömer andra och skapar osämja i sin omgivning.

Jag har sett många exempel på det och tar helt avstånd från den typen av skenhelighet.

Sedan är det ett fantastiskt arbete som görs i kyrkans regi för uteliggare i vissa städer. Det värmer hjärtat, verkligen, och är en förebild för osjälvisk kärleksgärning. (Vad ni gör för en av mina minsta. det gör ni också för mig…. Det var där uteliggaren kom in i bilden.)Flört

Glittertind

Annons:
Woodland
3/10/11, 4:04 PM
#42

# 37 Tack för förtydligandet i svar # 37.

Du skrev:  Men alla hittar inte det kärleksbudskap i sina religioner som Jesus ville förmedla… Inte ens de skriftlärde i kyrkan har öpnat ögonen och öronen för att det är osjälvisk kärlek det är frågan om….Det är detta som är lite vanskligt och egentligen onåbart - osjälvisk kärlek.  Endast en kunde genomföra helt osjälviska handlingar och det var Jesus som Gudsmänniska .   Det är därför kristendom är motbjudande för många  .  Människor gillar inte Guds bedömning av deras mänskliga natur.  Det är lättare att hitta en egen väg till en sorts salighet.  Alla falska religioner och avgudadyrkan har sina grunder i det. Det står två ggr . i Ordspråksboken 14: 12 och 16:25.   Fler än en tror sig ha funnit den rätta vägen, men är ändå på väg mot döden. Den välkända "kärlekens lov" 1 Kor. 13 beskriver en kärlek som överträffar gärningarna du efterlyste. Om jag ger allt jag äger till fattiga människor, och är villig att dö i min tjänst, men inte älskar dem jag är kallad att tjäna, så kommer mitt arbete inte att ha något som helst värde. Fastän  kristna manas till kärleksgärningar och dessa anses som ett bevis för en sann omvändelse är det inte orsaken till deras frälsning.  De är ett resultat.

Förresten jag tittade in på din blogg.  Dina smycken är väldigt vackra tycker jag.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

glittertind
3/11/11, 9:00 AM
#43

Vad jag menar är att bergspredikan, och den gyllene regeln, liknelserna om, t.ex den barmhärtige samaritaen, änkans sista slant, m.fl. ju måste vara råd till oss hur vi i alla fall måste försöka att leva. Att vi sedan inte helt fixar det betyder inte att det inte är viktigt, utan att det är den fyren som måste leda oss.. .

Men detta var inte om Jesus är svart…. Så jag avslutar mina inlägg här.

PS

tack för utlåtandet av mina smycken!!!

DSGlad

Glittertind

Fantasygirl91
5/17/11, 6:37 PM
#44

#4 det spelar ingen roll för mig heller hur han ser ut. Han är endå en fin ande/ängel.

[marion69]
5/20/11, 1:35 AM
#45

Jag tror att Gud har alla regnbågens färger i sig, likväl som han har upplevt alla våra sorger, alla våra glädjen. Varför skulle Gud skilja på färger? Varför skilja på människor? Det är inte speciellt viktigt, annat än för oss människor kanske.

Om Jesus var född svart, så betyder det inte något. Färgen spelar väl ingen roll.

[marion69]
5/20/11, 1:36 AM
#46

Tycker förresten #8 uttryckte det väldigt bra :-)

verklighetenbuddhist
6/1/11, 8:47 PM
#47

jag är buddhist ändå kan lite om Herre Jesus.Kära vänner försök hitta spår till Jesus huvudfärg utan fokusera på hans innehållet.Han verker som underbart själ.Det är haramonisk att lyssna o läsa vissa hans berättelser,texter osv.Jag tro inte helt o hållet att Jesus är skaparen till världen men det kan finnas mäktiga Gudar i världen.Enligt min tror o filosofin färändrar Gudar också efter deras energin gått slut.Jag tror på nirvana som buddhist.Men jag älskar jesus.Det finns massa goda undervisiningar i bibeln också.

Tänk inte ¨på huvudfärg tänk på innhållet.

OlgaMaria
6/1/11, 10:17 PM
#48

#47 Jag är glad att du älskar Jesus. Jag tror att det är så som han sa själv, att han är Vägen, Sanningen och Livet och att ingen kan komma till Gud utom genom honom. I honom och bara i honom finns räddning.

Jesus är dessutom densamme igår, idag och i all evighet. Hans energi kan aldrig ta slut.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
verklighetenbuddhist
6/1/11, 10:31 PM
#49

jag respekterar din trom TheresiaW.Flesta religioner gör människor goda………………..tänk på hade det inte funnit något skulle vi leva upp till idag då?

OlgaMaria
6/1/11, 10:49 PM
#50

Ja, jag tror också att de flesta religioner kan göra oss till bättre människor om vi vill vara goda människor, men jag tror inte att någon annan än Jesus kan ge oss personlig relation till Gud. När jag ber vet och känner jag att han är nära, jag vet att hans ande är i mig och ger mig styrka varje dag. Han har helat mig från sjukdomar och berört mig på så starka sätt. Han talar till mig i mitt inre.

Läs gärna det här om du kan engelska:
http://www.christiananswers.net/evangelism/stories/buddhism-harboure.html

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

verklighetenbuddhist
6/1/11, 11:26 PM
#51

Det bra kära vänninna.han gör det för att du är värd,goda människa.Jag har upplevt det när jag var liten.Jag tror jag fick hjälp av honom i barndom.Det finns maktiga andar som de kan hjälpa människor.Men jag tror inte det finns inte någon som kan utelämna människornas lidandet helt och hållet.Det likasom en cancer drabbade få hjälp av läkare men kan ej botas!Det vi som måste  betalas.Om du vill du kan gå till våra sajt Tidigre liv och skapa en bilder utifrån detta.

Mår du bra,Mår du fint min kära vaninna……

[Kanintass]
6/19/11, 6:17 PM
#52

Vad spelar det för roll så länge Jesus dog och uppstod för oss? :D Hans under och mirakler blir ju inte mindre eller ogjorda oavsett vilken hudfärg vi tror/anser/vet eller vill att han har :)

verklighetenbuddhist
6/19/11, 6:55 PM
#53

Här är ni van med att bedömma människor av sin huvudfärg,samma misstag gör en och om der görs av en morkare blir helt anorlunda.Tänk på att männsikorvärdet finns i hjärtat inte på färg,Jag tycker det synd att vara en mörkhyad härrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr…………

Upp till toppen
Annons: