Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1369 ggr
[marion69]
10/12/09, 11:48 PM

Brev från din Far

Mitt barn, Jag ser din ensamhet och din oro, din skuldkänsla och dina frustrationer.

Jag ser ditt oändliga sökande efter mening. Detta måste ske för att du ska komma att till slut förstå och se allt i ett nytt ljus - då kan du höra min röst.Lyssna noga in min röst och lär dig att urskilja den från alla andra röster.

Jag älskar dig. Jag utgjöt mitt blod för att du skulle bli ren. Ge ditt liv i mina varsamma händer. Jag skapade dig precis som du är, och du är underbar i mina ögon.

Kritisera inte dig själv eller bli deprimerad för att du inte är perfekt i dina egna ögon. I mig är du övermåttan underbar och perfekt. Jag vill att du ska lita på mig, ett steg, en dag, en minut i taget. Förbli i min kraft och i min kärlek och var fri, var dig själv.

Tillåt inte andra människor att kontrollera dig. Jag ska leda dig, om du låter mig. Men var alltid medveten om min närvaro i allt du företar dig. Jag ger dig tålamod, kärlek, glädje och frid. Kom till mig med dina frågor, för jag är Herren, din herde och jag ska leda dig.

Följ bara mig! Glöm aldrig detta. Lyssna och jag ska klargöra min vilja för dig. Låt min kärlek flöda över från dig och röra vid alla du kommer i kontakt med. Oroa dig inte över dig själv - Du är Mitt ansvar.

Jag ska forma dig utan att du kommer att märka det. Du ska älska dig själv och din nästa, helt enkelt för att jag älskar dig. Se inte ned på dig själv.

Fokusera dina ögon på Mig. Jag leder, jag formar, jag skapar, men bara när du själv inte strävar.

Du är min… låt mig få glädjen att få göra dig lik Kristus. Din enda uppgift är att se på Mig, och bara Mig - aldrig till dig själv eller någon annan.

Sträva inte, men vila i min Frid. Jag vet vad som är bäst för dig och kommer att göra det för dig.

Sluta vilja vara någon och låt mig göra dig till den du verkligen är.

Min vilja är perfekt. Min kärlek är till fyllest. Jag ska förse alla dina behov.. Bara se till Mig.

Jag älskar dig

Din Far

Annons:
Upp till toppen
Annons: