Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1750 ggr
[Hukanson]
2009-11-30 13:44

En vänd omvändelse ?

Hittade en ny och hastigt spridd sajt på nätet . Den vill vara en uppväckare för sanningen och stimulera de Jesustrogna till en ny uppslutning i att söka den rätta sanna vägen .

Vad säger ni , är det för modernt ?

klicka länken  WayoftheMaster

Annons:
Woodland
2009-11-30 19:59
#1

Nej tack!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Camillhe
2009-12-01 23:03
#2

skummade bara igenom och det är väl lite för radikalt för mig men om deras mission är att hjälpa folk att lära känna Bibelns Jesus så ser jag inget fel i det. De skriver:

Our Mission and Statement of Faith

150,000 people die every 24 hours-most without the Savior. We are deeply concerned that so few Christians reach out to the lost. Statistics show that this is as low as 5%. One of the reasons for this is that many don't feel equipped. As a ministry, our sole purpose is to inspire and equip Christians-to teach them how to share the gospel simply, effectively, biblically . . . the way Jesus did. "The Way of the Master" is non-denominational. We believe and preach that the Bible is the Word of God, and that Jesus Christ is God manifest in the flesh, crucified for the sin of the world, and that He rose again on the third day. We believe and teach that salvation is by grace, through faith, and not of works.

Och so far so good, ungefär vad de flesta kristna tror.

Woodland
2009-12-02 16:48
#3

Skäms OK.  Jag ger mig!  Trodde att det var en mormon site.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Hannybee
2009-12-03 21:12
#4

Haha, det är ju han som spelade in "Left-Behind"-filmerna! Glad

Om någon vet vilka filmer det är. Han som pratar längst till höger är en av huvudpersonerna. Filmerna handlar om när jordens tid var slut och folk blev hämtade till himlen och efter de spelat in den så blev han frälst. (Tror det var så iaf.)

[marion69]
2009-12-07 10:54
#5

Det var lite för mycket dollartecken på sajten för min smak.

Upp till toppen
Annons: