Annons:
Etikettjesus
Läst 2107 ggr
Gutetjejen
11/24/09, 2:25 PM

Mitt möte med Jesus

Igår var jag på meditation och då skulle vi möte våra guider eller någon annan som vi ville kommunicera med. Jag fick möta Jesus, vi satt mittemot varandra, han i vit klädnat med törnekronan på sitt huvud och så höll han mina händer i sina och så började han prata: Din uppgift i livet är healing, det och att utvecklas andligt, glöm inte bort att du var och ännu är en ängel och så berättade han om alla mina goda egenskaper, innan han gick så gav han mig en gåva: healing, han höll om mina kinder med sina händer och kysste min panna. Den kärleken jag kände från honom går inte att beskriva, ungefär som när ärkeängeln Mikael krönte mig, denna stund var så magisk och full av vördnad från Mikael att jag fick tårar i ögonen. Han knäböjde framför mig och i den stunden så kände jag att vi är verkligen jämnlika.

När jag gick nerför trappan efter mötet med Jesus så gick Mikael bredvid mig med sin arm runt mina axlar, vet nu att Mikael är dels min huvudguide och min healingguide och att Jesus är min vägvisare.

Ville bara dela med mig av min upplevelse

Annons:
OlgaMaria
11/24/09, 3:18 PM
#1

Hej Gutetjejen. Jag har läst några av dina andra inlägg på iFokus. Har läst om hur ärkeängeln Mikael krönte dig och lite annat. Förstår att dessa upplevelser är väldigt laddade för dig och betyder väldigt mycket.

Jag måste ändå säga att jag tror inte att det var Jesus som du träffade, och inte heller ärkeängeln Mikael. Jag tror att du träffade någon som utgav sig för att vara dessa.

Bibeln ger oss en undervisning om att vi inte är änglar. Änglarna har förvisso mer kraft än oss nu, men de är egentligen underordnade oss människor. Du har inte varit en ängel och kommer inte att bli en. Du är en människa som Gud har skapat och som han älskar så otroligt mycket!

Jesus skulle inte säga att du varit en ängel för det strider mot hans ord. Hade du varit en ängel hade du alltid vetat om det. :)

Jag förstår om du kanske inte alls vill lyssna på någon som kommer med kritik mot dina upplevelser, men om du vill höra en annan uppfattning om allt detta är du verkligen välkommen att fortsätta prata här eller att skicka privata meddelanden till mig.

Bibeln varnar för uppenbarelser som verkar goda men som inte är det…

Matt 7:15 Akta er för de falska profeterna, som kommer till er klädda som får men i sitt inre är rovlystna vargar.

Matt 24:23 Om någon då säger till er: Se här är Messias, eller: Där är han, så tro det inte.
Matt 24:24 Ty falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt bedra även de utvalda.

2 Kor 11:14 Och det är inget att förvåna sig över. Satan själv gör sig lik en ljusets ängel.
2 Kor 11:15 Därför är det inte underligt att också hans tjänare uppträder som tjänare åt rättfärdigheten. Men de kommer att få det slut som de förtjänar.

Ber om beskydd för dig och att du ska få hitta rätt!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gutetjejen
11/24/09, 3:30 PM
#2

Ok, tack för ditt svar men jag är nog på fel forum för jag är inte av samma åsikt och jag tar inte alls illa upp av att du är av en annan åsikt för det är så det är och ska vara. Jag är av en annan uppfattning och det jag känner av ärkeängeln Mikael så är det honom som går bredvid mig och som jag ser och känner varje dag och jag känner mig väldigt beskyddad.

OlgaMaria
11/24/09, 4:18 PM
#3

Ok. Jag blir så ledsen för din skull. Jag har mött andra som också varit så fästa vid sina guider. Jag vet dock en man som hade en 7-årig supersöt liten flicka som guide. Men han blev kristen och då visade Gud för honom vem som verkligen hade varit hans guide och han fick se den lilla söta flickans ansikte förvandlas till en ursinnig ful demon.

Jag känner en annan kille som också har en "ljusets ängel" som guide. Det är fruktansvärt att se hur han mår sämre och sämre för varje år och inte vill pröva om han blivit förd bakom ljuset. Ändå älskar han Jesus men han kan inte välja sida eftersom Satan gör honom så förvirrad genom dessa uppenbarelser.

Skriver detta av omtanke och genuin oro för dig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gutetjejen
11/24/09, 8:12 PM
#4

Tack för din omtanke och oro men jag lägger ner detta  här hos er nu.

OlgaMaria
11/24/09, 8:47 PM
#5

Ok.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Camillhe
11/24/09, 9:02 PM
#6

Det är tråkigt att läsa om din upplevelse och jag kan lova dig att det inte var Jesus du mötte. Det tråkiga är att du själv tror det och blir lurad. Du har aldrig varit och är inte heller nu en ängel. Istället är du Guds skapelse, en avbild av Honom. Du är Hans mästerverk och kan bli fullkomlig i Honom.

Du kommer aldrig att bli lycklig när du tillåter onda andar att komma nära dig, och jag är ledsen men det är exakt vad dina syner är, demoner i falsk skepnad.

Annons:
Gutetjejen
11/24/09, 9:19 PM
#7

som sagt jag har lagt ner detta, ingen ide att ni skriver svar,

Camillhe
11/24/09, 10:11 PM
#8

jodå, du läser ju tråden:)

En sak jag undrar över när jag läste lite i dina andra inlägg på iFokus är att du skriver om att Mikael kom på besök en natt och la handen på din mage där du brukade ha ont och helade dig.

Ändå har du fortfarande ont? Funderar du inte över det? Om Gud skulle ha sänt en ängel till dig för att hela dig, varför är du då inte helad?

Sen undrar jag varför du vill vara (och tror att du är) en ängel? Vad är det som är bra med att vara en ängel? Vilka uppgifter har du som ängel då?

OM du vore en ängel finns väl ingen anledning att gå på meditationer eller lära dig Reikihealing?
"Är inte änglarna andar i helig tjänst, utsända för att tjäna dem som skall ärva frälsningen?" Hebr. 1:14

Jesus: "Ty vid uppståndelsen gifter man sig inte och blir inte bortgift, utan man är som änglarna i himlen."
Matt. 22:30

"Vad skriften lär oss är att änglarna inte har någon fast predikoverksamhet på jorden, utan det är människor som Herren har utvalt att predika, inte änglar. Änglarna kan dock komma med budskap från Gud.Vi människor har fått i uppdrag att predika evangelium om Jesus Kristus för allt skapat. (Markus 16:15, 2 Kor. 5:19,20)"

Upp till toppen
Annons: