Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1805 ggr
OlgaMaria
2009-11-24 15:29

Julinsamlingar

Det kommer en del information om särskilda insamlingar till jul numera.

Idag fick jag hem en från MedieMission/IRR-TV som verkligen tog tag i mig som jag vill dela med mig av. Det finns så många fler bra insamlingar också. Önskar verkligen att jag kunde avvara mer pengar till barn som lider.

Det handlar om barnfångar i Ryssland. Kopierar från den här sidan - Din kärlek är deras mirakel:

Enligt den ryska staten finns det ca 3-4 miljoner övergivna minderåriga i landet. De antingen bor eller tillbringar åtminstone en stor del av sin tid på gatan utan omsorg från sina föräldrar, många är hungriga och fryser.

Situationen är fruktansvärd även för de 13000-20000 barnfångar, som bor på ca 70 fångläger i Ryssland och i Centralasien. Barnen sitter inburade i omänskliga förhållanden bakom höga betongmurar och taggtråd.

Många av dem har inte ordentliga vinterskor. Det är ofta dragigt i barackerna. Maten saknar många viktiga näringsämnen. Hygienen är bristfällig.

Barnens största behov är dock kärlek. De växer upp och lever utan kärlek från sin mamma och pappa. Många barn har hamnat i en ond cirkel där de ömsom vistas på gatan, ömsom i fängelse.

Din julgåva är ett stort mirakel för något av dessa barn som lever i misär. Först och främst är det din kärlek som värmer honom eller henne - långt borta i Norden finns det någon som älskar honom eller henne, som trodde sig vara bortglömd och övergiven av alla. Din gåva ger barnen ett hopp för morgondagen.

Utöver den materiella hjälpen stöder vi även barnen i deras tillväxt till ETT BÄTTRE LIV. Det är viktigt att göra ett kontinuerligt arbete bland dem.

Tidigare år har åtminstone 27 000 barn på tiotals anstalter fått hjälp genom våra ETT BÄTTRE LIV-kampanjer.

Vi vill utmana dig att ge ETT BÄTTRE LIV åt lidande barn.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Woodland
2009-11-25 01:43
#1

Läkarmissionen har också en insamling för barnslavar i Etiopien!

Har du sett den?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
2009-11-25 11:31
#2

Nej! Skicka gärna med en länk om du kan hitta!

Vår församling stöttar Etiopien väldigt mycket så jag har ett starkt hjärta för just Etiopien också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
2009-11-26 01:00
#3

Här är länken till deras hemsida.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: