Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1750 ggr
[marion69]
12/7/09, 11:11 AM

Rykten Obama

Det väldigt många rykten just nu om att Barrack Obama skulle vara anti-krist. Vad säger ni om det?

Här är en intressant film från youtube angående det.

Annons:
[marion69]
12/7/09, 11:16 AM
#1

Och är han kristen eller muslim?

Här säger han lite fel..

Camillhe
12/7/09, 11:18 AM
#2

hmm nej det tror jag verkligen inte att han är:S

Camillhe
12/7/09, 11:32 AM
#3

Jag blir så upprörd över sånt här. Lite åt samma håll som  "bibelkoden" och alla andra som vill hävda att det finns massa dolda b udskap i Bibeln.

Om du själv provar att säga meningarna Obama sa och spelar in dom på datorn och sen spelar upp dom baklänges kommer du att märka att det stämmer ganska dåligt.

[marion69]
12/7/09, 11:45 AM
#4

Ja jag har sett filmen du pratar om. Dom här två filmerna är av annan sort. Varför tror så många amerikaner att han är anti-krist? Är det för att han var född och uppvuxen i ett muslimsk hem?

Woodland
12/7/09, 7:27 PM
#5

Håller med #3.

Det är få som tror att Obama är Antikrist.  Hans far var muslim men han uppfostrades av sin mormor och morfar som var vita - om de var kristna eller ej kan jag inte säga på rak arm men de var inte muslimer.

Fast att jag inte hade röstat på Obama, så tror jag att dessa filmklipp är politiskt motiverade.  Man kan göra precis vad som helst med film, soundtrack osv.  Det användes som skrämselpropoganda för att folk inte skulle rösta på honom.

Många Amerikaner är religiösa och insatta i en viss tolkning av Upp. bokens profesior.  Och andra är inte religiösa men har växt upp med t.ex. odjurets nummer i rockgrupper, framtidsfilmer och science fiction.  Den nya filmen 2010 är ett exempel av den framtidsnyfikenhet som florerar.

Som en predikant från CA sade - jag kan fylla en hel kyrka om jag predikar om antikrist men talar jag om  Romarbrevet kommer bara några få bänkrader att fyllas.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

johan-ahlback
12/7/09, 10:44 PM
#6

att tolka den bibeln så är samma sak som en vers i koranen. (hoppas ingen tycker att det är olämpligt att posta den här)

Koranen 9:11 - För det är skrivet att sonen av Arabien, skulle väcka en fasansfull örn. Örnens vrede skulle bli känt över hela Allahs land, och beskåda, en del av folket fasade men ännu fler jublade, för örnens vrede skulle rena Allahs land., och det blev fred.

Enligt många troende är den texten ett tecken på att låta amerikas militär inta landet och rena dem. Men varför tror inte alla på det? jo för antagligen så läser de inte koranen ord för ord. utan läser den som många av oss läser bibeln. Som en berättelse med många liknelser.

Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.

Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

MadeByJohan.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: