Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1539 ggr
[Mharya]
2009-11-27 20:19

Vad är evigheten?

Jag har länge gått och grubblat på evigheten. Vad är evigheten? Kommer allt bara en dag ta slut, eller kommer man vara i himlen i oändligheten? Finns det inget slut? Ska inte gå och tänka för mycket, för då kommer jag bli galen. Men frågan har ibland dykt upp i mitt huvud. Hur tror du?

Annons:
OlgaMaria
2009-11-27 23:11
#1

Hej Mharya! :) Jag tror som det står i Bibeln att vi kommer till himmel eller helvete efter vi dör.

Joh 3:16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.

Rom 10:9 Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst.

Himlen är för evigt och där får vi vara med Gud som har skapat oss till sin avbild och alltid älskat oss.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ho0mii3z
2009-11-28 01:34
#2

Oj va duktig du var på bibel citat ;)

Jag tror att vi kommer till en himmel där vi alla kommer träffas igen, Men hur himlen sen ser ut har jag ingen aning om.

Om man lever ett normalt "jordeliv" i himlen vet jag inte heller om jag tror. Vi vill ju så gärna tro att allt har en början och ett slut men bibeln hävdar att när vi dör får vi komma tillbaka till paradiset vi engång vart nedsända ifrån.

Sen tror jag att eftersom gud är alsmäktig vet han vad vi innerst inne vill och han kommer nog gå utifrån det sen. Vill vi avsluta allt och sedan sova i mörker kommer han nog lyssna till det.

Gud är god och han lyssnar till våra innersta Önskningar.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Camillhe
2009-11-28 04:40
#3

Mharya:

Nej jag tror inte det finns ngt slut, framförallt för att jag inte tror begreppet tid existerar i evigheten. Det är stora tankar, svåra att greppa. Hur vi lever där vet vi inte så mkt om mer än att vi som valt Jesus kommer att få leva med Honom.

#2 Du skriver:

"men bibeln hävdar att när vi dör får vi komma tillbaka till paradiset vi engång vart nedsända ifrån"

Var står det att vi var nersända från Paradiset?

ho0mii3z
2009-11-28 04:41
#4

jag gick en bibel kurs i ljusets kyrka och de var förklaringen jag fick av prästen! att vi kom ner till jorden p.g.a människornas svek och att vi en dag ska få återvända till paradiset i himelen efter domens dag!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Camillhe
2009-11-28 05:03
#5

Jag tycker du ska kontrollera det med vad Bibeln säger:)

ho0mii3z
2009-11-28 05:09
#6

men om man tänker.. vad är himlen? jo en utlåvad plats där vi ska få ro och må bra.. = paradiset.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
Camillhe
2009-11-28 05:14
#7

Du skriver vi kom ner till jorden från paradiset. Menar du att du innan du föddes på jorden levde i paradiset?

ho0mii3z
2009-11-28 05:24
#8

Nej att Eva och adam vart förvisade från paradiset ner till jordelivet, Och att vi ( min generation) föds med synden, Så vi ska leva med den heliga anden i oss för att sedan vid dommens dag få uter vända till Paradiset och leva lyckliga. Jorde livet är tufft

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

OlgaMaria
2009-11-28 10:22
#9

#8 Hej. Det stämmer väl ganska bra.. Edens lustgård var som ett Paradis, men enligt Bibeln var det en plats på jorden. När Adam och Eva syndade så kunde de inte vara kvar hos Gud i Edens lustgård och sen dess har vi levt åtskiljda från Gud. Bara Jesus kan återförena oss med Gud. Och då får vi komma till himlen, paradiset, när vi dör. Men det är inte samma som Edens lustgård, men det är gemenskapen med Gud som är det väsentliga. Adam och Eva förlorade gemenskapen med Gud, och vi kan vinna den genom Jesus Kristus.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: