Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 2983 ggr
Crest
12/7/09, 5:08 PM

Kristen?

Kul att se bara vilken kyrka som de flesta tillhör är på JesusIFokus :).

Skriv gärna lite om när ni blev kristna, om ni har varit med i olika kyrkor etc.

Annons:
Crest
12/8/09, 6:53 PM
#1

Förlåt, jude ska självklart inte vara med, bara jag som inte kunde tänka igår ^^

mariech
12/17/09, 4:05 PM
#2

Hej!

Jag har tillhört statskyrkan sedan jag var ung, utan att vara aktiv, fann pingstkyrkan i somras, blev pånyttfödd. Det bästa jag varit med om. Underbart att vara kristen:)

NaimaG
12/23/09, 9:49 PM
#3

Jag har varit kristen sedan födsel. Är komfimerad, har varit komfirmationsledare, jobbat på en kyrka, sjungit i kyrkokör och är än idag aktiv med att gå dit varje Söndag, utföra bibelstudier och dyligt. Jag är en person som följer bibeln punkt för pricka inom alla områden utom uppoffringar såklart. Har även deltagit i ett antal olika Jehovas sammanhang och kan hända att jag än idag går på något men är annars protestantisk och tillhör svenska kyrkan.

Tvillingsyster
1/2/10, 9:29 PM
#4

Blev pånyttfödd när jag var 18 år….

Margareta
5/17/10, 10:45 PM
#5

Det borde vara flera som vill svara på den här tråden.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Flirr
5/17/10, 10:57 PM
#6

Jag är med i pingstkyrkan och har varit det sedan jag var typ 6-7 år, trivs jättebra där Glad Är också barndöpt och konfirmerad i Svenska kyrkan men går aldrig där eftersom den som finns där jag bor är väldigt tråkig…

Annons:
Margareta
5/18/10, 1:14 AM
#7

Min favorit i Svenska kyrkan är S:a Clara inne i centrala Stockholm - där finns det jag står för. Tyvärr bor vi så långt ifrån att det bara blir enstaka besök.

Jag har mina rötter i EFS - men känner mig även rotad i Svenska kyrkan.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Miza
5/18/10, 9:18 AM
#8

Jag bryckar gå i finska gudtjänsten i Carolinkyrkan här i Borås som är luthersk kyrka.

När jag blev kristen är en del av min hemlighet =)

BattleBitch
5/18/10, 1:00 PM
#9

Annat - Jehovas Vittne  Glad

Crest
5/18/10, 5:09 PM
#10

#9

Oj, glömde det Tyst. Tror att jag skulle skriva det, men så blev det jude istället, haha Oskyldig

Santhe
5/18/10, 5:30 PM
#11

Svenska missionskyrkan, som nu håller på att bilda en ny kyrka tillsammans med metodisterna och baptisterna. Spännande!

Jojaton
5/18/10, 6:01 PM
#12

Medlem i Svenska Kyrkan sen födseln, men nu har jag även börjat gå på ELM-möten.

Johanna - Instagram

Highness82
5/18/10, 10:21 PM
#13

Annat - Baptist!

Annons:
SLennartsson
5/20/10, 12:53 AM
#14

Jag är inte kristen.
Är konfirmerad dock.

[YlvaP]
7/8/10, 8:41 PM
#15

Ja nånting är jag med men jag kommer inte exakt ihåg vilken jag är med i enligt folkbokföringen men jag tror att det är luthers evangeliet. Ja jag kan inget om sånt.

Camillhe
7/8/10, 9:40 PM
#16

Om du inte aktivt gått med i ngn frikyrka men är döpt och konfirmerad är du medlem i Svenska Kyrkan. (Om du inte begärt utträde)

I Sverige är nästan alla kyrkor protestanter (undantag katolska kyrkor tex).

Martin Luther var en av dom som drog igång protestantismen men han har inget eget evangelium:)

[YlvaP]
7/8/10, 11:41 PM
#17

Tyvärr så bor jag inte i Sverige utan på Åland och jag tror att det var så som jag skrev. Tyckte det verkade konstigt när jag läste om det. Har inte begärt utträde. Dock konfirmerades jag i Sverige då jag är född och uppvuxen där.

viktoria91
7/19/10, 8:35 PM
#18

Kristen är jag då jag är döpt och tvingad till konformation med troende är jag inte ett dugg. Tror på reinkarnation.

Tvillingsyster
7/25/10, 5:42 PM
#19

Jag är kristen av egen fri vilja!

johan-ahlback
8/13/10, 2:43 PM
#20

Jag är uppvuxen med en mamma som har en buddistisk tro och en pappa med ny familj som är jehovas vittnen.

Jag själv var ateist ända fram tills konfirmationen i svenska kyrkan. helt plötsligt föll bitarna på plats och mitt stökiga beteende var borta.

så nu är jag aktiv inom svenska kyrkan och hjälper till me konfirmationer och annat som berör ungdoimmar i svenska kyrkan i min stad.

Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.

Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

MadeByJohan.se

Annons:
Mountain
8/24/10, 11:21 PM
#21

Själv är jag ateist men hjälper ändå till som ledare i Svenska kyrkan.

Bästa hälsningar,
Per Lööv
- Zerosite.se

Medarbetare på Hemsidor ifokus

Emmyjane
8/25/10, 10:34 PM
#22

Född kristen prontestant och kvar av frivilja och gamal vana.

teddykaniner
4/13/11, 6:10 PM
#23

Född som evangelisk-luthersk och är fortfarande det och är konfirmerad.

Med vänlig hälsning,
Jenny

[bebsen]
4/14/11, 4:58 PM
#24

Mitt liv troende som barn, tidig tonårsperiod. Kristen igen -93.

varit med i i pingstkyrka,missionskyrkan,sve kyrkan ut o in.

Förra året föllbitarna på plats o det blev pingst. å där kommer jag bli kvar.Är kvar i sv.kyrkan med en vis tveksamhet

nighwolf435-2
4/21/11, 9:39 PM
#25

Katolik har varit protestant och gick i svenska kyrkan men efter jag prata med en katolsk präst sen såg jag ljuset

moeder
4/24/11, 5:07 PM
#26

Samma som #25!

[marion69]
5/1/11, 9:46 AM
#27

1987. Barndöpt, konfirmerad och vuxendöpt. Varit med i pingstkyrkan, men har gått ur. Går inte i kyrkan mkt längre, men min tro har jag kvar.

Annons:
Maggie89
5/1/11, 10:21 PM
#28

Är med i Svenska kyrkan (konfirmerad) men förlovad med katolik och nog katolik i hjärtat. Har varit troende och aktiv i lite mer än ett år… och har aldrig varit lyckligare eller fridsammare!

Upp till toppen
Annons: