Annons:
Etikettinspiration
Läst 3247 ggr
Emmyjane
2/13/10, 9:36 AM

Manna

I dag den13/2 fick jag ps 119:1

De son  ägnar sig ått manna får gjärna skriva sitt dagliga manna eller komentera mitt.

Ska fundera lite på det under dagen. Få se vad det ger.

Guds frid och en härlig dag till er alla!!

Annons:
Camillhe
2/13/10, 1:44 PM
#1

Vi hade en tråd med manna online, den blev nog ganska lång så det kan ju vara bra med en ny, men man kanske kunde länka till "onlinemannan*".

Jag tycker det vore trevligt om man skrev ut bibelordet man får:)

Emmyjane
2/13/10, 4:54 PM
#2

Jag säger det så allla ve,t jag har Bibel2000 men det kanske märks.

Då ska vui se vad det står i psaltaren:Lycklig den vars liv är fläckfritt, den som följer Herrens lag.

Emmyjane
2/14/10, 3:14 PM
#3

Den 14/2 tog jag Ps. 126:5

De som sår under tårar skall skörda med jubel.

Lite av detta togs faktiskt upp i den predikan jag lyssnade på i dag.

Annars är väl rubriken passande: Kärlekens väg på Alla hjärtans dag.

Jag känner mig lite extra glad för mitt hjärta funkar än i dag efter 33 år, jag föddes med hjärtfel.

Guds frid och må er Dag fyllas med kärlek.

Emmyjane
2/16/10, 11:13 AM
#4

16/2 Joh 6:37

Sanerligen säger jag er den som tror på mig ska ha evigt liv.

[marion69]
2/17/10, 12:13 PM
#5

[http://www.mannakorn.se/](Dagens mannakorn)

Dra dagens mannakorn :-)

inisklo
2/25/10, 5:40 PM
#6

Jag uppmanar er att

älska varandra lika mycke

som jag har älskat er.

Joh.15:12

Annons:
inisklo
2/26/10, 8:01 AM
#7

Rena er och var heliga,

för jag är Herren,er Gud.

3 Mos 20:7

inisklo
2/27/10, 8:29 AM
#8

   Kära vänner,låt oss visa

   varandra kärlek, för kärleken

   kommer från Gud.

   1 Joh.4:7

inisklo
2/27/10, 8:40 AM
#9

Glad…#3…läste på nytt allt o som poletten skulle har ramlat ner just i dag…Härligt…Emmyjane…Va glad jag blev…Ditt hjärta tycks slå mjukt o fint..till alla oss här.Det känner jag allafall.

Vill ge en jätte stor KRAM till dig önskan,att ditt hjärta kommer,att  slå mjukt o fint måååååååååååååååånga år till.Glad

Emmyjane
2/27/10, 9:59 PM
#10

Tack!!#9

Jag har kommit från manna skrivandet men inte tagadet tar en varje morgon och kväll, har bara glömt att redovisa dem.

inisklo
2/28/10, 1:17 AM
#11

Tungan ute…sånt händer..så var det för..förs är typ "alla"med, sen ett par ,sen knappast nån.Jag menar ny såna som var aktiva.

Jag försökte få lite liv i o skriva olika saker,men…..

Jag har inte orkat eller haft lust,för jag tyckte,att det var meningslöst,att försöka,att vi skulle ha allt här i sajten som gör livet lite lättare osv.för oss alla.Vanliga vardags saker..

Nå det finns så många olika saker i fokus,att alla hittar säker sitt,men det har varit roligt om man kunde hitta det mesta här hos Jesus i fokus..

Det var mer min önske dröm,att slippa leta ront..o surra ront..men det gör inget ny..jag gör det gärna..för att må bra.

Jag trodde ibörjan,att jag kom hem till mitt  anligt hem..men…

Nå jag ska inte klaga..det är inte mäningen.I dag är allt så där ok.

Vi "hörs"..

Jag lovar trots allt det är nåt här också…jag kom tillbaks o har fått uppleva glädjen av,att "träffa"gamla bekanta hmyyy….Alltid nåt

Fri…….

Emmyjane
2/28/10, 7:07 PM
#12

i dag 28/2 Efesiebrevet 1:4

Jag har ingen bibel vid datorn och dåligt minne.

Men det handlar om att gud har valt oss innan vi är fysiska människor att vi ska vara han glädje ämnen för att han valt oss och vi väljer honom.

Kan väl vara trevligt att tänka på om man en dag känner sig nere och meningslös,Vår Herre har en plan med oss och har valt oss att vara hans djuveler.

[KinaSylejmani]
2/28/10, 7:09 PM
#13

Barmhärtig och nådig är HERREN, sen till vrede och stor i nåd. Han går inte ständigt till rätta och vredgas inte för evigt. Han handlar inte med oss efter våra synder och lönar oss inte efter våra missgärningar. Ty så hög som himlen är över jorden, så väldig är hans nåd över dem som fruktar honom. Så långt som öster är från väster låter han våra överträdelser vara från oss.

Psaltaren 103:8 - 12.

Annons:
inisklo
3/1/10, 8:01 AM
#14

#12 …..så tror jag också,att HAN har en plan osv…..men jag är så ivrig o tycker,att jag tramppar på många sätt i samma ställen o vänta o väntar o väntar…suck..suck…

Saknar just sånt här…lite vardaglika"prat"att man kunde lätta sitt hjärta o få veta andras åsit osv o få tröst o ge tröst …jaa..jaa..Ursäkta det var väll MANNA tråd

Gud är kärlek,och den som lever i kärleken

lever med Gud,och Gud lever i honom.

1 Joh.4:16

#13…..Glad…..OOOOO va trevligt,att DU kunde komma hit

också…..Flört Har saknat DIG!

Emmyjane
3/1/10, 3:50 PM
#15

#14 Hela ditt liv är hans plan, så han gläds väl över dig och dina val. Han gav oss ju fri vilja, han gillar bäst när vi tror på han och lever våra liv till vårt fullaste.

Gläd dig i Herren, sannerligen säger jag dig gläd dig

minns ej var det är ifrå. troligen gal el. ef.

Vardagen ska man inte rynka på näsan åt.

inisklo
3/2/10, 7:30 AM
#16

…#1Glad Frit fram…eller vill du inte skriva bara,att inte vi argumentera här såååååååå alla texter???Flört…jag nu igenOskyldigo mina.. synpunkter.Tyck du inte det är  nåt till dig.???  jag har säker tolkat fel…igen. ( #1)Rynkar på näsanDu vet ,att det är inte elak menat..jag är bara sån enkel skor nötare…med mina frågor osv…

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"PRISAD VARE HERREN,

ISRAELS GUD,

FÖR HAN HAR

KOMMIT FÖR ATT BESÖKA SITT FOLK,

OCH HAN HAR BEFRIAT DET."

LUK. 1:68

Emmyjane
3/2/10, 11:49 AM
#17

#16 Nu hänger jag inte med, vad vill du säga?

Jag startade manna linjen för jag ville dela med mig av dagliga bibeltexter. Att man sen vill diskutera dem är väl bara bra.

Förlåt om jag missförstått nån.

inisklo
3/2/10, 12:42 PM
#18

Förvånad………men snälla vän…Jag skrev till Tarmsaft,att hon kan skriva här också om hon vill..sån uppfatning görde jag av hennes #1

Förlåt mig…Gråter..jag bli bara så ledsen här"hem sajten" känner inte här,att jag hör hemma här.Allt blir bara fel…hur jag än "säger"

Ena sajten gråter jag för alla är så goa o tar hänsyn om varandra..här gråter jag för inte är det nån som äns har frågat hur jag mår..då när jag skrivit till tråden om förbön osv…Det är mitt fel att jag inte har fatta rätt var den här sajten är.

Här är jag så vilsen o ensam,,att jag knappast känner,att Gud älskar mig o  är med mig.Just nu känns det så alla mina vänner…dom "ser "jag inte här heller…Men jag ville komma tillbaks efter "tysnad" Jag väntade inte röda mattan…Men nåntig typ hej…väkommen igen eller…äs det gör det samma.

Snälla Emmyjane jag be dig försök förstå mig.GråterGråterGråter

Hur som helst jag kommer igen…..besök

Emmyjane
3/2/10, 1:18 PM
#19

Tack du förstår jag bättre. Jag visste att du pratade med #1 tarmsaft, men jag förstod inte riktigt vad du ville med ditt medelande i #16.

Jag gillar dig och jag är ny.

Hoppas att du ska trivas här och inte försvinna.

Jag ber gärna för dig men jag har inte läst i förbönstråden så jag vet inte vad du vill ha förbön för mer än det du utrycker i denna tråd.

Kram

Emmyjane
3/2/10, 8:44 PM
#20

HERRE, hör min bön, låt mitt rop komma inför dig! Dölj inte ditt ansikte för mig när jag är i nöd! Vänd ditt öra till mig, skynda dig att svara när jag ropar Psaltaren 102:2 - 3

Annons:
[KinaSylejmani]
3/5/10, 12:02 PM
#21

Då sade han till mig: Detta är HERRENS ord till Serubbabel: Inte genom styrka, inte genom kraft, utan genom min Ande, säger HERREN Sebaot.

Sakarja 4:6

[KinaSylejmani]
3/5/10, 2:49 PM
#22

En natt sade Herren i en syn till Paulus: "Var inte rädd, utan tala och tig inte! Jag är med dig, och ingen skall angripa dig och göra dig något ont, ty jag har mycket folk här i staden." Apostlagärningarna 18:9 - 10.

[KinaSylejmani]
3/5/10, 2:49 PM
#23

Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också.

 Matteus 6:33

Emmyjane
3/6/10, 11:17 PM
#24

Se alltså noga till hur ni lever, att ni inte lever som ovisa människor utan som visa. Ta väl vara på varje tillfälle, ty dagarna är onda. Var därför inte oförståndiga utan förstå vad som är Herrens vilja. Efesierbrevet 5:15 - 17

[KinaSylejmani]
3/7/10, 11:05 PM
#25

Ty det är Guds vilja att ni genom att göra gott skall tysta munnen på oförståndiga och okunniga människor. Ni är fria, men använd inte friheten som täckmantel för att göra det onda utan för att tjäna Gud. Visa aktning för alla, älska bröderna, frukta Gud och vörda kejsaren.

1 Petrusbrevet 2:15 - 17

[KinaSylejmani]
3/8/10, 8:36 PM
#26

Som hjorten trängtar efter vattenbäckar, så längtar min själ efter dig, o Gud Min själ törstar efter Gud, efter den levande Guden. När får jag komma och träda fram inför Guds ansikte?

 Psaltaren 42:2 - 3

[KinaSylejmani]
3/10/10, 12:17 AM
#27

Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor så skall jag ge er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.

Matteus 11:28 - 30

Annons:
[KinaSylejmani]
3/10/10, 11:26 PM
#28

Och nu Israel, vad begär HERREN, din Gud, av dig annat än att du fruktar HERREN, din Gud, att du vandrar på alla hans vägar, att du älskar honom och att du tjänar HERREN, din Gud, av hela ditt hjärta och av hela din själ, så att du håller HERRENS bud och hans stadgar, som jag i dag ger dig för att det skall gå dig väl.

5 Moseboken 10:12 - 13.

[KinaSylejmani]
3/14/10, 11:36 PM
#29

Min sköld är hos Gud, han frälsar de rättsinniga.

Psaltaren 7:11

Emmyjane
5/10/10, 2:22 AM
#30

Vill bara berätta nått små sött.

Jag läser tre manna om kvällen, ett förstämplat som man sklipper leta upp och två som man får leta själv. Igår kväll fick jag Matteus 28:22 nått, som handlar om att gå ut och gör alla till lärjungar. Minns att jag funderade vad det handlade om, kanske ett rakt svar på nånn bön jag tjötat om förr. I dag var jag gudtjänstvärd på konfirmationen och då läser de det stycket. Då kändes det som en liten fingervisning från ovan som sa vad var det jag sa.

Har inte helt koll på vad exakt det vill säga mig mer än att jag ska hållafast vid mitt kall, som justt nu ligger i vila. Men en Diakon tjänar väl mer än predikar och gör lärjungar?

[KinaSylejmani]
5/19/10, 1:42 AM
#31

Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."

Johannes 14:6

[KinaSylejmani]
10/14/10, 12:06 AM
#32

Förtrösta på HERREN av hela ditt hjärta, förlita dig inte på ditt förstånd. Räkna med honom på alla dina vägar, så skall han göra dina stigar jämna.

Ordspråksboken 3:5 - 6

inisklo
10/26/10, 3:55 PM
#33

Oroa er alltså inte för morgondagen.Även den kommer Gud att ta hand om.

Matt 6:34

inisklo
11/2/10, 2:50 PM
#34

Så skall Guds frid,som övergår alltförstånde,bevara edra hjärtan och edra tankar i Kristus Jesus

 Fil 4:7

Annons:
Emmyjane
4/8/11, 11:26 PM
#35

Men Petrus och Johannes svarade dem: "Döm själva om det är rätt inför Gud att lyda er och inte Gud? Vi för vår del kan inte tiga med vad vi har sett och hört." Apostlagärningarna 4:19 - 20 Spännande med texter utanför sin kontext. Här kan man inte riktigt säga att man vet vad det handlar om om man inte läser den i sin helhet.

Upp till toppen
Annons: