Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2317 ggr
Kalendula
2010-03-31 00:30

Obesvarad kärlek

Jag är så förälskad i min killkompis *suckar* 

Det är svårt och tungt att inte få sin kärlek besvarad på det sättet man önskar. Det är också svårt och trixigt att bara vara vän med killkompisen som jag är förälskad i, som jag tycker om på alla möjliga sätt och vis. 

Varje gång vi ses gör det ont i mig av längtan och jag vill inget hellre än att bevara vår vänskap, den har ju blivit så djup. Men, jag hade också kunnat ge mig hän honom, men han är inte killen i mitt liv som han vill att jag ska ge mig hän till.

Min själ trånar och längtar efter en viss form av beröring, tyvärr är han inte den personen i mitt liv som varken kan eller vill ge mig det som jag i många år har varit i så stort behov av.

För mig är han under ytan en eldig och passionerad man med en stark vilja. Han är snygg och sensuell. Hans ögon drunknar jag i. Jag står inte ut längre med tanken att inte få lov att ta i honom, men jag respekterar det och försöker verkligen allt vad jag kan för att INTE ta i honom.

Han har bestämt dig för att inte gå in i ett förhållande just nu, och han är dukig på att Disciplinera sig vad gäller den biten.

Hur ska jag någonsin kunna uttrycka min kärlek till honom på rätt sätt, på vilket sätt kan jag någonsin nå fram till honom med den? Han har kommit att bli ett av mitt allt, på vilket sätt kan jag någonsin få honom att förstå…?

Jag fixar inte att träffa min bästa vän när jag är förälskad i honom. Och jag vågar inte säga det till honom heller…

Jesus, jag ber om en väg, vilken somhelst, för jag mår inte alls bra av det här.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Annons:
Camillhe
2010-03-31 02:03
#1

Herre, Tack för att du ser Kalendulas problem, finns bredvid henne och hjälper henne komma vidare. Jag ber att Du ska visa henne vad som är Din vilja och leda henne på Din väg.

I Jesu namn, Amen

OlgaMaria
2010-03-31 12:44
#2

Jag tror att du ska berätta för honom precis hur du känner, försök att inte vara så känslosam dock, utan berätta bara rakt upp och ner så gott du kan att du är kär i honom och att du inte orkar träffa honom som vän längre. Ärlighet brukar ha en förmåga att skapa det som är nödvändigt i en relation, fast man inte alltid vet innan vad det är. Om du inte kommer kunna träffa honom framöver tror jag att du kommer må mycket bättre i efterhand om du sa som det var, och han behöver ju också få veta varför han förlorar en vän. Jesus, jag ber att du ska leda Kalendula på dina rätta vägar och hjälpa henne i den här svåra situationen. Amen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: