Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2239 ggr
bluemary
2010-03-25 03:49

Diskussion med Jehovas

Jag Brukar Inte ge mig in i diskussioner med Jehovas
Då vi har så Olika uppfattningar. Och Då är det Bättre
Att lata bli.
Men en gång Så började vi Diskutera och jag fick hela
Tiden bibelcitat till svar.
Jag bad Då Om att Få direkta svar istället, utan bibeln
men då blev det lite värre.

Jag frågade Då Vad som händer med de Som Inte
tror. Då fick till svar Att ALLA har en chans Att ta emot
Hans budskap, även om man så "bor i djungeln".

Vid förfrågan om vad som händer med de Som Inte
tror så fick jag till svar Att Gud kommer Att döda dom.

Är det Jehovas uppfattning? Jag frågar förstås i all
vänlighet.Glad

Om mitt inlägg ser konstigt ut så har jag datafel
då orden hela tiden slår över till något annat och
det blir andra bokstäver. Ibland ser det bra ut för
andra, men inte för mig.

Annons:
BattleBitch
2010-03-25 11:56
#1

Nej, nej, nej det är det absolut inte!

Vi tror att Gud ser till allas hjärtan, som tur är Flört

vinteralvan
2010-03-26 11:29
#2

De gånger jag har pratat med JV så har jag också fått det svaret. Dom människor som inte tillhör JV kommer att dö. Det räcker inte med att tro, man måste vara döpt i en JV församling.

BattleBitch
2010-03-26 11:39
#3

#2

Vad synd att höra, för det är inte så vi tror.

Dom som blir erbjudna kunskapen från Guds ord och tackar nej, dom har självklart gjort sitt val. Men dom som aldrig får höra Guds budskap är det Gud som dömer uterfter deras hjärta Glad

bluemary
2010-03-26 19:10
#4

Jag reagerar på ordet dömer, att Gud dömer.

Jag vill inte på något sätt låta hätsk, hårda passar absolut
inte på detta forum.

Men för mig så är Gud Kärlek. Han dömer aldrig. Trots allt
som står i Bibeln att Gud har gjort. Inte har han dödat sina
barn som det står en del om.

Det är bl a därför jag inte tror på att den är till 100% sann.
Det står så mycket om Gud Fader som jag aldrig tror att han
skulle göra.

I all vänlighet !Glad

Camillhe
2010-03-26 23:04
#5

Hur lär du känna den gud som du tror på?

Woodland
2010-03-27 14:16
#6

# 6

Min kommentar i # 2      här.

Glad

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[Sharp]
2010-03-29 00:29
#7

Jag ska inte dra alla över en kam nu.
Men de Jehovas vittnen jag varit med om har velat tränga in sig i mitt hem och gett mig olika broschyrer. Där det står typ att man kommer att dö om man inte tror i princip, iallafall om man läser genom raderna. Flört

Kände dock en tjej som hade föräldrar som var det och var det själv. Superschysst var hon! Och jag undrade en del om hennes religion. Fick många svar. :)

asvensso
2010-04-08 17:20
#8

#7 Haller med, inga trevliga och fina upplevelser av JV, standigt ringande pa dorren med broschyrer och hogtidligt massande om jordens undergang och alla syndare…Fralsningsarmen gillar jag skarpt daremopt. Kristna budskapet omsatt i handling!

Camillhe
2010-04-08 22:03
#9

Samtidigt tycker jag vi ska tänka på att det är ganska synd om dom då dom måste "knacka dörr". Jag tycker inte att man bör klandra individen utan organisationen.

BattleBitch
2010-04-12 00:39
#10

#9

Alla sanna kristna följer Jesu fotspår och går från hus till hus och predikar.

Apostlagärningarna10:42 Han gav oss också order om att predika för folket och att grundligt vittna om att han är den som av Gud har blivit bestämd till att vara domare över de levande och de döda.

Matteus28:19-20 Gå därför och gör lärjungar av människor av alla nationerna, döp dem i Faderns och Sonens och den heliga andens namn 20 och lär dem att hålla allt som jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill avslutningen på tingens ordning."

Lukas8:1 Kort därefter gav han sig ut på en färd från stad till stad och från by till by och predikade och förkunnade de goda nyheterna om Guds kungarike. Och de tolv var med honom,

2Timoteus 4:2 predika ordet, håll enträget på med det i gynnsam tid, i ogynnsam tid, tillrättavisa, förebrå, förmana, med allt tålamod och all undervisningskonst.

asvensso
2010-04-12 16:19
#11

Asvensso 1:1 - JV ska sluta knacka om och om igen pa minn dorr ty det stor min husfrid.

Camillhe
2010-04-12 23:37
#12

Idag ringde JV hem till mig:O Det var första gången men antar att eftersom dom inte kan komma in i vårt hus så kanske de satsar på att ringa runt istället för att knacka dörr.

Det var ett ganska trevligt samtal men det gör ont inuti att prata med en varm fin person som är så vilseledd. Dock så märkte jag att det fanns en del saker vi pratade om som hon faktiskt inte kunde svara på och man märkte att hon blev lite fundersam. så jag hoppas och ber att hon ska titta vidare på det vi pratade om, utan Vakttornets glasögon och att Gud ska nå henne.

Woodland
2010-04-13 00:16
#13

# 12

att Gud ska nå henne.

Ja, det hoppas jag också.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
OlgaMaria
2010-04-13 10:06
#14

#12 Spännande. Kanske ringer hon tillbaka med ett "svar". :) Om du vill kan du ju bjuda hem henne isåfall ifall du skulle vilja fortsätta diskutera.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: