Annons:
Etikettinspiration
Läst 5437 ggr
[Dandelion1000]
4/20/10, 12:08 AM

OT Dop text.

Har letat och letat i bibeln efter en bra visdomstext till min systerdotter som ska döpas snart, men hittar ingenting.

Vill skriva texten på ett kort jag gjort själv.

Är det någon som kan hjälpa mig med en bra text/mening/ord.

Kram Kamilla

Annons:
Camillhe
4/20/10, 4:50 PM
#1

Det är ju väldigt svårt eftersom en sån text ska vara personligt menad från just dig. Ordspråksboken, psaltaren kan du kanske hitta ngt i:)

[Dandelion1000]
4/20/10, 5:14 PM
#2

#1, får helt enkelt fortsätta leta :)

OlgaMaria
4/21/10, 5:15 PM
#3

Ska texten handla om dopet eller något annat? Vad vill du säga med texten? :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Dandelion1000]
4/21/10, 7:19 PM
#4

Jag har tänkt mig att texten skulle vara en liten "vägledning" genom livet. Eller en text som handlar om små bebisar och deras liv.

OlgaMaria
4/21/10, 11:34 PM
#5

Matt 19:14
Då sade Jesus: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! Ty himmelriket tillhör sådana."

:)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Vappu
4/28/10, 4:29 PM
#6

Jag kommer ej nu med någon doptext. Men kan det här vara möjligt att göra en fråga som går på sidan om ämnet? Denhär tråden är ju igång nu i april 2010.

På många trådar jag tagit opp i Jesus-sajten så finns ett par rutor nedåt ( även i denna OT Dop Text ) en videosnutt som skriar till då man scrollar neråt till följande kommentarer.  Ibland ryser jag till då jag överraskas av "skriket",

Texten där är: " Oletko vampyyri ? Tee Testi "  i översättning: är du en vampyr ?  Gör ett test.

Det har jag inte testat så jag kan ej säga mera om innehållet men tycker detta inte passar in t,ex, här om doptexter. Samma finns i bl.a.  " En liten tanke om Jesus", "Förbön kontra healing", "Vet vi vad Gud vill", " Förena religioner". 

Såg att dethär vampyrfenomenet florerade under 2008, men tycks ännu finnas med.  Visst har jag läst andra trådar där det inte finns.

Men olustig, t.o.m skrämmande då man intet ont anande begrundar texter som skrivits och så ylar det till.

Jag ställer frågan om inte t.ex Margareta kunde ha fullmakt att radera bort vampyrerna ?

Vappu

Annons:
OlgaMaria
4/28/10, 5:21 PM
#7

#6 Det var lustigt. Jag känner inte igen den reklamen… ser den inte någonstans. Det måste vara lite olika vilken reklam som dyker upp, men jag har aldrig stött på något i den stilen… :-o

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Camillhe
4/28/10, 9:30 PM
#8

Har heller aldrig sett den men jag använder ad block. Sajtvärden kan rapportera reklam till i fokus teamet om den anses stötande mot sajtens inriktning. (Tex på råttor och möss i fokus dök det upp reklam i trådar i minneslunden som sa typ, Bekämpa råttor och möss etc haha)

Vappu
4/28/10, 11:33 PM
#9

Underligt om det förekommer bara på min dator ! ? (ett fenomen enbart i Finland ?. Språket är ju finska ! )

På denna tråd: Först är Dandelion1 s fråga om visdomsord som text med anledning av ett dop-   Så kommer uppmaningen att kommentera !  Efter det finns det här avsnittet med "Oletko vampyyri ? Tee Testi "

Sen kommer kommentar nr 1 och Tarmsaft den är din kommentar till Dandelion1, Där du skriver att det kan vara svårt ge råd då den ska vara personligt menas……osv

Så det tycks vara bara för mig vampyrerna spökar då !   Men det finns nog många trådar där de inte är med också.  Men hajar till gör jag verkligen då jag som nu i sena kvällen tar upp en rubrik och strax i början av kommentarerna väser detta till.

Vappu

Vappu
4/28/10, 11:44 PM
#10

Tack ! Nu är det borta ! För alltid hoppas jag! i stället finns reklam för den nya bibeln - online. Det går ju bättre ihop med Jesus-sajten.

Ska kontrollera om det är borta även på de andra ställena jag nämnde. nämnde.

Vappu

Vappu
4/29/10, 12:15 AM
#11

Nej det var tillfälligt borta. Men börjar något förstå….eller ana   på t.ex. Diabetes-sajten har jag på sgs alla rubriker jag tar opp googleannons på finska om förmånliga kaninburar.

Tack ni som brytt er och funderat !  Nu skippar vi detta. Jag har inga krav om att det ska avlägsnas. Det skrämmer mig inte heller numera.

Vappu

Camillhe
4/29/10, 2:09 AM
#12

google funkar ju så att den känner av texten och kanske även din ipadress/server. Och är du i Finland så får du kanske finsk reklam just pga det. Ofta brukar reklamen handla någorlunda om ämnet. (även om det kan bli väldigt fel) Jag rekommenderar verkligen ad block för firefox, då kan man blockera all reklam.

Vappu
4/29/10, 3:12 PM
#13

Tack Tarmsaft !

Annons:
Upp till toppen
Annons: