Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 5934 ggr
[dcpower]
2010-05-02 14:10

jesus återkomst 2014????

hejsan, allihopa jag e ny här å egentligen inte riktigt inbiten kristen utan mer new age människa men efter det här kanske jag blir det:):) jag fick en dröm för jag kan det va en vecka sen jag e nämligen en väldigt splittrad å osäker person å då va jag djävulsdyrkare(!!!!!!) nu förstår jag att det va dumt såhär efteråt en jättegullig person fick mig å vända om men nu måste jag berätta om drömmen jag drömde först om 2010 sen helt plöptsligt mitt i natten var vi i 2014(!!!) å då såg jag en stjärna som såg ut som en ängel(kmr inte riktigt ihåg hur den såg ut) å då väckte jag en person men sa istället anti-krist e här jag såg morgonstjärnan föll å så hade vi en gammal man som höll på å dö å så dog han å det kändes väldigt nära julafton vid jesus födelse jag tror absolut det här va ett meddelande från gud å han skicka kanske det här meddelande för att jag skulle bli kristen å nu lyssnar jag hela tiden på ERA å deras låtar speciellt på  Ameno menm även dom andra låtar å jag som bara lyssnade på hårdrock förr ganska häftigt hur man kan ändra sig sådär å den där drömmen blir jag inte klok på men jag tropr absolut jesusd kmr julen 2014 då mkt av dom bibliska profetiorna håller på å ppfyllas tack för att jag fick berätta om min dröm m.v.h dcpower

Annons:
OlgaMaria
2010-05-02 15:57
#1

Hejsan. Roligt att du kommer hit och berättar om din dröm och annat. Det är nog svårt att veta vad drömmen betyder. Bibeln säger att ingen utom Fadern vet när Jesus ska komma tillbaka. Kanske kommer det ändå hända något väldigt betydelsefullt 2014. Om det var Gud som gav drömmen till dig är nog det viktigaste hur som helst att Han söker dig och försöker leda dig fram till Honom. Hoppas du vill börja söka Gud på riktigt och lämna ditt liv till honom. Börja be och läs Bibeln. Vi är flera här som kan svara på frågor och hjälpa dig vidare… när du känner dig mogen kan du lämna ditt liv till Jesus. Det är det som det handlar om att vara en kristen - att lämna sitt liv i Jesu händer och besluta sig för att följa honom.

Jag tror att Gud vill tala till dig på sitt sätt. Du har kanske haft en del andliga upplevelser "på egen hand", men Gud vill vara i centrum i ditt liv och ge dig upplevelser direkt ifrån sig själv.

Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[dcpower]
2010-05-02 16:41
#2

jag va väldigt vilseledd med tanke på djävulsdyrkan å det å jag va nog inte en riktig djävulsdyrkare heller när jag fick den drömmen eftersom jag e väldigt osäker i mig själv elr rättare sagt var nu har jag lämnat satansdyrkandet bakom mig å lämnar mig åt gud å jag får en så STARK känsla av guds närhet när jag lyssnar på ERA om ni har hört talas om dom???? om inte så rekommenderar jag er å lyssna på dom man känner sig så lycklig å stark å verkligen känner nått underbart i sig själv tack för att ni vill hjälpa mig så jag kan lämna min splittriga individ å osäkerhet för gott:):)

Woodland
2010-05-02 21:36
#3

DC!

Bra du hittar hit.  Tänk på Theresias råd -

Börja be och läs Bibeln.

Jesus är Herre över allt och alla!  Han är Kung och allting är underordnad Hans makt. Han kan återvända när som helst.

Mvh

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[dcpower]
2010-05-02 21:40
#4

tack för era svar:):) jag e lycklig nu tack vare honom ingen kan omvända mig från Gud nu det e som att flytta ett berg dvs omöjligt Gud e det bästa som hänt mig å det va efter den där drömen å pratet med den där personen Gud tog tag i mig ordentligt å visade va som va rätt det e jag glad för annars kunde det gått riktigt illa om jag fortsatt med dyrkandet av djävulen

Camillhe
2010-05-03 15:28
#5

Här är en sång av Jars of Clay som alltid talat till mig:)

OlgaMaria
2010-05-03 15:34
#6

Jag såg din tråd inne på ÖN dcpower… vad roligt det är att du vill följa Jesus nu! Förstår att vissa saker kan vara jobbiga att lämna bakom sig, men vi ber för dig och vill verkligen försöka finnas till för dig!

Jesus har gjort så stora saker i mitt liv… man förstår mer och mer att man inte förlorat någonting när man har Honom!! Man är sååå rik när man får vara hans barn! :D

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
hassabacka
2010-05-03 18:49
#7

Hej på er alla, roligt att denna sida finns här med fanatismen är också en del hoss oss människor. Men alla är ju trygga i sin tro. Men jag undrar bara ni som är fanatiska här, tänker då på TW o Tarmsaft. Har ni aldrig funderat på att men inte behöver vara under någon utan mer jämlik? Varför underkasta sig någon varken det är satan (lusifer) eller jesus/gud?

kan vi inte bara vara som alla andra utan några förutfattade meningar om hur världen är? tror det skulle bli mindre krig då för det är just det region har skapat krig.

Hur fick man länderna kristna? Slakta alla som inte tror på gud. Vet inte men det är ändå ingen kärlek i det.

Camillhe
2010-05-03 21:35
#8

Haha, det är sällan ngn kallar mig fanatisk, men jag tar det som en komplimangSkrattande

Alla väljer hur de vill leva sitt liv, jag har valt att ge mitt till Jesus, av egen fri vilja. Men det betyder verkligen inte att du måste göra det.

Det är ditt val helt och hållet och vill du inte underkasta dig ngn så gör du inte det. Däremot bör du respektera att människor har valt att ge sitt liv till Gud.

hassabacka
2010-05-03 21:37
#9

Jag har respekt för alla men jag vill förstå att vad som gör folk så vilsna att de måste lägga sin tillit på någon annan? Inte stå för något i sitt liv bara guds vilja… Utvecklar det folk NEJ…

Camillhe
2010-05-03 21:42
#10

Vi på Jesus i fokus är kristna. Vi har gjort vårt val och står för det, och vi behöver inte ursäkta oss för vårt val. DU har ett val att vara på den här sidan, varför är du det om du tycker så genuint illa om kristen tro?

Jag har ingen lust att sitta och försvara min tro inför dig, det finns ingen anledning. Jag anser att antingen är du här för att du är nyfiken på kristen tro och vill lära dig mer eller så letar du upp ett forum där folk har likasinnade åsikter som dig.

hassabacka
2010-05-03 21:50
#11

Trodde det var ett forum där man kan snacka olikheter?

Men du sade något bra du ser oss som du o jag. Antingen så är du mot mig eller med mig. Där skilljer vi oss. Jag ser dig som människa där jag anser att din region inte skall göra en klyfta mellan oss men ifrågasätta det tycker jag inte är fel.

Men du kanske inte tänker som jag där? Att vi är båda människor där det inte finns du o jag utan där vi alla är ett VI…

Hallifax
2010-05-03 21:59
#12

#7

Jag måste hålla med dig där hassabacka, det känns som att sekularisering leder till mer harmoniska samhällen. Det är bara att se till oss här i Sverige, där ateismen och icke-tro dominerar. Att inte underkasta sig religiösa dogmer är nog ett steg frammåt för alla samhällsutveckligar.

Camillhe
2010-05-03 21:59
#13

Trodde det var ett forum där man kan snacka olikheter?

Nej detta är ett forum om Jesus som är till för oss kristna att ha gemenskap i, samt till för de som är nyfikna och vill lära sig mer om kristen tro.

Det är inte ett debattforum där vi behöver försvara vår tro eller där vi ska behöva bli ifrågasatta hela tiden.

Annons:
hassabacka
2010-05-03 22:04
#14

känner du dig ifrågasatt? Skall du inte göra.. Jag lär mig ju genom er. Så ni når ju fram istället för att se mig som ett hot se mig som en tillgång.

Detta är också lite synd med er som du så fint vill kalla det då jag inte skall se dig som oss, ni kan inte ta in andras tankar o kanske svara med en grund som inte drar in bibeln utan mer mänsklig synvinkel.

Jag ifrågasätter dig inte bara visar mina tankar om saker.

hassabacka
2010-05-03 22:06
#15

Hallifax Tack för att du förenklade mina tankar där. Skönt någon kan sätta ord på det man tänker.

Framåt
2012-11-07 19:45
#16

Fanatisk är rätt trevligt att få höra - om man är fanatisk för rätt saker.

Fundamentalism hörde jag en tankvärd predikan om: att vara någon som håller fast vid fundamenten! Inte illa det heller!

Eliiza
2013-01-29 11:25
#17

Det är en stor tragedi att bl.a. judar, kristna och muslimer t.ex. fortfarande väntar på den store profetens återkomst. För, utan att de ser eller förstår så finns den verkliga Sanningen redan nu här bland alla och går dem förbi, mitt framför näsan på dem… Väldigt tragiskt… Men detta är just vad religion gör med människor… Med vänlig hälsning, Eliiza

OlgaMaria
2013-01-29 12:13
#18

#17 Kristendom är i första hand inte en väntan på återkomsten. Det är som Jesus sa: Guds rike är här och nu. =)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Eliiza
2013-01-29 14:35
#19

Hej TheresiaW! Jag skrev "t.ex"… Alltså inte menat att det gäller var och endaste en… Vi befinner oss mitt uppe i en alltmer alarmerande och alltjämt helvetiskt tilltagande överbefolkning där vi nu är ca 8,2 miljarder(!) människor på en planet som i verkligheten bara klarar av att bära och nära 529 miljoner. Att, som du, mena att detta är "Guds rike är här och nu" torde verkligen tydligt visa för övriga och envar att religionens Gud är mer än ondskefull, som vill så illa…eller att han inte existerar öht… Med vänlig hälsning, Eliiza

OlgaMaria
2013-01-29 20:29
#20

#19 Som du sa.. Sanningen är här, nära oss, vill vi se den eller inte? Så är det också med Guds rike. Guds rike är överallt där Guds namn blir ärat och där han blir känd. Det betyder inte att vi lever i himmelriket på jorden, men att himlen kan få finnas i våra hjärtan om vi tar emot Jesus. Gud har en bra plan för det som komma skall.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Eliiza
2013-01-31 13:43
#21

Hej TheresiaW (och andra)! Synd att du inte ens förstod det ringaste i mitt inlägg #17… … Angående Gud… Speciellt människan på Jorden har, sedan tusentals år, tyvärr en otrolig förmåga att blanda ihop Gud och Skapelsen. Faktum är att Gud är en människa, av kött och blod, som lever i fred, frihet, visdom, kärlek och harmoni etc. Han följer och lever efter Skapelsens lagar och bud likväl som efter naturens. Han undervisar och är behjälplig de ärligt sökande och är alltså den verkliga Sanningens och Vishetens budbärare. Men Gud är inte den högste eller störste, ty över Gud existerar Srut och Ban-Srut, och över dessa står Skapelsen (skaparen av världar, Universa och livsväsen). Skapelsen är den omätliga Eviga Andliga Energins källa och är allestädes närvarande i allt levande. Utan Skapelsens existens skulle således vi människor, eller något som helst annat liv, inte kunna existera. Inte ens Gud… Gud/Gudinna är alltså en RANG, på en människa av kött och blod, och som betyder "Kung/Drottning av Visdom" eller "Vishetskonung/-drottning". En Gud/Gudinna besitter så en högre grad och nivå av materiellt och andligt vetande som en mänsklig varelse kan uppnå medan den fortfarande lever i en grov-materie- (materiell) kropp. Gud/Gudinna alias ”konung”/”drottning” har alltså ingenting med hierarki att göra, utan Gud/Gudinna står för en spirituell och medvetanderelaterad nivå av evolution. En väg som alla mänskliga varelser är ämnade att följa och uppnå för att fullborda den vackra, allomfattande och evolutiva Skapelseplanen. :-) Men med den här takten så kommer det tyvärr så att dröja ca 800 år, med mycket nöd och elände, innan jordemänskligheten i sin helhet har insett faktum och lär sig att ta sitt eget ansvar för sitt eget liv och gått från stagnativ tro till verklig och utvecklande vetskap och kommit dithän att den strävar efter att leva i fred, frihet, kärlek och harmoni och efter Skapelsens lagar och bud, samt naturens… Med vänlig hälsning, Eliiza

OlgaMaria
2013-01-31 14:17
#22

#21 Vad man skriver och vad man förstår är inte alltid samma sak. :)

Jag förstod givetvis på en gång att du företräder en helt annan syn på världen och oss än den kristna, men jag valde att tala om den kristna tron utifrån vad du skrev. :)

Tack för att du berättade mer om hur du tror. Som du vet stämmer det inte så bra överens med kristendom och här är det Bibelns Jesus som är i fokus.

Du verkar vara frustrerad på "religion", men vad är det som skiljer din tro mot alla andra religioner?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
minilejon
2013-06-13 12:27
#24

#13 Det känns nt speciellt så längre…

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: