Annons:
Etikettjesus
Läst 2112 ggr
OlgaMaria
5/17/10, 4:08 PM

Helande

Wihoo.. Min kompis berättade att han såg tre ben som var för korta växa ut på torget i Uppsala i fredags kväll, när de bad i Jesu namn. Det första benet var 3-4 cm kortare än det andra. Han såg hur det växte ut. Hihi.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Hallifax
5/17/10, 4:38 PM
#1

Det är ett extremt enkelt trolleritrick. Så här går det till. Du kan med enkelhet duplikera det hemma i vardagsrummet och förbluffa vänner och familj.

Om någon på allvar hävdar att det rör sig om någon slags magisk "healing" så är det med största sannolikthet en fullt medveten bedragare du lyssnar till.

Det faktum att hela youtube dräller av liknande klipp visar på hur extremt lätt det är att utföra.

OlgaMaria
5/17/10, 4:46 PM
#2

Försök att göra det på någon som faktiskt har ett för kort ben och som inte är införstådd med ditt "trick".

Jag fattar att man kan lura folk att man helat ett ben, men man kan inte åstadkomma att ett för kort ben faktiskt blir längre.

Den här filmen presenterar en illusion. Har en kompis som jag känt före och efter att hennes ben växte ut vid förbön. Det handlade knappast om en illusion.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Hallifax
5/17/10, 4:48 PM
#3

#2

Det gäller bara att vara försiktig. Det finns många charlataner inom de här områdena som mer än gärna förvillar, luras och tar folks pengar.

Camillhe
5/17/10, 9:15 PM
#4

'Jag tycker det är härligt om människorna blev helade. Jag är ganska skeptisk till att "hela för korta ben" då jag (för en gångs skull:P) håller med Hallifax. Tyvärr har jag sett många predikanter använda sig av det tricket på människor som inte hade en aning om att deras ena ben var för kort, inte hade ngt besvär av benet men som enligt predikanten behövde bli helade. Jag har även sett det utföras , dvs en predikant/evangelist som försökte göra "tricket" men var så dålig på det.

Egentligen hade jag inte velat skriva detta för jag tycker att det är fel att kritisera ett inlägg där ngn vill berätta om ett under. Men eftersom kritiken redan förts fram vill jag tillägga att man inom den kristna kyrkan är ganska medveten om detta tricket och det förekommer inte så ofta längre. Helst skulle man önska att människor inte gjorde tricks överhuvudtaget, utan vågade lita på att Gud helar när Han vill. Men vi människor vill ibland för mkt och tar saken i egna händer.

Om det som skedde i Uppsala var ett riktigt helande eller ej, det vet inte jag och med mitt inlägg menar jag INTE att påstå att människorna inte blev helade.

Hallifax
5/17/10, 9:20 PM
#5

#4

"då jag (för en gångs skull:P) håller med Hallifax"

Yay! Glad

Upp till toppen
Annons: