Annons:
Etikettkyrkan
Läst 5335 ggr
[dcpower]
2010-05-21 19:37

hur kmr jordens undergång att se ut.):)

hejsan nu frågar jag igen(ursäkta om jag frågar för mkt) hur kmr domedagen se ut när jesus kmr kmr vi å bli andligt uppvakna elr kmr hela planeten att förintas det står ju i bibeln att jorden å himlen kmr å försvinna men att det kmr en ny himmel elr ny jord men det kan ju lika gärna blib ett andligt uppvaknande så att det blir en ny era men det kan oxå betyda att jorden kmr å förintas jag vill gärna höra era synpunkter å åsikter om ni kanske fått till er budskap från Gud på något sätt hur det kmr å bli när domedagen infaller för ibland betyder ju inte bibeln alltid bokstavligt utan det kan stå såhär bokstavligt men betyda bnått helt annat Kram dcpower

Annons:
Camillhe
2010-05-22 00:58
#1

Vi ska inte "sia" om när den dagen kommer, Det är bara Gud som vet står det i Bibeln, och det finns ingen anledning för oss att spekulera i när. Det enda som betyder ngt är att vi försöker leva varje dag nära Jesus, och leva i vår tro.

OlgaMaria
2010-05-26 11:47
#2

En skiss (enligt Bibeln):

1. Först kommer krig, jordbävningar, laglöshet och brist på kärlek. Falska profeter och messiasgestalter (sådana som säger att räddning finns genom dem) kommer att försöka bedra många. Men vi ska hålla oss till Jesus. Det kommer också stora förföljelser av kristna men budskapet om Jesus kommer också att spridas mycket och många kommer komma till tro. Den här tiden har vi antagligen levt i sen Jesus var på jorden men allt detta kanske kommer komma mer och mer.

2. Sedan ska Människosonens tecken synas på himlen. Det står också att Jesus ska komma ner till jorden tillsammans med sina änglar. Alla kommer att se detta på en gång. (Alla knän ska böjas och alla tungor ska bekänna att Jesus är Herre - men jag vet inte om detta sker i samband med detta).

3. Sedan kommer Domedagen vilken innebär att Jesus skiljer på de som tillhör honom och de som inte gör det.

4. När det blir dags för Gud att skapa en ny himmel och en ny jord så är all ondska borttagen och förintad, alternativt begränsad till bara helvetet. Om Gud kommer skapa en helt ny jord eller om han kommer hela den här jorden vet jag inte, men jag tror det blir en ny start både för dem som innan varit i himlen och för dem som levde fram till Domedagen.

Det här var bara en skiss. Det är också olika ledtrådar om allt detta vi får i Bibeln. Vi får aldrig en noggrann genomgång av allt som blir lätt för oss att förstå. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

BattleBitch
2010-05-27 14:58
#3

Jorden kommer att bestå för evigt.

Psalm 104:5 Han har grundat jorden på dess fästen, den skall aldrig i evighet bringas att vackla.

Psalm 148:3-6 Lovprisa honom, sol och måne. Lovprisa honom, alla lysande stjärnor. Lovprisa honom, du himlarnas himmel och du vatten ovan himlen. Må de lovprisa Jehovas namn, ty han befallde, och de skapades. Han låter dem bestå för evigt, till oöverskådlig tid. en förordning har han gett, och den försvinner inte

Predikaren 1:4 En generation går, och en generation kommer, men jorden består till oöverskådlig tid

(Bibel, NVÖ)

Här kan du läsa mer vad Harmageddon - Guds Krig kommer att vara, http://watchtower.org/z/20080401/article_02.htm

Upp till toppen
Annons: