Annons:
Etikettkyrkan
Läst 3849 ggr
[dcpower]
2010-06-06 20:09

jag tror inte astralresa e "otillåtet"

många gör astralresa när vi sover t.o.m utanå veta om det. Många hamnar i s.k sömnparalys UTAN å vilja göra det å åka ut från kroppen då e det trots allt inte  fel å hamna på astralplanet sömnparalys händer när kroppen sover men medvetandet e vaket detta går inte å förhindra när det händer jag tror det e naturligt för människor lixom djur å göra det jag har hört att katter ofta går in i andra dimensioner å detta skulle jag faktiskt inte kalla för ockult eftersom många inte "rår" för det å man behöver inte ta kontakt med andar då heller utan det e bara å ignorera jag vet t.o.m en kristen som råka hamna i detta läget kan man inte då kalla den personen för kristen elr att h*n syndar bara för att h*n hanmnar i en situation som h*n inte kan göra något åt???? ändå e h*n den godaste människa jag känner har så gott som INGEN egoism h*N tänker bara på andra nästan inget på sig själv

Annons:
Camillhe
2010-06-06 21:07
#1

Nu tror inte jag på astralresor, men om vi utgår från att man kan göra sådana, så tror jag att det vore fel i Guds ögon att försöka göra det. Men om det bara händer när man sover kan man inte hjälpa det och jag tror inte heller att det är "en synd". Men att det innefattas i ockultism är tydligt.

Tänk så här, vad är meningen med astralresor? Vad uppnår man? Lär man känna Gud bättre genom sådana resor? Utför man Guds vilja under tiden?

Hur uppkom begreppet och vad för religion/trosuppfattning hade personerna som myntade uttrycket/upplevelsen?

Det absolut viktigaste är att man hela tiden söker Jesus och ber om beskydd samt ledning ang den här typen av saker.

Jag tror inte på att kalla saker för synd eller syndiga, det är ett så negativt ord. Vi har alla så mkt att jobba med i våra liv, saker som vi behöver förändra och förnyas, och det hjälper Jesus oss med bara vi ber Honom.

Om man hela tiden är orolig för att man syndar tror jag det i sig kommer ivägen för gemenskapen med Gud.

Jag känner många helt underbara, godhjärtade människor som inte är kristna. Att vara god och kristen är inte samma sak. Har din vän tagit emot Jesus som sin frälsare är hon kristen, och annars inte.

Woodland
2010-06-06 22:07
#2

DC,

Astralresa eller fantasi?  Människor kan inbilla sig en hel massa saker och försöka imponera på andra med en överlägsen "andlighet" - tyvärr.  Det är inte konstigt att man drömmer om saker man har tänkt på eller upplevt under dagen.  Hjärnan sorterar upplevelser och tankar när vi vilar. Det är en naturlig process och ingenting att skämmas över.

Tycker inte du att TS har en mycket bra poäng när hon skrev: Tänk så här, vad är meningen med astralresor?

Guds ord bör vara den troendes vägledning.  Det är Ordet som den heliga Anden använder för vår fostran och upplysning.

Mvh

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[dcpower]
2010-06-06 23:44
#3

jag måste måste berätta nånting imorse va JAG med om en astralresa det började först som jag höll på å trilla ur sänge sen gick det bara utav fatrt6en tills jag va i luften men hallå jag har ju hållt på med satanism innan tänk om demonerna/djävulen inte lämnat mitt hemÄN????? jag blir gaaalen om det e dom i farten donm vet precis mina svagaste sidor nå det e bl.a astralresor det va mitt största intresse när jag höll på new age tänk om det eDOM som spökar fortfarande MÅSTE jag ha hit en exorcist för å få bort domTystRynkar på näsanjag våga inte berätta det här för er förns nu å tänk om min kristna kompis oxå blev lockad av dom när hon höll på för det här va i stort sett omedvetet fast lite medvetet oxå för jag visste va som va på gång när det kändes så det där gunget å då fick jag upp dom där satanistiska/new age tankarna igen å det var väll det som va meningen förstår jag GRRRR

Camillhe
2010-06-07 00:29
#4

Exorsicm är ngt den katolska kyrkan sysslade med och som tv och filmer använt sig av och utformat.

Jag tror inte du behöver en excorcist. Om du inte vill "göra" astralresor så be Gud att du slipper. Jag tror precis som Woodland att det är drömmar och inget annat. Känner du att du vill ha förbön för det här så kan du få det i församlingen du går till:)

[dcpower]
2010-06-07 00:38
#5

om det e tillåtet för gud att jag får göra astralresor så gör jag det mer än gärna det som tyngde mig nu å gjorde mig ledsen fick mig  tro att det e "onda"krafter i farten fast om det va goda krafter blir jag bara glad nej det va definitivt ingen dröm långt ifrån det e svårt å förklara men jag e säker till 110 procent att det va atralresa men frågan e om det va onda elr goda krafter det e det som tynger mig för tillfället

Santhe
2010-06-07 01:04
#6

#5 Kan det inte ha varit en vaken-dröm? En dröm fast du är vaken i den? Dom kan kännas verkliga och tydliga.

Annons:
[dcpower]
2010-06-07 01:10
#7

nej, jag e så gott som 110 procent säker INGEN dröm jag drömmer både vaken drömmar å vanliga drömmar detta va nått HELT annat:):) fast det va riktigt skoj FAST det va förbjudet

Camillhe
2010-06-07 04:03
#8

om det e tillåtet för gud att jag får göra astralresor så gör jag det mer än gärna det

DCpower:nej jag tror inte att det är ngt Gud vill att du ska göra.

OlgaMaria
2010-06-07 09:34
#9

Hej. Dcpower, jag tror på att du upplever precis vad du beskriver, men jag tror inte att det är bra för dig. Jag tror precis som du säger, att det kan kännas härligt och bra och något du helst inte vill vara utan, men jag tror inte detta är från Gud, och i längden kommer det inte ge dig något gott, tvärtom.

Det är viktigt att du vet vad du vill i detta, för så länge som du tycker detta är intressant, och hoppas att det kan vara okej för Gud, så finns det nog en större risk att du utsätts för dessa astralresor. Men de är inte från Gud. Allt som kommer från Satan kan i början verka som något gott och utvecklande men desto längre man kommer in i det desto mer beroende blir man av det så att man inte längre kan avgöra vad som är gott och ont. Då kan Satan använda en som en kanal för sina onda tankar.

Jag tror att när du är övertygad om vad du vill och att du inte vill vara med om dessa astralresor så kommer du kunna avbryta dem ifall de börjar "ta med dig". Då behöver du inte vara rädd. DU bestämmer!

Hur har det gått med sakerna du ville göra dig av med? :)

Det är så bra att du berättar och undrar över dina upplevelser och att du verkligen vill veta vad andra tycker och tror. Gud älskar ditt ödmjuka hjärta. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[dcpower]
2010-06-07 11:08
#10

Oki. alltså har jag inte blivit av med dom där sakerna ur min lägenhet HUR ska jag bli av med dom där otäckingarna dom GER sig ju aldrig bara håller på å em kvar hos mig fast jag e kristen vf e dom kvar:(:(

OlgaMaria
2010-06-07 12:17
#11

Om du tänker att det är okej med astralresor och du tycker det är härligt att uppleva dem så lär de komma även om du är kristen. Allt som vi tillåter kan ha en ingång i våra liv även om vi är kristna. Men oroa dig inte. Det här kommer att försvinna så småningom så länge som du söker Jesus. :)

Det här behöver du göra:

1. Gör dig av med alla ockulta/sataniska/new age symboler och saker.

2. Be om beskydd själv och tillsammans med andra (be gärna om förbön i kyrkan, och vi ska också be för dig). Be gärna konkret - Gud, jag vill inte uppleva fler astralresor, ta bort dem i Jesu namn.

3. Läs Bibeln.

4. Gå till kyrkan och be dem be för dig att du ska få ta emot helig Ande och tungotalet. :) Tungotalet kan vara en stor hjälp för dig att be. Det är den helige Ande som ber för oss, genom oss, med ord som vi inte förstår och det bygger upp oss när vi ber.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

SimonDaNinja
2011-11-11 15:19
#12

Har utan att vid tillfällena veta vad det var fått hallucinatorisk sömnparalys två gånger, läskigare upplevelser existerar inte! Folk som är vana vid psykadelia säger att det är nästan exakt som att trippa på LSD fast mycket mycket intensivare. Dock aldrig fått nån astralresa, vilket enligt många känns ännu mer verkligt/vaket. Om det alltid är hallucinationer som ligger bakom astralresor och sömnparalys vet jag inte, men vetenskapliga experiment visar att med elektriska impulser som främst påverkar balanssystemet utan problem kan få det att t ex upplevas exakt som att man ligger i taket och tittar ner på sin kropp. http://www.nytimes.com/2006/10/03/health/psychology/03shad.html?pagewanted=all Men är man kristen tycker jag det är löjligt att avvisa alla dylika händelser som sinnets oandliga illusioner, med tanke på t ex Johannes uppenbarelse. Det går inte att kalla allt oförståeligt för oandliga eller bara illusioner om man tror på en övernaturlig verklighet (alltså inte är ateist)! Om det är fel eller inte att eftersträva detta vet jag inte, liksom jag inte vet om det är fel eller inte att eftersträva klardrömmar, men händer det oprovoserat kan det knappast vara fel, och absolut inte om det är Gud själv som ger en drömmarna/hämtar ut en ur kroppen. Detta är ett område som ger väldigt mycket  mindfuck dock.

Woodland
2011-11-11 23:30
#13

# 12

Men är man kristen tycker jag det är löjligt att avvisa alla dylika händelser som sinnets oandliga illusioner, med tanke på t ex Johannes uppenbarelse. Det går inte att kalla allt oförståeligt för oandliga eller bara illusioner om man tror på en övernaturlig verklighet (alltså inte är ateist)!

En kristen skall hålla sig bort från ockulta praxis. Det är förbjudit för kristna att syssla med det ockulta.    Vi tycker inte företeelsen är "oförståeligt". Den är dock en illusion.  Upplevelsen är absolut inte av den helige Ande.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: